CS GO grafikintsällningar återställs varje gång jag startar spelet

Permalänk

CS GO grafikintsällningar återställs varje gång jag startar spelet

Hej!
Jag har ett drygt problem som jag inte vet hur jag ska lösa, varje gång jag startar spelet så har mina grafikinställningar återställts, någon som har en lösning? Har googlat men inte hittat något som har hjälpt, är ominstallation enda sättet att fixa det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Japp, fixa en autoexec

Jag kör med fribergs config tror jag:

https://www.facebook.com/NipGaming/app_112190812172796

I deras autoexecs finns det grafikinställningar osv. Jag behövde inte ändra något.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Skrivet av dulingen:

Japp, fixa en autoexec

Jag kör med fribergs config tror jag:

https://www.facebook.com/NipGaming/app_112190812172796

I deras autoexecs finns det grafikinställningar osv. Jag behövde inte ändra något.

Efter man har laddat ner en, vad gör man då?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

En autoexec löser det för dig. Men det kan vara trevligt att hitta källan till "felet". Det är inte så att du kör GeforceExperience (eller AMD's motsvarighet) och har den inställd på att automatiskt applicera "bästa" inställningarna?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av inquam:

En autoexec löser det för dig. Men det kan vara trevligt att hitta källan till "felet". Det är inte så att du kör GeforceExperience (eller AMD's motsvarighet) och har den inställd på att automatiskt applicera "bästa" inställningarna?

Kör med Geforce Experience och om man klickar optimera så ställer den alla inställningar på högsta (så som jag vill ha det). Men kan det ändå vara Geforce Experience som skapar problemet?

Visa signatur