CSGO FPS-drop efter blåst hårddisk

Permalänk

CSGO FPS-drop efter blåst hårddisk

Hej!

Då jag fick en bluescreen och min dator var full av skräp bestämde jag mig för att blåsa ur den. Innan spelade jag 1920x1080 (All Low) och fick ut ca 130-140 FPS i MM.

Efter jag blåst datorn försökte jag återskapa mina inställningar etc men får det inte att fungera. Får nu ut ca 80-90 FPS med drops ner till 40...Räcker inte med att jag ändrar upplösning eller något annat.

Det jag gjort är följande:

-Senaste grafikrutinerna
-Vsync Off både i Nvida och in-game
-Threads i Lauch options
- (använder Fribergs config så de flesta 'console commands' stämmer överens med de 'ideella'
- Alla settings LOW.
- Använder Razer Game Booster

Undrar om jag glömt något, om någon skulle kunna ge lite tips skulle detta uppskattas!
Tack på förhand!

Setup:
CPU: AMD Phenom(tm) II X6 1035T 2,6GHäzt
GPU: Nvidia 660
RAM: 6 GB
Nätagg: 550 W
Moderkort: Foxconn 2AA9

Permalänk
Medlem
Skrivet av stromwall97:

Vad använde du för att blåsa ur datorn?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Skrivet av CyberSpace:

Vad använde du för att blåsa ur datorn?

Den ledde mig in på Windows Startreparation vilket uppgav att jag skulle återställa via Windows återställningsverktyg

Permalänk
Medlem

En riktig format c: och in med fräscha driver's så ska du se att den funkar bättre!

Permalänk
Skrivet av 120hz:

En riktig format c: och in med fräscha driver's så ska du se att den funkar bättre!

Och detta görs hur? (ursäka min okunnighet!) :3 Bara att högerklicka i Den här datorn ---> Formatera?

Har ändå uppdaterat alla grafikrutiner just nu.

Permalänk
Skrivet av stromwall97:

Och detta görs hur? (ursäka min okunnighet!) :3 Bara att högerklicka i Den här datorn ---> Formatera?

Har ändå uppdaterat alla grafikrutiner just nu.

Lägg till "-threads x" i launch command( utan "") där x är antal kärnor i din processor. Dra på -novid också när du ändå håller på så slipper du startvideon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Knightogus:

Lägg till "-threads x" i launch command( utan "") där x är antal kärnor i din processor. Dra på -novid också när du ändå håller på så slipper du startvideon!

Problemet är att jag redan gjort detta (då det står i texten), men det funkar inte ändå. Tack för tipset dock!

Permalänk
Skrivet av stromwall97:

Problemet är att jag redan gjort detta (då det står i texten), men det funkar inte ändå. Tack för tipset dock!

Här sitter man och tror man har läst texten ordentligt, sorry.

Det låter ju väldigt mysko att fps'en inte ändras fast du ändrar upplösning asså..

Aja, jag vet inge mer än det tyvärr..

Permalänk
Medlem

Mycket möjligt att det inte är relaterat till att du blåst om datorn. Det släpptes en uppdatering till spelet igår, vilket många upplever FPS-drop och fryslagg efter denna patch.

Valve är medvetna om resultatet och förthoppningvis kommer snart en hotfix på detta!

Permalänk
Skrivet av graafeen:

Mycket möjligt att det inte är relaterat till att du blåst om datorn. Det släpptes en uppdatering till spelet igår, vilket många upplever FPS-drop och fryslagg efter denna patch.

Valve är medvetna om resultatet och förthoppningvis kommer snart en hotfix på detta!

Alright, väntar lite då.

Tack för hjälpen!