Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Förmodligen samma sak som du.

Förlåt, tog fel person. Det var Krissmeister jag var ute efter.

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Förlåt, tog fel person. Det var Krissmeister jag var ute efter.

Det gör inget alls, tog mig inte illa vids, blev bara förvånad, tänkte först, fan känner jag personen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Det gör inget alls, tog mig inte illa vids, blev bara förvånad, tänkte först, fan känner jag personen.

Bra! Det var mer av en ironisk vink till honom pga. att han hänger på ett datorforum men får ont i huvudet att sitta vid den.

Permalänk

Förstår hur du tänker, men med huvudvärk menar jag att det brukar vara mest bekymmer Åtminstone när det gäller mig och datorer Har aldrig haft strul med att spel till konsol inte velat starta, men har slitit mitt hår så många gånger för att spel till PC vägrat fungera Eller uppdateringar och program som bara blivit mer besvär än nytta. Och spel som datorn bör klara men sett för jäkligt ut när man varit tvungen att dra ner på allt och låsningar med omstart av datorn jämt. Tror därför det finns fler och inte bara jag som ser fördelen med smidigheten med en spelkonsol. Sen lär man kunna klämma ur betydligt mer av PS4:an och ev XBONE med tiden. Se på The Last Of Us till PS3 som i mina ögon är riktigt snyggt till vad som anses vara uråldrig teknik och prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

The Order ser riktigt mysigt ut, finns lite gameplay videos nu, vet inget om hur det kommer att spela, men snyggast hittils av allt som visats tror jag.

http://i.minus.com/imu4pB3yVOMiL.gif

Tror nog Metal Gear Ground Zeroes är snyggare...

Permalänk
Medlem

Utan att ta ställning till vad som är bäst, så upplevde jag den väldigt rörliga FPS:en på TRDE PS4 som lite störig. Inte på något sätt ospelbart, men lite störig.

Kompromissen med samma spel på X1 är ju just att max FPS är lägre, men den är ändå betydligt jämnare i det stora hela, vilket fungerar bra. Dippar det ibland? Ja, absolut, men det handlar framför allt om spikar, inget långdraget.

Med det sagt (eftersom det verkar krylla av fanboys här) så är ingen konsolversion av TR helt perfekt.

Måste man ha 60-ish FPS så är det bara att satsa på PS4-version. Tycker man att 30-ish duger så fungerar X1-versionen utmärkt. Jag lider själv inte av sömnsvårigheter om ett spel är cappat till 30 FPS, men då vissa gör det så är det ju bara att välja bort MS.

För en jämn FPS på 60 på precis allt får man punga ut med bra mycket stålar även på PC...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Hur fungerar respektive maskin som mediamaskin? Klarar den av att fylla en roll som en NUC/liknande exempelvis kan fylla vad gäller media?

Min uppfattning är att XBone är tänkt att fungera som ersättare för det mesta och mediadator borde vara något den i teorin borde kunna ersätta då?
PS4 är nog bättre som ren spelmaskin men hur fungerar den vad gäller media?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Faulisto:

Hur fungerar respektive maskin som mediamaskin? Klarar den av att fylla en roll som en NUC/liknande exempelvis kan fylla vad gäller media?

Min uppfattning är att XBone är tänkt att fungera som ersättare för det mesta och mediadator borde vara något den i teorin borde kunna ersätta då?
PS4 är nog bättre som ren spelmaskin men hur fungerar den vad gäller media?

Skickades från m.sweclockers.com

Använder HTPC, så kan inte uttala mig. DLNA finns dock inte på PS4 tror jag?

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av DAoG:

Förstår inte tjafset om prestandan, om ett år är dem ändå långt efter PC. Själv tycker jag Kinect är ett roligt komplement till mus och tangentbord. Anledningen för att köpa en konsol pga. grafik är bara dum. Att medlemmar på sweclockers tjafsar om det är lite larvigt då vi vill byta ut vår hårdvara och experimentera

@FotZik
Vad gör du på Sweclockers?

Förutom att Kinect inte fungerar och är opraktiskt nästan alltid. Du förstår människor behöver s.k tactile feedback för att kunna navigera sig smidigt, Kinect kan inte erbjuda detta.

Klart stämmer det att PC är den främsta plattformen för hårdvara. Men alla har inte råd att sänka så mycket pengar i en klumpsumma för att få en högpresterande dator. Själv äger jag inte ens en konsol och har inte gjort de senaste 10 åren då jag alltid varit PC orienterad. Jag läser däremot oerhört mycket om tekniken i konsoler och om dess spel. Min slutsats är att Xbox One är skräp och ett oärlig produkt av ett oärligt företag, finns bättre och billigare alternativ (PS4) så kan jag inte med gott samvete någonsin rekommendera ett Xbox. Att Xbox Fanboys gråter och försöker berättiga sin favorit oberoende av fakta är bara tragiskt och synd för dem då de får en dålig produkt. *** raderat ***

Olämpligt
Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Förutom att Kinect inte fungerar och är opraktiskt nästan alltid. Du förstår människor behöver s.k tactile feedback för att kunna navigera sig smidigt, Kinect kan inte erbjuda detta.

Klart stämmer det att PC är den främsta plattformen för hårdvara. Men alla har inte råd att sänka så mycket pengar i en klumpsumma för att få en högpresterande dator. Själv äger jag inte ens en konsol och har inte gjort de senaste 10 åren då jag alltid varit PC orienterad. Jag läser däremot oerhört mycket om tekniken i konsoler och om dess spel. Min slutsats är att Xbox One är skräp och ett oärlig produkt av ett oärligt företag, finns bättre och billigare alternativ (PS4) så kan jag inte med gott samvete någonsin rekommendera ett Xbox. Att Xbox Fanboys gråter och försöker berättiga sin favorit oberoende av fakta är bara tragiskt och synd för dem då de får en dålig produkt.

Du har läst dig till att Xbox One är skräp, men du har inte ägt en konsol på 10 år?

Det finns inte så mycket mer att tillägga, förutom att referensen till nazityskland var väldigt onödig och orelevant. Den framställde dig inte som smart individualist, utan som väldigt respektlös och omogen.

Citat redigerat
Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

Ursäkta Off-topic, men kan TS korrekturläsa trådtiteln, snälla? Har stört mig på titeln i 19 dagar nu ,-)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Muyfa666:

Du har läst dig till att Xbox One är skräp, men du har inte ägt en konsol på 10 år?

Det finns inte så mycket mer att tillägga, förutom att referensen till nazityskland var väldigt onödig och orelevant. Den framställde dig inte som smart individualist, utan som väldigt respektlös och omogen.

Du gör ju genast ett feltänk om du tror jag måste ha ägt en konsol för att få uttala mig om den eller konsoler överlag. Bara för att jag inte ägt några själv betyder inte att jag inte spelat några. Om du inte kan läsa dig till information tycker jag synd om dig för det kan inte varit lätt för dig i skolan, för du förstår jag behöver inte ha sett en atom för att veta hur de fungerar eller att de existerar. Så det där kan du ju lägga ner med på en gång. Jag är kompetent nog i hur kiselkretsar fungerar och hårdvara presterar för att göra ett uttalande om hur Xbox One presterar gentemot PS4. Jag kan också utifrån empiriska bevis komma till slutsatsen att operativsystemet och hela plattformen i sin helhet inte var designad från utgångspunkten tv-spelskonsol. Operativsystemet inte minst är dåligt designat och resurskrävande - varför är det på det här viset då? Jo för Xbox One designades inte som en spelkonsol utan som en mediahub som också kan spela spel.

Vad spelar det för roll vilka paralleller jag drar såvida de är korrekta? Blind tro och bristen på källkritiskt tänkande är relevant i båda fallen. Tycker däremot ditt inlägg var irrelevant emedan du inte presenterade några egna argument.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

EDIT: Tog bort mitt svar. Vill inte bidra till flamewars.

Tjingeling.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Ursäkta Off-topic, men kan TS korrekturläsa trådtiteln, snälla? Har stört mig på titeln i 19 dagar nu ,-)

Ja ta bort tråden nu!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Förutom att Kinect inte fungerar och är opraktiskt nästan alltid. Du förstår människor behöver s.k tactile feedback för att kunna navigera sig smidigt, Kinect kan inte erbjuda detta.

Klart stämmer det att PC är den främsta plattformen för hårdvara. Men alla har inte råd att sänka så mycket pengar i en klumpsumma för att få en högpresterande dator. Själv äger jag inte ens en konsol och har inte gjort de senaste 10 åren då jag alltid varit PC orienterad. Jag läser däremot oerhört mycket om tekniken i konsoler och om dess spel. Min slutsats är att Xbox One är skräp och ett oärlig produkt av ett oärligt företag, finns bättre och billigare alternativ (PS4) så kan jag inte med gott samvete någonsin rekommendera ett Xbox. Att Xbox Fanboys gråter och försöker berättiga sin favorit oberoende av fakta är bara tragiskt och synd för dem då de får en dålig produkt. Ärligt talat tycker jag det är korkat och visar på samma drönarbeteende som människor tenderade att visa i t.ex Nazityskland. Vilket är lustigt i sig för de tycker nog "Hur kunde tyskarna vara så dumma" när de själv är likadana.

Kan du ge ett exempel på varför Kinect på Xbox One inte fungerar? Har provat min i otaliga timmar med röst och rörelser utan problem, den har alltid förstått alla mina kommandon. Antar att du inte ens har provat att lira på en Xbox One för att den fungerar väldigt bra utan du helt enkelt uppvisar samma drönarbeteende som du klagar om.

Jag tycker att folk får tycka vad dom vill men problemet är ju att de flesta som uttrycker en åsikt om PS4 och One inte ens har provat konsollen, de har helt enkelt läst att PS4 är bättre för någon fjortis stirrat sig blinda på mhz när saken är den att spelen flyter på bättre på One utan störande lagg (t.ex Ghosts).

Inom några månader kommer folk att förstå att skillnaden mellan konsollerna när det kommer till spel och prestanda är minimal. Just nu tycker jag nog att folk borde vara mer upprörda över att det inte finns något intressant exklusivt spel till PS4 än medans Xbox One har haft Killer Instinct, Ryse, Forza 5, Dead Rising 3 ute från start.

PS. Xbox är skräp och en oärlig produkt? Den marknadsförs som den bästa och enda konsollen man behöver och det är precis vad den är så jag tycker det är en väldigt ärlig kampanj.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Kan du ge ett exempel på varför Kinect på Xbox One inte fungerar? Har provat min i otaliga timmar med röst och rörelser utan problem, den har alltid förstått alla mina kommandon. Antar att du inte ens har provat att lira på en Xbox One för att den fungerar väldigt bra utan du helt enkelt uppvisar samma drönarbeteende som du klagar om.

Jag tycker att folk får tycka vad dom vill men problemet är ju att de flesta som uttrycker en åsikt om PS4 och One inte ens har provat konsollen, de har helt enkelt läst att PS4 är bättre för någon fjortis stirrat sig blinda på mhz när saken är den att spelen flyter på bättre på One utan störande lagg (t.ex Ghosts).

Inom några månader kommer folk att förstå att skillnaden mellan konsollerna när det kommer till spel och prestanda är minimal. Just nu tycker jag nog att folk borde vara mer upprörda över att det inte finns något intressant exklusivt spel till PS4 än medans Xbox One har haft Killer Instinct, Ryse, Forza 5, Dead Rising 3 ute från start.

PS. Xbox är skräp och en oärlig produkt? Den marknadsförs som den bästa och enda konsollen man behöver och det är precis vad den är så jag tycker det är en väldigt ärlig kampanj.

Nice för dig om Kinects röst kommandon fungerar 100%. Dock verkar du vara den enda det gör det för.
Märk väl att jag inte testat den själv. Jag går bara ut från vad diverse reviews och tester säger.

Är det faktum att de flesta(alla?) Multiplats håller antingen högre fps eller upplösning på ps4an än på x1 också resultatet av att fjortisar stirrat sig blinda?

Att påstå att x1 är den bästa konsolen overall på marknaden just nu pga att den har mer spel som är intressanta för dig är ju inte heller riktigt korrekt. Själv är jag mer sugen på ps4ans exsklusiva spel än vad x1 har. Det enda spel som nu lockar på x1 för mig är Dead Rising 3. Men tänker inte köpa en X1 bara för 1 spel.

Skulle inte kalla Xbox1 för skräp. Den är säkert bra på mycket den gör. Men som spelmaskin så av vad vi sett hittills både hårdvarumässigt samt prestanda mässigt i multiplattforms titlar så är den inte lika bra som ps4an. Vilket åtminstone är min huvudsakliga använding för SPELkonsoler.

Här finns också lite intressant läsning för den som vill. Bästa mediaspelaren just nu - Ps3 > Ps4 > X1
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-ps4-vs-...

Så vad är det egentligen som gör X1 till den "bästa och enda konsolen man behöver", om man bortser från vad man som enskild person gillar för spel?

Några quotes från artikeln:

"Basic 1080p playback is more stable on the PS4"
" the Xbox One gets the de-interlacing part right, but then converts the 50Hz output to 60Hz causing judder"
"The Xbox One's complete lack of respect for PAL 50Hz signals across all services - including TV signals from the HDMI input - also extends to playing DVDs"

"With the Xbox One, Netflix playback during our testing kicks off to a decent start, but after around 10 minutes we noticed that the video stream began to judder, and then a few minutes later the audio dropped out of sync with the picture, with the problem intermittently reappearing across different films we tried"
"On the PS4 we find Netflix playback smooth and free from any lip-sync issues"

"It's Xbox One's poor showing overall that saddens us. This is a piece of hardware built from the ground up to be the centre-piece of the living room - but its innovative OneGuide TV functions have no support outside of the USA, there's zero respect for 50Hz content and there are fundamental problems with playback of disc-based media, while we have issues with the all-important Netflix client, which simply isn't fit for purpose in its current state."

Dold text
Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Tror nog Metal Gear Ground Zeroes är snyggare...

Det tror jag knappast då det är utvecklat till både 360 och ps3 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Ärligt talat tycker jag det är korkat och visar på samma drönarbeteende som människor tenderade att visa i t.ex Nazityskland. Vilket är lustigt i sig för de tycker nog "Hur kunde tyskarna vara så dumma" när de själv är likadana.

Vad är det här för jävla dumheter? Det handlar om TV-SPEL, kom ihåg det. Och du drar paralleller till nazityskland när vissa köper en viss konsoll? Inte ok. Du har uppenbarligen tappat perspektivet fullständigt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahsoldier:

Det tror jag knappast då det är utvecklat till både 360 och ps3 också.

Ja visst kommer det till 360/ps3 men nu behöver du ju inte jämföra med just de versionerna:P

Bara grejen att det är "filmbrus"-effect på The order gör det ju redan mycket sämre:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Tv-tittandet är minst 10år från att ha streaming före vanliga tv-kanaler. Det finns även en enorm efterfrågan på röststyrt TV-tittande. Hur många miljoner människor finns det i välden som har muskelsjukdomar eller t.ex avsaknad av armar och dylikt som skulle kunna se på TV utan problem ifall det var röststyrt utan extra specialtillverkade DYRA hjälprodukter?

... Men nu har du nog lyckats knyta in dina argument i någon sorts hitte-på-logik.

Att TV-tittandet är minst 10år från att ha streaming före vanliga tv-kanaler kan jag generellt sett köpa, men inte när det gäller den generella målgruppen för spelkonsoler. Det vanliga tv-tittandet lär ju leva så länge det finns en generation äldre som är konservativa och som inte "förstår sig på det här nya med datorer och Internet". Känns generellt som att yngre personer tar till sig streaming i mycket rask takt, och dessa är ju den stora målgruppen för konsolerna.

Hitte-på-logiken kommer in i ditt påstående om att det skall finnas en enorm efterfrågan på röststyrt TV-tittande. Det må så vara, men jag betvivlar starkt att det är det. Jag jobbar vägg-i-vägg med ett företag som tar fram just produkter för röststyrning och talsyntes. Den marknaden ser ju... Sådär ut. Att det är dyra specialtillverkade hjälpprodukter kan ju faktiskt bero på att efterfrågan är relativt liten. Hade det varit en lukrativ marknad skulle vi nog se en mängd produkter redan (även om många nytillverkade TV-apparater i sig faktiskt tycks ha röststyrning, vilket man nog mest får se som en gimmick).

Problemet med din logik är att XBOne i sig blir en DYR hjälpprodukt för den målgrupp du utmålar, för hur många rörelsehindrade personer med muskelsjukdomar eller avsaknad av armar och dylikt har nytta av en spelkonsol (som i sig styrs via taktil input eller motion capture) generellt? Inga, skulle jag tro, så målgruppen för XBOne kan ju knappast vara dessa. Nej, Kinects röststyrning (samt PS4:ans röststyrning) är och förblir en gimmick.

Permalänk
Inaktiv

Om man säger så här, vi har sagt upp tv abbonemanget till förmån för Hulu samt Vudu, vi tittar bara på streams.

Netflix gick bort, utbudet känns lite gammalt nu..

Men, vare sig XBOONE eller PS4 är main focus för våran entertainment, det är fortfarande en PC. Konsollerna spelar jag på, men anser inte att någon av dem är en bra media enhet för tv/radio/streaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173292:

Om man säger så här, vi har sagt upp tv abbonemanget till förmån för Hulu samt Vudu, vi tittar bara på streams.

Netflix gick bort, utbudet känns lite gammalt nu..

Men, vare sig XBOONE eller PS4 är main focus för våran entertainment, det är fortfarande en PC. Konsollerna spelar jag på, men anser inte att någon av dem är en bra media enhet för tv/radio/streaming.

Hur gör du för att ratta in hulu & vudu? Eller bor du utanför Sverige?

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rokka:

Hur gör du för att ratta in hulu & vudu? Eller bor du utanför Sverige?

SmartDNS troligtvis. Funkar ypperligt.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Kan du ge ett exempel på varför Kinect på Xbox One inte fungerar? Har provat min i otaliga timmar med röst och rörelser utan problem, den har alltid förstått alla mina kommandon. Antar att du inte ens har provat att lira på en Xbox One för att den fungerar väldigt bra utan du helt enkelt uppvisar samma drönarbeteende som du klagar om.

Jag tycker att folk får tycka vad dom vill men problemet är ju att de flesta som uttrycker en åsikt om PS4 och One inte ens har provat konsollen, de har helt enkelt läst att PS4 är bättre för någon fjortis stirrat sig blinda på mhz när saken är den att spelen flyter på bättre på One utan störande lagg (t.ex Ghosts).

Inom några månader kommer folk att förstå att skillnaden mellan konsollerna när det kommer till spel och prestanda är minimal. Just nu tycker jag nog att folk borde vara mer upprörda över att det inte finns något intressant exklusivt spel till PS4 än medans Xbox One har haft Killer Instinct, Ryse, Forza 5, Dead Rising 3 ute från start.

PS. Xbox är skräp och en oärlig produkt? Den marknadsförs som den bästa och enda konsollen man behöver och det är precis vad den är så jag tycker det är en väldigt ärlig kampanj.

Men snälla du, vem tar du mig för? Tror du jag är någon svenssonlirare som sitter och får min information från aftonbladet spel? Inte nog med att jag har utbildning i ämnet utan jag har självfallet också ett stort privat intresse i det. "Stirra sig blinda på mhz", här ser vi ju direkt att till skillnad ifrån dig, så vet jag åtminstone hur respektive konsoler fungerar (undrar genast hur gammal du är?). Att PS4 pumpar ut dubbelt så många pixlar det är ingenting eller? Problemet är egentligen inte ett av nu, utan av ett sedan. Xbox One har inga mer genvägar att ta, de är redan i absoluta botten så här tidigt på generationen, den kan inte gå ner i upplösning och bilduppdateringssfrekvens för då går den sub-HD. Förstår inte du att detta betyder att Xbox One spel i framtiden kommer få dra ner på kvaliten i sina assets? Skillnaden emellan spelen nu är ingenting mot vad den kommer vara om 3 år. The Order 1886 skulle t.ex aldrig kunna göras på Xbox One, och detta är ett spel tidigt i generationen. Skillnaderna är INTE minimala. Sen behöver jag inte prova konsolen för att veta hur den presterar, det kan så många andra göra och har gjort; inte för att jag behövde det då vi som faktiskt läser om sådant redan visste att där skulle finnas en markant skillnad. Har du någon som helst bakgrund i digitalteknik eller kiselkretsar? Jag föreslår att du läser mer om ämnet, och inte ifrån spelsidor eller dylikt. Utan vad ingenjörer säger! Sen orkar jag inte ens förklara för dig hur 32mb eSRAM inte är nog mycket för att trycka ut 1080p med Anti-aliasing om man använder modernare grafikmotorer.

Man saknar integritet om man sitter så blind.

Skrivet av Halogen:

Vad är det här för jävla dumheter? Det handlar om TV-SPEL, kom ihåg det. Och du drar paralleller till nazityskland när vissa köper en viss konsoll? Inte ok. Du har uppenbarligen tappat perspektivet fullständigt.

Men skärp dig. Spelar väl ingen som helst roll, det är mänskliga beteenden som går att observera i båda fallen, bara för att målet är olika är helt irrelevant. Vad är det för strunt att sitta och ta detta så seriöst. Det är väl lättare att använda en parallell som människor är medvetna om än att sitta och försöka förklara det ur sin grund. Du måste ta dig själv lite mindre allvarligt.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom det redan finns tillräckligt med trådar om denna jämförelse. Tyvärr tenderar också stämningen att bli onödigt hätsk. Som grund hänvisar jag därför till både § 2.2 och § 3.4.

/KimTjik