Äger man ett early access spel för alltid?

Permalänk

Äger man ett early access spel för alltid?

Hej sweclockers. Jag har funderat på att köpa dayz standalone men eftersom att det är i pre alpha och ett early access spel, måste jag köpa det igen när det släpps i sitt "riktiga" skede? :/

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrabbeman:

Hej sweclockers. Jag har funderat på att köpa dayz standalone men eftersom att det är i pre alpha och ett early access spel, måste jag köpa det igen när det släpps i sitt "riktiga" skede? :/

Tack så mycket!

Nope, det betyder att du betalar extra för att kunna spela det i utvecklingsstadiet. När den fulla produkten släpps får du den också.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Nope, det betyder att du betalar extra för att kunna spela det i utvecklingsstadiet. När den fulla produkten släpps får du den också.

Så om jag förstår rätt, behöver jag bara betala en gång?
Tack för svar mannen:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrabbeman:

Så om jag förstår rätt, behöver jag bara betala en gång?
Tack för svar mannen:)

Japp.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Gäller det alla spel är väljer speltillverkaren det själv btw ?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Gäller det alla spel är väljer speltilverkaren det själv btw ?

Vem är dum nog att köpa sig in i en beta som utvecklaren tjänar pengar på och testa ett spel för dem för att sedan behöva betala igen när spelet släpps?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

Vem är dum nog att köpa sig in i en beta som utvecklaren tjänar pengar på och testa ett spel för dem för att sedan behöva betala igen när spelet släpps?

Inte jag... Därför jag undrade kollar aldrig innan jag köper spelen haha

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Nope, det betyder att du betalar extra för att kunna spela det i utvecklingsstadiet. När den fulla produkten släpps får du den också.

Nja, brukar ofta vara stämma men eftersom det var Dayz som det handlade om så stämmer det inte riktigt.
Du betalar inte extra, snarare tvärtom då du köper spelet för en mindre summa nu under Alpha.
Priset kommer sedan efter Alpha höjas och även efter Betan kommer priset höjas då spelet är klart.

Men det är mycket riktigt att du köper spelet under Alpha och du får hela spelet men får chansen att vara med under utvecklingen.

Skrivet av Mrabbeman:

Jag har funderat på att köpa dayz standalone men eftersom att det är i pre alpha och ett early access spel

Dayz "Standalone" är i Alpha och du köper det fullständiga spelet för en mindre summa av vad det kommer kosta när spelet är klart. Men du får vara med under utvecklingen och ge feedback tills det fullständiga spelet du köpte är klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Inte jag... Därför jag undrade kollar aldrig innan jag köper spelen haha

Starkt rekommenderat att man läser beskrivningen och försöker ta reda på statusen på ett early access spel, innan man köper det.

Tappat räkning på alla knasbollar som köpt DayZ standalone utan att läsa beskrivningen på steam. Sen går till forumet och klagar över buggar och kräver hotfixes..
Står klart och tydligt på Steam store sidan, flera gånger, att inte köpa spelet. Då det är långt ifrån färdigt. Och det är typ samma med praktiskt taget alla Early Access spel.

Skrivet av Mrabbeman:

Hej sweclockers. Jag har funderat på att köpa dayz standalone men eftersom att det är i pre alpha och ett early access spel, måste jag köpa det igen när det släpps i sitt "riktiga" skede? :/

Tack så mycket!

Tänk på att spelet är bara runt 20% färdigt. Och saknar flera funktioner. Och det finns ett flertal buggar och optimerings problem. Dock är det förväntansfullt stabilt, och crashar väldigt sällan.

De kör liknande pris modell som Minecraft gjorde. Då priset startar väldigt lågt, och gradvist ökar ju mer spelet blir färdigt. Och som sagt, du får full tillgång till hela spelet när det är färdigt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Starkt rekommenderat att man läser beskrivningen och försöker ta reda på statusen på ett early access spel, innan man köper det.

Tappat räkning på alla knasbollar som köpt DayZ standalone utan att läsa beskrivningen på steam. Sen går till forumet och klagar över buggar och kräver hotfixes..
Står klart och tydligt på Steam store sidan, flera gånger, att inte köpa spelet. Då det är långt ifrån färdigt. Och det är typ samma med praktiskt taget alla Early Access spel.

Tänk på att spelet är bara runt 20% färdigt. Och saknar flera funktioner. Och det finns ett flertal buggar och optimerings problem. Dock är det förväntansfullt stabilt, och crashar väldigt sällan.

De kör liknande pris modell som Minecraft gjorde. Då priset startar väldigt lågt, och gradvist ökar ju mer spelet blir färdigt. Och som sagt, du får full tillgång till hela spelet när det är färdigt.

Ok! Tack alla för era svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Starkt rekommenderat att man läser beskrivningen och försöker ta reda på statusen på ett early access spel, innan man köper det.

Tappat räkning på alla knasbollar som köpt DayZ standalone utan att läsa beskrivningen på steam. Sen går till forumet och klagar över buggar och kräver hotfixes..
Står klart och tydligt på Steam store sidan, flera gånger, att inte köpa spelet. Då det är långt ifrån färdigt. Och det är typ samma med praktiskt taget alla Early Access spel.

Tänk på att spelet är bara runt 20% färdigt. Och saknar flera funktioner. Och det finns ett flertal buggar och optimerings problem. Dock är det förväntansfullt stabilt, och crashar väldigt sällan.

De kör liknande pris modell som Minecraft gjorde. Då priset startar väldigt lågt, och gradvist ökar ju mer spelet blir färdigt. Och som sagt, du får full tillgång till hela spelet när det är färdigt.

kan säga att stabiliteten är rätt hårdvarubaserad, med fel hårdvara kan du få slita håret av dig och bängla med inställningar innan man får det stabilt.

Permalänk
Sötast
Skrivet av jesusbarnet:

Vem är dum nog att köpa sig in i en beta som utvecklaren tjänar pengar på och testa ett spel för dem för att sedan behöva betala igen när spelet släpps?

Mest troligt de tiotusentals personer som utan problem betalar långt över tusen kronor för betanycklar till diverse mmos? ^^
Är knappast något ovanligt att folk lägger stora summor pengar på sånt som de flesta av oss tycker verkar konstigt.