Hörlurar - under 1000 - musiklyssnande

Permalänk

Hörlurar - under 1000 - musiklyssnande

Hej!

Har en arbetskollega som fyller 50 om ett halvår.
Presentkassan ger henne en present värt 800 - 1000 (alltså väldigt strikt budget)
Hon önskar sig "bra hörlurar" och vände sig till mig då jag sysslar mycket med musikprod. o DJ-ing.
Men jag e rädd att jag bara har erfarenhet med tråkiga/dyra/"proffsiga" hörlurar såsom AKG k240 Studio (tråkig - flat EQ), och "dyra"/"proffsiga" DJ-lurar Sennheiser HD 25-MK II. Jag kan inte riktigt tipsa henne mer än säg Sennheiser HD205 (ligger på 300:-) eller AKG k518 DJ (ungf samma pris) då dessa är de enda "bra" lurarna jag ägt hittills.

Några tips på lurar som låter skönt?
Hon lyssnar mycket på:

- Klassiskt
- Rock
- "Disneymusik"

Yep... det är en sån vi har o göra mer här ^^

ALLTSÅ:
Prisklass mellan 800-1000, inte ett öre mer eftersom ingen kommer lägga ut de där extra pengarna.
Hon är inte heller någon audiofil, eller "musik finsmakare" - DISNEY ffs!!!!!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tillfälligt slut..

Dessa skall vara ganska bra, snygga också.
Sennheiser är aldrig fel heller.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Heh, ganska avgörande är ju också vad som ska driva hörlurarna? Kasst integrerat ljudkort i datorn? HiFi-stärkare? iPhone?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Audio Technica ATH-M50 kan varmt rekommenderas, såg att Dustin har kampanj på nuforce-hp-800 499:- istället för 1490:- vet ej hur dom låter men verkar ju vara ett bra pris. Sen får ni ju en slant över till ett gott Amarone vin.

http://www.dustinhome.se/product/5010665275/nuforce-hp-800/#i...

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar verkligen ett par Superlux hörlurar. Själv köpte jag ett par HD 662 då jag ville ha stängda lurar med LITE mera bas än mina AKG 242 HD.
Jag kan säga att Superlux 662 spelar minst lika detaljerat och klart ljud som AKG 242 HD men med en djupare och finare bas. Riktigt roliga att lyssna på. Kanske lite vassa i diskanten men det verkar bli bättre efter ett tag, lättfixat med lite EQ också.

Superlux HD668B
Superlux HD-662

Dessa två rekommenderar jag att du kikar på och läser lite om. 668B är öppna medans 662 är slutna. Ruskigt prisvärda lurar. Var inte rädd för det låga priset.
Dock sitter det ganska hårt och fejklädret är ganska oskönt, men man kan köpa mjuka "velour" pads till för en liten slant, samt att man kan böja stålramen lite.
Jag lär aldrig lyssna på mina AKG 242 HD för 1300kr igen..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag kan personligen rekommendera Aurvana Live. Riktigt sköna att lyssna med och har en bas utöver många andra och bra diskant samt hyfsat mellanregister...jag älskar dem!
De sitter riktigt bra men kan bli lite varma om öronen efter några timmar:)
Men för det priset så är de ett par kalashörlurar!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=214635

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk

:D

Med andra ord kör vi på klassikerna här då
Tack!

(har alltid trott att de flesta av dessa modeller har varit mer för prod/DJ-ing)

Ska skriva en lista till henne så får hon välja.
Tack allihop!!

Visa signatur

Ljudkort: Steinberg UR22, Monitorer: M-Audio BX5, Yamaha HS7 DAW: Fruity Loops Studio 11 Hörlurar: AKG k240 Studio, Sennheiser HD25 Mk II