Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Attitude One Tunguska 2.0 är det ett bra headset?

Permalänk
Avstängd

Attitude One Tunguska 2.0 är det ett bra headset?

Hej alla Sweclockare.
Jag behöver ett nytt headset då mitt gamla är vääldigt slitet i sladden osv. Jag såg att dustinhome hade rea på just det vita Attitude One Tunguska 2.0 headsetet.
Länk : http://www.dustinhome.se/product/5010750137/attitude-one-tung...

Men min fråga är då, är det någon av er som äger eller har ägt detta headset som kan ge mig lite information om det?
Är micen bra? Har det hållt osv?
Ljudet är inte så viktigt, 2.0 funkar perfa för min del. Men jag vill veta hur mikrofonen är i kvalite osv, om den är bra alltså.
Hittade en video på youtube på en kille som testar mikrofonen och då lät den nästan som en laptop mikrofon vilket är kasst ur min åsikt.
Men hur har det funkat för er som har headsetet eller har haft det?
Tacksam för svar!
Trevlig fortsatt lördagskväll alla sweclockare!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Beasten : Intel Core i7 4790k [<->] MSI Geforce GTX 780 [<->] ASUS Z97-A ATX [<->] 16GB Corsair Vengeance Gold Pro 1600Mhz [<->] be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär [<->] Samsung Evo Basic 250GB SSD [<->] 1TB WD Blue HDD [<->] Cooler Master Hyper 212 Evo Processorkylare [<->] Fractal Design Define R4 [<->]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zenyard:

Hej alla Sweclockare.
Jag behöver ett nytt headset då mitt gamla är vääldigt slitet i sladden osv. Jag såg att dustinhome hade rea på just det vita Attitude One Tunguska 2.0 headsetet.
Länk : http://www.dustinhome.se/product/5010750137/attitude-one-tung...

Men min fråga är då, är det någon av er som äger eller har ägt detta headset som kan ge mig lite information om det?
Är micen bra? Har det hållt osv?
Ljudet är inte så viktigt, 2.0 funkar perfa för min del. Men jag vill veta hur mikrofonen är i kvalite osv, om den är bra alltså.
Hittade en video på youtube på en kille som testar mikrofonen och då lät den nästan som en laptop mikrofon vilket är kasst ur min åsikt.
Men hur har det funkat för er som har headsetet eller har haft det?
Tacksam för svar!
Trevlig fortsatt lördagskväll alla sweclockare!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ganska prisvärt för dom 500kr det kostar i vanliga fall och nu när det är ännu billigare så duger det utmärkt. Hur hållbarheten är har jag ingen större koll på men både mick och ljud är fullt dugligt.

Permalänk
Medlem

Sitter just nu med ett Grönt A1 Tunguska 2.0 headset, Ljudet har en perfekt balans mellan bas och diskant, det blir inte för mycket av båda och återger en otrolig upplevelse både i spel och musik.

MEN

Microfonen är enligt mig urbota kass... Trotts nya drivrutiner och diverse program så är det ett konstant brus i bakgrunden som får mina vänner att bli galna. störningsfilter i realtechs ljud program hjälper inte heller och vad du än gör blir du inte av med problemen..

detta är enligt mig riktigt synd..