Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av algot.axelzon:

Här kommer min bild!
Hoppas att jag inte bröt några regler...

Tävlingsbidrag:
http://i.imgur.com/hBYjwrc.jpg

"Bildbevis":
http://i.imgur.com/QHhgwon.png

Alla deltagare ska på begäran kunna tillhandahålla skärmdumpar som visar skapandeförloppet, minst 5 bilder per bidrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

skulle tippa starkt på att "bild 2" i hans bidrag (fint bwt) är tillåtet då det enda han har gjort med loggan är att kört drop shadow eller liknande. utseende form och färg är relativt detsamma.

bild 1 däremot skiljer sig för mkt

Tyvärr. kollar du på den högupplösta bilden så ser man ganska tydligt att det är en annan textur på loggan

Permalänk
Medlem

..

Min dator skulle fasen dö av att använda ett bildbehandlingsprogram, den klarar knappt av Spotify, drygt att de intressanta tävlingarna ska vara så jobbiga.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Credits:

Min dator skulle fasen dö av att använda ett bildbehandlingsprogram, den klarar knappt av Spotify, drygt att de intressanta tävlingarna ska vara så jobbiga.

Tror du är i minoritet här, personligen tycker jag det är skitskoj att se alla bidrag som folk slänger ihop - istället för att det ska gå till nån snyfthistoria i en motivationstävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poptart:

Tror du är i minoritet här, personligen tycker jag det är skitskoj att se alla bidrag som folk slänger ihop - istället för att det ska gå till nån snyfthistoria i en motivationstävling.

Något som är sant behöver ju inte vara en snyfthistoria. Det är kul att se allas bidrag, bara drygt att inte kunna ge något själv för att man inte har råd att slänga ut en större summa pengar på ett system som man kan arbeta med. Sen gäller tävlingen ett system som är lite upp to date vilket mitt är långt ifrån. Då man känner att det vore skönt att se om man kan vinna, men ändå inte kan ge ett bidrag om det inte är i paint. Så känns det lite meningslöst om du förstår vad jag menar, det är inte snyfthistoria men det kunde ju varit kul med en tävling som alla kunde vara med i för omväxlings skull.

Vad är det för mening med att tävla om ett system om man redan har ett system som är mindre än ett år gammalt?

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk

Mitt bidrag

Hej hej, tjena tjena, mitt första forum inlägg, hoppas jag gör rätt nu.
Här kommer länken till högupplöst bild:

Bidrag 1:
http://imgur.com/LVZcabu

Och bidrag nummer 2 som är väldigt lik men med några fin justeringar och lite mer detalj. Jag vet inte om det är för det bättre men iaf här kommer den:

http://imgur.com/UNdEdU6

tillägg
Permalänk
Medlem
Skrivet av Credits:

Något som är sant behöver ju inte vara en snyfthistoria. Det är kul att se allas bidrag, bara drygt att inte kunna ge något själv för att man inte har råd att slänga ut en större summa pengar på ett system som man kan arbeta med. Sen gäller tävlingen ett system som är lite upp to date vilket mitt är långt ifrån. Då man känner att det vore skönt att se om man kan vinna, men ändå inte kan ge ett bidrag om det inte är i paint. Så känns det lite meningslöst om du förstår vad jag menar, det är inte snyfthistoria men det kunde ju varit kul med en tävling som alla kunde vara med i för omväxlings skull.

Vad är det för mening med att tävla om ett system om man redan har ett system som är mindre än ett år gammalt?

Plz stap. Dyker upp noskillz-tävlingar titt som tätt här. Cdon-thor dator går väl fortfarande tävla om?

OnT: Hoppas kunna skicka in ett bidrag själv. Nöjer mig med andra plats dock.

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaconStekaren:

Hej hej, tjena tjena, mitt första forum inlägg, hoppas jag gör rätt nu.
Här kommer länken till högupplöst bild:
http://imgur.com/LVZcabu

http://imgur.com/LVZcabu

Hur fixar man så sin bild visas här?

Varsågod.

Visa signatur

i5 4670k|GTX 780

Permalänk
Skrivet av vibben:

Tackar men listade ut hur man gjorde

Permalänk
Medlem

Vad tycks? Har nyss lärt mig basic sakerna med Photoshop.

Version 2:

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

har en kanon bra bild och idé men jag vet TA MIG FAN INTE hur jag skall få den i bra upplösningen i 3860x2160 pixlar.... så det skiter sig å jag kastar in handduken som vanligt i dessa skit tävlingar...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Credits:

Något som är sant behöver ju inte vara en snyfthistoria. Det är kul att se allas bidrag, bara drygt att inte kunna ge något själv för att man inte har råd att slänga ut en större summa pengar på ett system som man kan arbeta med. Sen gäller tävlingen ett system som är lite upp to date vilket mitt är långt ifrån. Då man känner att det vore skönt att se om man kan vinna, men ändå inte kan ge ett bidrag om det inte är i paint. Så känns det lite meningslöst om du förstår vad jag menar, det är inte snyfthistoria men det kunde ju varit kul med en tävling som alla kunde vara med i för omväxlings skull.

Vad är det för mening med att tävla om ett system om man redan har ett system som är mindre än ett år gammalt?

www.youtube.com/watch?v=v2g5qbvb7F4

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

när den var typ gröm(bilden/erna) och utan komplett loggan så hade jag det som min bakgrunds bild!

wat?

Permalänk
Skrivet av ocani:

Yes!

Original bilden är ju i en mörk/träsk grön nyans! tror jag har den liggande på datorn till och med!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Yes!

Original bilden är ju i en mörk/träsk grön nyans! tror jag har den liggande på datorn till och med!

Låter väldigt konstig med tanke på att jag gjorde dem från grunden, igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

har en kanon bra bild och idé men jag vet TA MIG FAN INTE hur jag skall få den i bra upplösningen i 3860x2160 pixlar.... så det skiter sig å jag kastar in handduken som vanligt i dessa skit tävlingar...

??
Vad pratar du om? Man skapar ju bilden i den upplösningen från början.

3860x2160 är ju helt enkelt 16:9 ration. dubbel HD upplösning.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

??
Vad pratar du om? Man skapar ju bilden i den upplösningen från början.

3860x2160 är ju helt enkelt 16:9 ration. dubbel HD upplösning.

Trevlig portfolio du har, var tvungen att skriva det lite off-topic här på kvällskvisten.

Permalänk

Nu är jag trött så kan ha med det att göra men jag kunde fan inte sluta skratta.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag! (Inte den bästa på redigering men aja)!

Permalänk
Skrivet av ocani:

Låter väldigt konstig med tanke på att gjorde dem från grunden, igår.

konstigt då jag inte kan glömma dom där runda ringarna till höger... har letat igenom min HDD men inte lyckats hitta bilden. Skall fortsätta att leta ett tag till

Edit: Är det en brush? för jag hade en identisk bild(utan komplett loggan och grön bakgrund) för några månadersen!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget riktigt uttalande om hur många bidrag som gäller? Såg bara en antydan och det var inte Komplett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

konstigt då jag inte kan glömma dom där runda ringarna till höger... har letat igenom min HDD men inte lyckats hitta bilden. Skall fortsätta att leta ett tag till

Edit: Är det en brush? för jag hade en identisk bild(utan komplett loggan och grön bakgrund) för några månadersen!

nä ingen brush heller, men jag har fått inspiration ifrån http://imgur.com/HETgEt5 dock ser inte min riktigt likadan ut och jag har gjort den själv. Finns skärmdumpar på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvist1:

Fortfarande inget riktigt uttalande om hur många bidrag som gäller? Såg bara en antydan och det var inte Komplett?

Andreas som är chefredaktör för sweclockers skrev ju att flera bidrag är tillåtna. Tycker det är en tillräckligt säker källa

Visa signatur

Rigg: En brödrost och en kopp kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av flammsig:

http://i.imgur.com/0aKagnE.jpg

edit: denna , och mitt andra bildrag är allt eget material.

Den var ju fin ser ut som du har gjort den i en spelmotor?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ocani:

nä ingen brush heller, men jag har fått inspiration ifrån http://imgur.com/HETgEt5 dock ser inte min riktigt likadan ut och jag har gjort den själv. Finns skärmdumpar på allt.

Liiite inspiration? lol snabbt skådat är den ju nästan identiskt.
synd då du enligt mig har absolut tveklöst bästa bidraget hittills. frågan är om det är ok att ha en såpass lik bild från någon annan?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Credits:

text text text

Det finns ju faktist provapå 30 dagars photoshop? Se bara i länkarna vid tävlingens regler

Permalänk
Medlem

Rätt kul tävling!

Här är mitt första bidrag.

Permalänk
Skrivet av ocani:

nä ingen brush heller, men jag har fått inspiration ifrån http://imgur.com/HETgEt5 dock ser inte min riktigt likadan ut och jag har gjort den själv. Finns skärmdumpar på allt.

Där har vi ju min gamla bakgrunds bild

Men jaja det var den jag tänkte på iaf!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, INTEL INTEGRATED GRAPHICS!

Permalänk

Mitt bidrag. Diskret bild, med diskret logga.

Bidrag 2 - fet logga

Visa signatur

Fractal Design Define R5| ASUS Z170-P ATX| Intel Core i5 6600K 3.5 GHz| Noctua NH-U12P SE2| Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2133Mhz Vengeance| MSI GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 3X OC | Be Quiet! Pure Power 10 CM 600W| Windows 10 Pro