MSI GTX 780 Twinfrozr för 3539:- Komplett Superweekend

Permalänk
Medlem

Jag har samma. Skrev till komplett-tråden och hoppas på att man kan få svar där. Kundtjänsten var inget höjdare.

Permalänk
Medlem

För att jag var så snabb att beställa så slapp jag problem med spelkupongen , står 1 artikelnr för grafikkortet och ett annat artikelnr för spelkupongen och hoppas mitt kort anländer idag för det var sorterat i min stad imorse.

Nån som redan fått sms på att det anlänt ??

Edit: kollade tracking och nu har det ankommit mitt ombud.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Grattis. Mitt har inte blivit skickat. Står fortfarande bara bekräftat. Hopplöst. Blir i alla fall inte att beställa resten av delarna från komplett. Ingen hjälp från kundtjänst mer än att de ska "skicka ett meddelande" till lagret även andra gången när jag ringde. De kunde inte förstå att den inte har gått iväg fast att jag påpekade att det står på mitt kvitto att vouchern ej finns i lager.

Permalänk
Medlem

Ända jag reagerade på var max power limit på 103% känns som en begränsning om man ska överklocka kortet.

Hade tur att få 80.80 bios version iallafall så får ser när man kört detta kort en vecka i orginalklock om man
flashar om nytt bios på kortet.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Mitt kort är hämtat och just monterat

Beställde sen förmiddag igår, så hade kanske tur att det fortfarande fanns vouchers kvar då. Otroligt snabb leverans, allra helst med tanke på att beställningen lades en söndag. Allt verkar funka bra än så länge. Blir speltest lite senare under kvällen.

Permalänk
Medlem

Beställde igår på förmiddagen, monterade det i datorn efter jobb idag, installerar Black flag nu..:)

Permalänk
Medlem

Första 3D Mark Firestrike testet med OC läget valt i Msi gaming app.

http://www.3dmark.com/3dm/2424952

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Ringde kundtjänst och denna Fredrik som svarade var mer ärlig än förra. Och han sa, visst är det vouchern som har uppehållit ordern och de kom in idag till deras lager så kortet skickas imorgon.
Han beklagade och sa att kundtjänst har påpekat om detta innan. Så det visade sig vara ett känt fel i deras orderhantering.

Får väl hoppas Komplett snubben läser detta så han kan ta tag i deras interna problem. Lite pinsamt att en voucher ska uppehålla en order som de kan skicka på mail eller liknande.

Grattis till er som fick kortet idag! Jag är sjukt sugen på att få mitt gtx470 utbytt. Tror det blir en hyfsat märkbar skillnad.

Permalänk
Skrivet av arcticblue:

Kollade in min beställning och nu gavs följande: "1 Antal skall levereras" för både kort och voucher... ngn som har samma?

Orderstatus: Plockad
Förhoppningsvis lämnar det ikväll

EDIT: Dessvärre verkar det ha fastnat innan det hann gå iväg Sätter hoppet till idag ist.
EDIT2: Lämnat!

Permalänk
Medlem

Beställde söndag kväll fick idag onsdag eftermiddag, så väl helt ok leveranstid.
Fick med nya bioset och Hynix minnen på min, så är helnöjd.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Funderade på det men vet inte om det känns värd då det är cirka 2% prestandaökning från 660Sli.. Blir nog 2 stycken nästa rea istället!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Blev ett köp för mig också, och jag fick kortet igår, är det bara jag som har problem att få det att funka?

Blir bara ett vitt blinkande " _ " på skärmen, Så kommer inte ens in i bios. Har ett 750W nätagg så det ska klara av det, funkar bra med mitt gamla kort också (GTX 460) så inget fel på diskarna. Läste att man skullle uppdatera BIOs på ens moderkort vilket inte går eftersom det står att "MISSING IMPORTANT FILE" när jag laddade ner den senaste versionen på MSI's hemsida. Blir en dyster alla hjärtans dag.. Har ett z68a-gd65 (g3) moderkort! /D