Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av spel565:

AMD har iaf Linux drivers på sin sida, men kan vara svårt att installera m m. Men det är väl speltillverkarnas fel, counter strike source funkar t ex bra direkt från steam.

Ah okay, hittade följande på PoE wikin:

For ATI/AMD Graphics Card Owners only - I recommend that you buy, beg, or borrow a decent Nvidia card, but if you must, here is a possible improvement for the extreme FPS drop issues on AMD/ATI graphics cards, at least on my test system (Ubuntu Linux 12.04.1 LTS AMD64, ATI HD 4770, 4 GB ram, Samsung SSD).

First, I removed the AMD proprietary drivers (FGLRX), if present. In a system terminal:

sudo apt-get remove --purge fglrx fglrx_* fglrx-amdcccle* fglrx-dev*

I then rebooted just in case.

In a system terminal:

sudo add-apt-repository ppa:ubuntu-x-swat/x-updates

sudo apt-get update

Then I went to the Update Manager as I wanted to see exactly what packages were being updated.

I installed everything suggested.

Then I rebooted again.

In a system terminal:

glxinfo | grep "OpenGL version"

....Now reads Mesa 9.0 instead of 8.x.

Basically this mini guide reverts from the proprietary driver back to the free open source (FOSS) driver, and then updates the FOSS driver to a newer version than available from the default sources.

The average FPS is not super, but I think overall the game is more playable than with the 'faster' proprietary driver with its more extreme hesitations in PoE.

Dold text

Verkar som det är nvidia som gäller om man vill lira i Linux..

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Någon här som har currency på Nemasis League som jag kan köpa för Standard League currency? Självklart billigt, 50% av vanliga ration eller så. Har massor av Exalted på Standard men spelar just nu på Nemasis. PMa mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Någon här som har currency på Nemasis League som jag kan köpa för Standard League currency? Självklart billigt, 50% av vanliga ration eller så. Har massor av Exalted på Standard men spelar just nu på Nemasis. PMa mig!

Crosstrading är inte tillåtet och leder till ban

After extensive player feedback and internal discussion, we are disallowing cross-league trading between the long-term (Standard/Hardcore) leagues and the four-month challenge leagues (Domination and Nemesis). You can still perform cross-league trades (at your own risk) between a league and its hardcore version (Standard to Hardcore, Hardcore to Standard, Domination to Nemesis or Nemesis to Domination).

We feel that allowing people to trade prior gametime into advantage in the new four-month leagues is an advantage akin to RMT.

This policy may change in the future, for example disallowing all cross-league trading entirely.

Edit: The same applies to race events. You can't trade items into a one-week race for example.

Skrivet av Chris

Skrivet av AMD-FX:

Jag har tyvärr tappat lusten för spelet. Allt är ok tills andra akten börjar. Efter ett tag så försvinner kartan man ritat upp när man varit t.ex i en större grotta och när man kommer ut sedan så är allt nollställt så att man inte vet var man ska gå eftersom man inte ser den uppritade kartan längre. Jag trodde dom hade fixat det till fullversionen. Sedan fuckar sig animeringen ibland när man springer. Man kanar mer med låsta ben. Det fanns inte ens i betan. Det har snarare tillkommit mer fel sen betan. Jag lägger detta spel på hyllan tills saker och ting är fixat

Det du säger om att kartan försvinner, är att din instans refreshar efter 8-15 mintuer vilket leder till att kartan försvinner. Att du "surfar med låsta ben" handlar om att du har desyncat och det fanns visst med i betan.

Permalänk

Några sweclocker guilds?? Mitt US guild har totaldött..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem

Ingen aning, är atm i reddit guilden. Inte hört/sett något om en SweC guild

Permalänk
Jubileumsmästare

Om någon startar en SweC guild så joinar jag direkt, lirar på nemesis.

Permalänk
Medlem

Ni som sitter på den vanliga POE clienten kraschar den ofta? Kör mitt genom steam och den dör ganska ofta, eller är det bara jag som lider av detta problem? tråkigt att förlora en gubbe på det sättet och när man kör mycket solo så kan ingen hjälpa en om man skulle göra det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Ni som sitter på den vanliga POE clienten kraschar den ofta? Kör mitt genom steam och den dör ganska ofta, eller är det bara jag som lider av detta problem? tråkigt att förlora en gubbe på det sättet och när man kör mycket solo så kan ingen hjälpa en om man skulle göra det :/

Har kört i ca 2 år och har inte haft en klient krash en enda gång.
Har inte gått över till Steam och har inga planer på det heller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0shy:

Ni som sitter på den vanliga POE clienten kraschar den ofta? Kör mitt genom steam och den dör ganska ofta, eller är det bara jag som lider av detta problem? tråkigt att förlora en gubbe på det sättet och när man kör mycket solo så kan ingen hjälpa en om man skulle göra det :/

Kör inte via steam, men läst en del på forumet att en del haft problem med steam launchern

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Har kört i ca 2 år och har inte haft en klient krash en enda gång.
Har inte gått över till Steam och har inga planer på det heller.

Skrivet av T0MT0M:

Kör inte via steam, men läst en del på forumet att en del haft problem med steam launchern

Kört med den vanliga clienten i ca 20timmar+ och inte haft en krash så steams client funkar inte bra för mig. Skönt att det var så lätt att lösa

Någon som ska köra 1 week nemesis race som vill fixa ihop något litet team? pm om någon är sugen eller skriv ign

Permalänk
Medlem

Synd att det inte är fler som lirar detta mästerverk. tog bort d3 från datorn efter första svårighetsgraden var klar. men det här går inte att sluta lira!

har 2 st skapligt höglevlade chars nu. en cyclone coc ek duelist lvl 77 och en ek scion på lvl 79.
duelisten var från början en dual strike men tröttnade på att man inte kunde gå bananas så jag köpte lite regrets och specca crit istället!

det kräver tålamod att lira cyclone. klickar man som en idiot så får man desync som fan. man måste vänta tills han har snurrat klart för nästa omgång ^^

Permalänk
Medlem

Haha, en del vet hur man kör manmode

Permalänk
Konsolgrävare

Expansion kommer snart! 11 dagar kvar! tagga till!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Exp till ett spel som inte ens känns klart, hehe!

Jaja får hoppas det blir bättre då!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Gjort en andra karaktär på Hardcore nu. Spelar en Infernal blow 1-hand Marauder. Funkar helt okej men har alldeles för dålig DPS. Ca 2k på både Heavy Strike och Infernal Blow. Är la runt level 65 nu och lirar maps 66-69.

Hoppas det går bra för er. Om någon vill lira på hardcore adda Ninotramp på Steam. Nickar Earthwater in-game.

Nvm.. Dog precis och hade lånat nästan all eq av min main. Ses om några veckor......

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Kör standard atm, eftersom jag gillar dps haha. Kommer nog spela på nya hardcore leaguen dock. Dock kommer det bli jobbigt att lämna flera 85+ wellgeared chars..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Snorfisk:

så sjukt jävla taggad!
Den nya HC Leaguen verkar bli jävligt svår :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

så sjukt jävla taggad!
Den nya HC Leaguen verkar bli jävligt svår :/

Jag hoppas den blir väldigt svår Mycket roligare så
Kommer nog också skapa mina första riktiga softcore-gubbar denna säsong eftersom jag gillar kistorna som spawnar i nya ambush-ligan

Nån som vet om det finns någon svensk guild i PoE? Har sökt runt lite men hittar ingen. Helst någon som bland annat spelar hardcore.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Expansionen släppt !!

Heeeelt galet. Vissa är redan i lvl 63+ och nya league kom bara ut för ca 11 timmar sen.

Ska lätt köpa det nya setet. Sjukt snyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Har kollat lite streams bara, inte direkt något att sug att lira POE längre.
Men från vad jag sett så har Searing Bond blivit sjukt OP .

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Spelade poe tills jag dog pga lagg/desync, efter det har jag inte startat spelet igen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Har kollat lite streams bara, inte direkt något att sug att lira POE längre.
Men från vad jag sett så har Searing Bond blivit sjukt OP .

Du menar Skill Bond?

Men ja, den är rätt OP för tillfället. Antar att det är en nerf på ingång dock, tror min är på lvl6 och gör ca 470dps utan support gems...

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Har faktiskt varit inne på att testa PoE. Hur mycket P2W är det?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Skrivet av cSx:

Har faktiskt varit inne på att testa PoE. Hur mycket P2W är det?

Inget alls faktiskt, det enda man kan köpa för riktiga pengar är kosmetiska effekter att lägga på armor/weapons/skills etc och lite olika pets.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av cSx:

Har faktiskt varit inne på att testa PoE. Hur mycket P2W är det?

det som skulle kunna kallas P2W är mera bank plats! men annars ingeting!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Inget alls faktiskt, det enda man kan köpa för riktiga pengar är kosmetiska effekter att lägga på armor/weapons/skills etc och lite olika pets.

Skrivet av tyvar1:

det som skulle kunna kallas P2W är mera bank plats! men annars ingeting!

Härligt. Jag tackar er båda för svar. Blir att testa detta i helgen då.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Köpte beta access för ett bra tag sen, silver supporter kanske det heter eller något liknande. Har inte spelat mycket sen dess men jag fick ju en poster

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av LudvigLindell:

Köpte beta access för ett bra tag sen, silver supporter kanske det heter eller något liknande. Har inte spelat mycket sen dess men jag fick ju en poster

Nice ju. Själv har man en nyckelring, t shirt och några klistermärken

PS. Rekommenderar att köpa Seraph Pack
https://www.pathofexile.com/shop/category/new-items#microtransaction-SeraphPack

Min character är brutal!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |