Republic of Gamer skadlig hemsida?

Permalänk

Republic of Gamer skadlig hemsida?

Det har börjat dyka upp en information om att "webbplatsen innehåller skadlig programvara!" Är det bara jag som får det? Det har börjat så för ca en vecka sedan och händer på vilken ROG sida som helst jag försöker gå in på. Spelar inget roll om jag klistrar in länken manuell eller går via en hyperlänk.

Permalänk

http://rog.asus.com/

Fungerar utan problem för mig i alla fall.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av don_dolarson:

Det har börjat dyka upp en information om att "webbplatsen innehåller skadlig programvara!" Är det bara jag som får det? Det har börjat så för ca en vecka sedan och händer på vilken ROG sida som helst jag försöker gå in på. Spelar inget roll om jag klistrar in länken manuell eller går via en hyperlänk.

http://i.imgur.com/AMsmr93.png

http://i.imgur.com/uzUIQ6J.png

Skrivet av thegreatfafnir:

http://rog.asus.com/

Fungerar utan problem för mig i alla fall.

Fungerar fint för mig med.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Keine probleme, testat med annat än Chrome?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kör internet Explorer och fick upp samma sak, skadlig programvara varningen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Jag kör internet Explorer och fick upp samma sak, skadlig programvara varningen.

Nu testade jag med Internet explorer och Norton Internet security varnade. Troligen nåt flash-skit då jag kör adblock med Chrome.

"Ett intrångsförsök att ttmit.com blockerades"
......
"Web attack: Mass Iframe Injection website 15"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tog lite långt tid att komma in men annars verkar det fungera fint för mig.

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk

Har bara Chrome installerat med AdBlock Plus med den är inte på för tillfället. Vågar inte stänga av Kaspersky för att kolla om det är kanske det. Aldrig hänt på någon annan sida och det börjar bli väldigt irriterande då det håller på i en vecka nu.

Permalänk
Medlem

Risken finns ju att det är "False Positive". Men är det 1 vecka så känns de ju dumt o chansa.
Testa skriv till typ info@asus.com eller något o skicka med dina bilder. De kan ju vara något de inte upptäckt som ligger på sidan.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Är NSA som vill komma åt alla terrorister...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Jag gick in med Firefox och fick samma varning från Google.Det konstiga är att varken Malwarebytes eller Nod 32 regerade på den sidan.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk

Inte min Kaspersky heller men jag gick in på sidan ändå... genom att acceptera risken.

Permalänk
Inaktiv

Hej på er,

Vi märkte i förra veckan att rog.asus.com är blockad av Chrome, så vi har bett webmastern att kolla upp det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ASUS_Caroline:

Hej på er,

Vi märkte i förra veckan att rog.asus.com är blockad av Chrome, så vi har bett webmastern att kolla upp det.

Bra service

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej på er,

som sagt någon post högre upp, fick samma varning av Firefox

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nephelim:

som sagt någon post högre upp, fick samma varning av Firefox

Tack!
Nu verkar varningen vara borta i både Chrome och Firefox. Är det så för dig också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tog bort varningen genom att lägga till ett undantag, nu när jag tagit bort det så får jag inte upp varningen längre heller.

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem

Tack!
Nu verkar varningen vara borta i både Chrome och Firefox. Är det så för dig också?

På Firefox varnas det för angreppsrisk fortfarande på asusrog.com
På IE så fungerar det och den hoppar vidare till http://rog.asus.com/
Chrome varnar inte heller nu.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300