Permalänk
Medlem

Du har rätt broder xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Jag läste att öppna betan sför PC är TBA tba idag, jag undrar hur jag som inte har en beta nyckel sedan tidigare kan förbereda mig, dvs ladda hem betan så jag slipper istta och tugga med det sen `

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sway:

Jag läste att öppna betan sför PC är TBA tba idag, jag undrar hur jag som inte har en beta nyckel sedan tidigare kan förbereda mig, dvs ladda hem betan så jag slipper istta och tugga med det sen `

Har du hyfsad lina behöver du inte oroa dig på den punkten. Sitter med 100/100 och det tog typ 12-15 min att få hem och installera.

Permalänk

sitter på skogsnät 8/1 , tar 100 år att få hem en gigs filer tyvärr

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk

nä, inte alls imponerad.
kännas verkligen som att respawn är en one trick pony. man kan lukta cod arvet flera mil.
inte bara spelbarheten utan allt från menyer till laddningsfrekvenser.
detta spelet hade säkert varit riktigt grymt om det släppts efter black ops då cod böra tappa ånga snabbt.

sen är hela bot grejen trasig.
bottarna är mest bara i vägen, och du gör dig verkligen inte en tjänst att attackera dom då det mest öppnar upp dig för eld från andra spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMrDolph:

sen är hela bot grejen trasig.
bottarna är mest bara i vägen, och du gör dig verkligen inte en tjänst att attackera dom då det mest öppnar upp dig för eld från andra spelare.

Ja, samt att dom bara förstör helheten. Förlorade precis en runda där mitt lag hade fler pilotkils (=riktiga spelare) än det andra, men dom hade ju bara lyckats farma bottar bättre (dvs, ta en titan, spring runt och UNDVIK andra lagets spelare medans du farmar deras bots för att få kills) och så vann dom, hur skevt är inte det?

EDIT: Känner mig gammal och grinig, men blir så jäkla frustrerad när jag inte förstår hur spelmekaniken är tänkt att fungera...

Permalänk
Medlem

tycker spelet är jävligt kul det man sett hitils, stör mig inte så mkt att det är bots, fyller ut världen på nått sätt, striderna känns större osv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av segafreaks:

Multiplayer för mig är när man möter andra spelare inte spelar mot bots.

Provat Dota, HoN, LoL, Guild Wars, CS:GO eller dylikt nyligen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Ja, samt att dom bara förstör helheten. Förlorade precis en runda där mitt lag hade fler pilotkils (=riktiga spelare) än det andra, men dom hade ju bara lyckats farma bottar bättre (dvs, ta en titan, spring runt och UNDVIK andra lagets spelare medans du farmar deras bots för att få kills) och så vann dom, hur skevt är inte det?

EDIT: Känner mig gammal och grinig, men blir så jäkla frustrerad när jag inte förstår hur spelmekaniken är tänkt att fungera...

Du menar alltså att det andra laget var smartare än er och vann striden? Fy på dem. Ni förtjänade vinsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du menar alltså att det andra laget var smartare än er och vann striden? Fy på dem. Ni förtjänade vinsten.

Menar att JAG anser att SPELMEKANIKEN är fel när det går ut på att döda totalt värdelösa AI-bots som bara är KANONMAT i ett MULTIPLAYERSPEL.
Och ja, vi förtjänade vinsten eftersom det är extremt mycket svårare att döda en spelare i en Titan än att sitta i en Titan och spraya sönder bots som springer runt som yra höns i 4pack.
Min åsikt är att botsen förstör spelet, kan inte jag få ha den åsikten?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BasseBaba:

Menar att JAG anser att SPELMEKANIKEN är fel när det går ut på att döda totalt värdelösa AI-bots som bara är KANONMAT i ett MULTIPLAYERSPEL.
Och ja, vi förtjänade vinsten eftersom det är extremt mycket svårare att döda en spelare i en Titan än att sitta i en Titan och spraya sönder bots som springer runt som yra höns i 4pack.
Min åsikt är att botsen förstör spelet, kan inte jag få ha den åsikten?

Absolut får du ha dina åsikter, hur kan du tolka mitt inlägg som att du inte skulle få ha det? Försök inte tycka synd om dig själv i onödan... Jag försökte bara påpeka att ni hade kunnat vinna matchen genom att försvara era grunts, alltså kontrat deras spelstil. Min åsikt är att det blir mer intressant när man kan angripa fienden på flera sätt även i ett "vanligt" team deathmatch läge.

Man kan alltså:
Försöka få titaner så snart som möjligt
Hindra fienden från att få titaner
Farma grunts
Jaga pilots
Skydda grunts
etc

Istället för att bara försöka ge sig på fiender.

Permalänk
Medlem

Några frågor: Funkar CFX? (Kan inte ha AB igång, den nya beta verkar fucka upp några spel)
Om CFX inte fungerar, kan man "hacka" det? Det går på Sourcemotorn, så man kan ju välja något sourcespel som profil. Ungefär som att man väljer ARMA2_OA profilen då man hackar igång CFX i Dayz.

Vsync verkar inverterat
Av = Max 60
På(Dubbel) = Upp till 120, verkar inte låsas till skumma rates heller, snarare "adaptive"

Edit:
F.ö känns det som den bästa casual shootern på länge, känns som lättare roligare o slöspela lite än Bf4, som man i slutändan bara blir lack på... Av en eller annan anledning.

Kan säga att jag stog i "Cod med Mecs, Srsly?"- Lägret innan jag provade. Grafiken spelar inte sån stor roll då man ofta rör sig för snabbt för o se nått ändå, och kartorna känns inte "underdetaljerade" så att säga, även om spelet hade varit 10x snyggare på Frostbite-motorn, hade jag inte bytt det mot den extremt kassa hit detection åt båda håll som den tar med sig, håller med Frankie, om man dör känner man inte inte arg eller lurad av spelet, utan lär sig av det. Inte som på Bf4 där hälften av killsen bara känns som att spelet hatar en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Provat Dota, HoN, LoL, Guild Wars, CS:GO eller dylikt nyligen?

Har spelat CS:GO för längesen men det var inget för mig. Inte alls min spelstil. Dom andra spelen har jag aldrig ens provat eller jo GW provade jag någon gång förut när jag var alldeles för liten om jag minns rätt. Förstod ingenting.

Just nu så spelar jag Rust med min bror. Längesen man hade så kul i ett spel.

Tyvärr så fastnade jag inte alls för Titanfall. Men hoppas du har det kul iallafall.

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

"Respawn ‏@Respawn
Over the next couple hours we'll be getting all the PC people who signed up access through the My Games Library in Origin."

Nu så

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Finns det något game mode som inte involverar bottar och värdelösa helt öppna banor?

Permalänk

Bottarna har ett väldigt enkelt syfte: Fylla mappen med aktivitet och ge spelare något att göra när man springer igenom banan. Jag tycker de fyller syftet väldigt bra då man som pilot inte är den enda musen på banan. Om det springer omkring 10 bottar runt en fiende titan så blir det svårare för titanen att upptäcka en pilot. Bottarna känns verkligen som om de är gjorde som minions (vilket de även kallas i spelet?) från League of Legends.

Tänk er LoL utan minions. Jag tycker bottarna är en av de huvud funktioner som gör Titanfall roligt.

Och ni som inte gillar Titanfall för att det är fastpaced: Varför ens testa spelet? Jag spelade Mw2 när det kom ut och köpte de kommande CoD spelen med förhoppning för ett nytt spel. Allt man fick var försämrade spel eller bara en ren klon med nya texturer. Titanfall är den sanna uppföljaren till Mw2 som jag väntat på sedan 2010. Om ni aldrig gillat CoD så borde ni inte spela Titanfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Absolut får du ha dina åsikter, hur kan du tolka mitt inlägg som att du inte skulle få ha det? Försök inte tycka synd om dig själv i onödan... Jag försökte bara påpeka att ni hade kunnat vinna matchen genom att försvara era grunts, alltså kontrat deras spelstil. Min åsikt är att det blir mer intressant när man kan angripa fienden på flera sätt även i ett "vanligt" team deathmatch läge.

Man kan alltså:
Försöka få titaner så snart som möjligt
Hindra fienden från att få titaner
Farma grunts
Jaga pilots
Skydda grunts
etc

Istället för att bara försöka ge sig på fiender.

Detta är sant och jag gillar spelet men jag tycker det borde finnas ett läge med mer spelare, 6v6 känns lite lamt. 10v10 hade nog varit roligare men det kanske bara jag som tycker så?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av #enbom:

Detta är sant och jag gillar spelet men jag tycker det borde finnas ett läge med mer spelare, 6v6 känns lite lamt. 10v10 hade nog varit roligare men det kanske bara jag som tycker så?

Om banorna är så här små kommer jag inte vilja ha 10 vs 10. 20 titans kommer täcke hela banan, kommer inte finnas en endaste gränd där man inte ser en titan.

Och varför vill folk att Titanfall ej ska vara en CoD klon men tycker att bottarna ska väck? Utan bottarna skulle spelet vara en till CoD klon endast med parkour och Mechs. Bara för att ni inte kan förstå hur spelet fungerar betyder inte att det är trasigt. Piloterna ska vara de bäst tränade soldater och det är därför som den vanliga kanonmaten är sämst. Om bottarna lätt sköt ihjäl dig varje gång du hoppade omkring på hustaken skulle spelet väldigt snabbt bli frustrerande.

Permalänk

Fick invite idag!, ska bli galet skoj o testa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av #enbom:

Att testa med fler spelare hade inte skadat tycker jag, men som det är nu är det inte antalet spelare som sätter begränsningen tycker jag. Jag saknar mer något form av ruch eller campain läge där det blir lite mer variation!

Permalänk
Skrivet av thomasstrand82:

Fick invite idag!, ska bli galet skoj o testa!

Ja det är kul Och snabbt, Och Titans äger om man vet hur man spelar

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Om banorna är så här små kommer jag inte vilja ha 10 vs 10. 20 titans kommer täcke hela banan, kommer inte finnas en endaste gränd där man inte ser en titan.

Och varför vill folk att Titanfall ej ska vara en CoD klon men tycker att bottarna ska väck? Utan bottarna skulle spelet vara en till CoD klon endast med parkour och Mechs. Bara för att ni inte kan förstå hur spelet fungerar betyder inte att det är trasigt. Piloterna ska vara de bäst tränade soldater och det är därför som den vanliga kanonmaten är sämst. Om bottarna lätt sköt ihjäl dig varje gång du hoppade omkring på hustaken skulle spelet väldigt snabbt bli frustrerande.

Bottarna borde tas bort och ersättas av vanliga spelare.
Öka antalet spelare till 16 vs 16. Begränsa antalet Piloter till 6 / lag. Gör de resterande 10 spelarna i ett lag till spelarstyrda minions.
Dör du som Pilot så respawnar du som minion och den minionen som är på tur spawnar som pilot vid nästa respawn. Med rullande system.
De 6 som joinar först spawnar som Pilots direkt, men också blir re-spawnade som minions när de dör första gången.

Så skulle du följande loadouts
Pilot loadout
Titan loadout
Minion loadout

Med server settings så som: Regular, Regular with Bots, Pilots Only, Titans Only, Pilots and Titans only, Minions Only

EDIT:
Eller med tanke på att dom kastat in dessa minions som en typ av creeps i MOBA spel, varför inte göra ett RTS element av det hela. Alltså att ha att en spelare får en stor överblick av mappen och styr alla minions som i ett RTS. För att balansera det hela så att den som styr Minionsen inte kan säga exakt var alla fiendespelare befinner sig så ska fiende spelarna endast vara synliga för Minion Master när en minion har dom i sin line of sight.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Bottarna har ett väldigt enkelt syfte: Fylla mappen med aktivitet och ge spelare något att göra när man springer igenom banan. Jag tycker de fyller syftet väldigt bra då man som pilot inte är den enda musen på banan. Om det springer omkring 10 bottar runt en fiende titan så blir det svårare för titanen att upptäcka en pilot. Bottarna känns verkligen som om de är gjorde som minions (vilket de även kallas i spelet?) från League of Legends.

Känns mer som dom försöker bekanta sig mer åt Mobas bara för det är hett just nu än att lägga in 10 till spelare på varje lag.
En shooter som vill vara mer ett moba men ändå inte :s

Permalänk
Medlem

Titanfall beta

Tjena! Har ni fått svar från origin angående om titanfall beta? Jag gick in på deras hemsida och registrerade för betan för en vecka sedan och har inte fått svar än. Ni som har fått det är de värt att köpa spelet? Ser riktigt kul ut!

Tack i förhand
Robin

Permalänk

Titanfall är i öppen beta nu, bara att gå in på Origin och ladda hem det

Permalänk
Medlem

Testa att logga in på origin.
Gjorde så själv tidigare, och utan svar på email så hade jag titanfallbetan aktiverad på mitt originkonto.

Visa signatur

Corsair Obsidian 450D | Corsair RM750| asus p9x79 pro | i7-3820 @ 4.3GHz | Corsair hydro 100i GTX | 16gb vengeance | msi gtx660 oc | intel 335 180gb ssd | WD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tjena! Har ni fått svar från origin angående om titanfall beta? Jag gick in på deras hemsida och registrerade för betan för en vecka sedan och har inte fått svar än. Ni som har fått det är de värt att köpa spelet? Ser riktigt kul ut!

Tack i förhand
Robin

Det är slumpmässigt vem som får beta nyckel.

Jag hade tur och fick en och tycker att spelet verkar mycket bra. Att de hittat en balans mellan piloterna och mechsen är riktigt starkt gjort, att de sedan lyckats balansera banorna för att passa båda spelstilarna är även det fantastiskt.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Señor Hallon:

Det är slumpmässigt vem som får beta nyckel.

Jag hade tur och fick en och tycker att spelet verkar mycket bra. Att de hittat en balans mellan piloterna och mechsen är riktigt starkt gjort, att de sedan lyckats balansera banorna för att passa båda spelstilarna är även det fantastiskt.

Det ska tydligen vara öppet för alla som en skrev tidigare i tråden. Har ni inte fått något mail så gå in på eran origin så ska den ligga där under era spel. I värsta fall kan ni ta kontakt med ea support så fixar dom det åt er.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Loggade jsut in på mitt Origin-konto, inget Titanfall där inte

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Loggade jsut in på mitt Origin-konto, inget Titanfall där inte

Citat:

Respawn ‏@Respawn 6 tim

It may take a couple more hours to get the PC beta out to everyone who registered. Please be patient, Origin is going as fast as they can

Ta kontakt med EA support så kommer du nog få en nyckel. Kan inte länk till livechat men den som söker finner. Lycka till!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.