Permalänk
Medlem

Har försökt signa till betan men sidan laddar inte korrekt sen dagen man kunde signa upp sig. Någon som vet hur man skippar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Har försökt signa till betan men sidan laddar inte korrekt sen dagen man kunde signa upp sig. Någon som vet hur man skippar det?

Var någon tidigare i tråden som hade samma problem men det hade hjälpt att inaktivera några tillägg i browsern

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Testat att inaktivera tillägg? (Fungerade för mig) Annars testat med en annan webbläsare?

Permalänk
Medlem

Sepelade precis en timme typ, alltså...Det märks att detta inte är "next gen" low res texture paradice!

va väll sådär, helt okej känsla och mkt fart! men ja jag vet inte blir inget köp för mig iaf. Kanske på nån rea.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Nuukeen:

Haha böla mer?
Man kan ju spela 100% utan lagg, skaffa bättre internet istället.

Grafiken är långt ifrån dålig, även om dom använder source engine

Har du spelat de då?
Jävla skiten slängde in mig i en 140+ ping server.. då laggar de.
Inte ett enda spel som kör matchmaking har varit laggfritt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sepelade precis en timme typ, alltså...Det märks att detta inte är "next gen" low res texture paradice!

va väll sådär, helt okej känsla och mkt fart! men ja jag vet inte blir inget köp för mig iaf. Kanske på nån rea.

CoD med robotar. Znark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

CoD med robotar. Znark.

this!

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med extrem stuttering trots 60fps? (det är vad FRAPS säger iaf)
Sen märker jag att GPUn knappt jobbar, ligger väl runt 800-900MHz.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Fast cod har väll ändå inte auto-aim pistol? o_O

Njae lite mer seriöst så är det, från vad jag sett från streams, lite mer än bara cod med robotar.

Tycker att det borde vara fler spelare och mindre bots dock, i alla fall från det jag sett av streams, för många bots i min mening.

Skrivet av Mocka:

Är det bara jag som har problem med extrem stuttering trots 60fps? (det är vad FRAPS säger iaf)
Sen märker jag att GPUn knappt jobbar, ligger väl runt 800-900MHz.

Har ej fått beta nyckel så kan ej svara på det, men har du kollat hur mycket CPU jobbar och om spelet är låst till 60 FPS? Om spelet är låst till 60 FPS så är det nog rimligt att GPUn inte jobbar så mycket.

Permalänk
Inaktiv

Jäklar vad ball, vilket röj! Man känner ju sig som en direktör när man studsar runt och steker! kul med så varierande gameplay också!

Någon som vet vilken inställning som fungerar bäst med SLI? Skulle vara gött att få igång för bättre fart!

Tycker man texturerna är för små kan man prova insane inställningen, ser bra ut i 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Har ej fått beta nyckel så kan ej svara på det, men har du kollat hur mycket CPU jobbar och om spelet är låst till 60 FPS? Om spelet är låst till 60 FPS så är det nog rimligt att GPUn inte jobbar så mycket.

Nu när jag kollade igen så såg allt normalt ut. (Fick alt-tabba eftersom EVGA X inte stödjer 64-bit processer) och då boostade den stundtals normalt till 1237 som jag har den inställd på CPU Cores låg på 40%. Dock kvarstår stuttering, fan vad jobbigt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu när jag kollade igen så såg allt normalt ut. (Fick alt-tabba eftersom EVGA X inte stödjer 64-bit processer) och då boostade den stundtals normalt till 1237 som jag har den inställd på CPU Cores låg på 40%. Dock kvarstår stuttering, fan vad jobbigt

Testat att stänga av OC för felsökningens skull?

Waaait.. fuu.. RTSS, y u no 64-bit? Eller ja det finns ju beta med stöd för 64-bit men det verkar bara stödja MSI afterburner..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Testat att stänga av OC för felsökningens skull?

Waaait.. fuu.. RTSS, y u no 64-bit? Eller ja det finns ju beta med stöd för 64-bit men det verkar bara stödja MSI afterburner..

Får väl göra det men kan inte vara ensam om att köra OC och det är en mild sådan dessutom, bara +100 på core, inget på minnena.

Yapp, måste köra MSI AB :/ De hade tydligen ensamrätt på 64-bitarsstöd för RTSS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

titanfall beta

Spelade någon timme eller två. Att köra spelet med två grafikkort var ett nej just nu, texture flickering är bara en av de alla problem.
Kör på högsta grafik och av någon konstig anledning är spelet (kanske bara är för mig) max fps 60.
Specs:
i5 2500k 4,5 Ghz
Radeon hd 6950 2GB
16Gb ram

Hur man rör sig och skjuter känns väldigt stabilt än så länge. Men tror inte detta kommer vara något för mig, blir nog som med bf4 att jag tröttnar efter någon vecka eller två.
Vet ej om de andra spelarna är dåliga, andra matchen 26-2. Antingen är spelet ltie för lätt för min smak eller så har inte folk fått riktigt kontroll över hur man rör sig etc.

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Geeks Gaming

ooo dessa underbara matchmaking system

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

ooo dessa underbara matchmaking system

http://www.youtube.com/watch?v=at-I-_FtZp4

Jag tröttnade på detta efter 10min...

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Eftersom att Titanfall kör Source så antar jag att den har den vanliga konsolen? Om så är fallet, vad händer om ni skriver "openserverbrowser"? Vet ej om det kommer göra något men det kommandot drog upp vanliga server browsern i L4D i alla fall, kan ju också vara så att de lade till det kommandot specifikt för L4D och det därför inte finns i Titanfall, eller så tog de bort kommandot från själv Source koden de använde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danthos:

Spelade någon timme eller två. Att köra spelet med två grafikkort var ett nej just nu, texture flickering är bara en av de alla problem.
Kör på högsta grafik och av någon konstig anledning är spelet (kanske bara är för mig) max fps 60.
Specs:
i5 2500k 4,5 Ghz
Radeon hd 6950 2GB
16Gb ram

Hur man rör sig och skjuter känns väldigt stabilt än så länge. Men tror inte detta kommer vara något för mig, blir nog som med bf4 att jag tröttnar efter någon vecka eller två.
Vet ej om de andra spelarna är dåliga, andra matchen 26-2. Antingen är spelet ltie för lätt för min smak eller så har inte folk fått riktigt kontroll över hur man rör sig etc.

Spelet är cappat till 60fps. Du kan inte få högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Eftersom att Titanfall kör Source så antar jag att den har den vanliga konsolen? Om så är fallet, vad händer om ni skriver "openserverbrowser"? Vet ej om det kommer göra något men det kommandot drog upp vanliga server browsern i L4D i alla fall, kan ju också vara så att de lade till det kommandot specifikt för L4D och det därför inte finns i Titanfall, eller så tog de bort kommandot från själv Source koden de använde.

Har inte betan själv men enligt folk ska det inte gå att få upp någon konsol. Det vore väl rätt intressant om någon kunde ip sniffa? Kanske inte vore så intressant men då fick man ju veta vart någon server är iaf?

Skrivet av ozo64:

Förhoppningsvis pga att det är beta.

BTW, har man inte fått någon nyckel än så kom detta tweetet för en stund sedan:

Citat:

Vince Zampella ‏@VinceZampella 14 min

Lots more codes will go out over the next couple of days. I wouldn't suggest buying one.

Tycker det hintar lite om att ALLA kommer få tillgång även om det blir sent i testet? :/

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har inte betan själv men enligt folk ska det inte gå att få upp någon konsol. Det vore väl rätt intressant om någon kunde ip sniffa? Kanske inte vore så intressant men då fick man ju veta vart någon server är iaf?

Förhoppningsvis pga att det är beta.

BTW, har man inte fått någon nyckel än så kom detta tweetet för en stund sedan:

Tycker det hintar lite om att ALLA kommer få tillgång även om det blir sent i testet? :/

Ingen konsol, server browser och 60 FPS limit? Vafan försöker de ta bort allting som gör det till ett PC spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Jäklar vad ball, vilket röj! Man känner ju sig som en direktör när man studsar runt och steker! kul med så varierande gameplay också!

Någon som vet vilken inställning som fungerar bäst med SLI? Skulle vara gött att få igång för bättre fart!

Tycker man texturerna är för små kan man prova insane inställningen, ser bra ut i 1440p

SLI fungerar skit för mig, 3600x1920. Smålagg mest hela tiden trotts 60fps. Spelet funkade rätt bra genom tutorialen men när det kom fler enheter så mäktade inte datorn med. Känns som att min dator ska kunna klara ett source spel med allt på minimum.

Men som sagt, kul spel.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Ingen konsol, server browser och 60 FPS limit? Vafan försöker de ta bort allting som gör det till ett PC spel?

Det är väl en konsoll-port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det är väl en konsoll-port?

Jag hörde någon säga att det var gjort till PC och portat ner till konsol för det var lättare nu i och med xbone. Till xbox 360 är det ju inte Respawn som gör spelet.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Saandberg:

SLI fungerar skit för mig, 3600x1920. Smålagg mest hela tiden trotts 60fps. Spelet funkade rätt bra genom tutorialen men när det kom fler enheter så mäktade inte datorn med. Känns som att min dator ska kunna klara ett source spel med allt på minimum.

Men som sagt, kul spel.

/S

Provat att stänga av inbyggd vsync och peta igång nvidias adaptive? Hjälpte i min värld!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Spelet är cappad till din hz, så har du 120 hz monitor så får du 120 cap osv.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

Spelet är cappad till din hz, så har du 120 hz monitor så får du 120 cap osv.

Dock har jag sett personer med 120Hz skärmar som får 60FPS, detta med Vsync av, men om de sätter på Vsync så får de 120FPS... Nej jag blandade inte ihop dem, det verkar som Vsync av ger 60 FPS limit av någon anledning... i alla fall för vissa personer, har ej kunnat testa då jag inte har något beta key.

Permalänk
Medlem

Fick en beta nyckel, men när jag registrerar den i origin så kommer jag förbi steg ett. får då en screen med Titanfall BETA(English US)
när jag sedan trycker nästa så får jag upp ett felmedelande.
"Ett fel har uppstått. försök igen senare."

någon som råkat ut för detta?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Laddar ner spelet (Betan) nu

gick i ca: 70MB/s nu går det i 15MB/s

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Själv får jag bara "No servers found" när jag trycker på play. Någon annan som har liknande problem ?