Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan man installera windows ofullständigt!

Permalänk

Kan man installera windows ofullständigt!

Hej,

Igår satt jag och skulle skapa ett bootbart usb med windows 8.1, vilket innebar en massa problem. Till slut testade jag ett program som hette rufus, första gången fick jag ett felmeddelande men andra gången jag försökte gick det bättre. Dock så slocknade skärmen ner och hela datorn frös precis när stickan skulle bli färdig för att användas enligt programmet. Jag testade ändå att ta ut usb:et och boota från detta, som till min stora förvåning gick helt smärtfritt. Det jag undrar nu är: Kan det ha blivit något fel på min windows installation eftersom processen frös, så att det var någon installationsfil som saknas? Kan det liksom finnas något gömt fel, eller fungerar allt garanterat om man tog sig igenom installationen liksom? Windows verkar fungera som det ska jag undrar mest i allmänhet bara, tack på förhand!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Det är möjligt. Jag hade ett liknande problem med en linux dist.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Det är möjligt. Jag hade ett liknande problem med en linux dist.

Kan jag kolla detta eller bör jag bara köra på och se om jag får problem med windows?

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Alla viktiga systemfiler är nog med då windows skulle ha skrikit rakt ut om någon saknades eller tyst ha ersatt den med en ny fungerande version.
Någon windowsräv som är bevandrad med hur installationen fungerar borde nog kunna upplysa om vad som sker de sista sekunderna under installationen.

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Skrivet av johnny:

Alla viktiga systemfiler är nog med då windows skulle ha skrikit rakt ut om någon saknades eller tyst ha ersatt den med en ny fungerande version.
Någon windowsräv som är bevandrad med hur installationen fungerar borde nog kunna upplysa om vad som sker de sista sekunderna under installationen.

Ja okej tack! Ja får hoppas någon windows expert råkar snubbla över tråden:)

Visa signatur

ASUS UX51VZ