OBS CSGO försök till phishing varning

Permalänk

OBS CSGO försök till phishing varning

Tjena alla sweccare, ville bara varna er om denna snubbe som många tydligen har sett på steam, kan vara värt att varna iallafall!

+ Är det någon som vet om man kan maila lite evidence till steam eller valve? Så att man kan få den här jäveln att bli bannad dirr?

Självklart är det många som förstår att detta är phishing men många går på det!

(jag skrev bara att jag ville ha en fire för att få lite bevis om han skulle scamma mig på något annat sätt)

screen shot software

Permalänk
Medlem

CS:GO gruppen på facebook varnar om samma kille

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Svensk pöjk det där. Klicka inte på några steamcommunitylänkar i chatten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Knassen:

CS:GO gruppen på facebook varnar om samma kille

Ah fan va skönt att det sprider sig, hade en polare som faktiskt gick på det där sorgligt nog.. lätt hänt att man tror att det är äkta o inte tänker sig för!

Permalänk

Men det står ju för fan http://steamcommunutly.com/ ._.

Permalänk
Medlem

Dom som går på det för skylla sig själv tycker man!

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Men det står ju för fan http://steamcommunutly.com/ ._.

Ja som jag skrev så är det många som ser det, men samtidigt många som inte ser det, hur många gånger har man inte gått på aftonblabet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Men det står ju för fan *** ._.

bra att du länkar direkt till fishingsidan

Permalänk

haha eller hur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mattejaaaz:

Ja som jag skrev så är det många som ser det, men samtidigt många som inte ser det, hur många gånger har man inte gått på aftonblabet.se

Inte en enda gång, för man är inte dum nog att läsa den riktiga "tidningen" ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Inte en enda gång, för man är inte dum nog att läsa den riktiga "tidningen" ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah jo, men du förstår nog inte sammanhanget. Skit samma ta tipset eller skit ire så enkelt e det

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Dom som går på det för skylla sig själv tycker man!

Kan vara kids som är obetänksamma och klicka eller vem som helst. Man ska alltid varna för phising.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Svensk pöjk det där. Klicka inte på några steamcommunitylänkar i chatten.

Och vad skulle hända om man klickar på länken? Phishern får ju lösenord + användarnamn när du fyller i formuläret och skickar iväg det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Och vad skulle hända om man klickar på länken? Phishern får ju lösenord + användarnamn när du fyller i formuläret och skickar iväg det.

Tror att folk förstår att mitt inlägg delvis är att man inte ska skriva in några användarnamn/lösenord.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Finns även en klistrad post om just detta i CS:GO delen på steam forumet.

Citat:

3. If someone tells you to add "his friend", tell him that his friend should add you.
(Someone will usually insist you add them rather than the other way around because they are actually sending you to a fake website to fool you into thinking you're using an official Steam site!)

Visa signatur

Tofu bud