Microsoft visar DirectX 12 på GDC 2014

Permalänk
Medlem

Minskat overhead för lägre processorbelastning skulle ju vara en stor grej med DX10, men det blev ju inte riktigt av. Som vanligt det senaste årtiondet så känns det lite tomt prat när Microsoft pratar om PC-spelande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ase:

Trevligt! som vanligt massa gnäll på att man blir låst med windows det finns alternativ (Linux tex) Undrar om Mac användarna gnäller över att nä nu blir man låst till att använda OSx.... eller playstation folk, ja vill köra windows på denna osv.

Väldigt trevlig nyhet hoppas att det inte funkar med nuvarande grafikkort & att det kommer några grafik nyheter istället (om inte sista generationen grafikkort redan har stöd för det ) Själv så är jag orolig att det bara blir anpassning, till att funka med plattor,telefoner, x-box, istället för nya grafikfunktioner. (M.A.O samma problem som med Win8)
Själv hoppas jag på nya grafik funktioner så grafikkort / pc-spel marknaden kan utvecklas igen.

Finns det verkligen Linux som alternativ? För vad jag vet så går det inte att spela med det OSet ens förutom ett fåtal Valve titlar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Om man kunde ta bort app delen i w8 hade jag använt det med nöje då jag tycker det är snabbare och snyggare, om än otympligare, än windows 7.

Men min dator strular mycket med drivrutiner... Laptop med 2 grafikkort varav ena är AMD och med en Intel processor. Ett rent jävla helvete att få allting att fungera OK. Speciellt då Windows update drar ned versioner av drivruiner som krashar datorn.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Vad jag förstått så är meningen att man inte längre kan använda skype utan ett microsoftkonto, oavsett operativsystem. Om det inte ännu är fallet så är det i alla fall planen.

Du behöver ett live-id, ditt gmail-konto kan vara ett live-id, innebär inte att du får en epost osv, utan bara ett konto för tjänster

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om AMD sålt Mantleteknik till Microsoft som sedan vidareutvecklat tekniken för att fungera mer universellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Ska bli riktigt spännande hoppas dock att även Windows 7 användare kan ta del av det.

Ja, annars vore det tämligen störande och skulle då troligen inte heller få något större genomslag, då skulle det ta några år.

Skrivet av Swedish Berserk:

Nej tack. Vill inte ha något som låser in en och är proprietärt. Öppet ska det vara som OpenGL tex.

Så du tycker det är dåligt att microsoft förbättrar sin teknologi för att du bara vill köra opengl? Låter lustigt.. dock givetvis bra om OpenGL blev bättre och mer vedertaget.

Skrivet av Tumnus:

"Bästa" plattformen? Kan ju ha och gör att det är den ENDA plattformen. Skulle avvakta med hyllningarna om jag vore dig. DX12 kan visa sig vara ännu en DX11 där skillnaden mellan DX11 och DX10 var minimal.

Du har uppenbarligen ingen koll. Dx11 kan rita ut bra många fler punkter på ett mycket effektivare sätt. Hört talas om tessellation?
Sen gäller det att speltillverkarna nyttjar tekniken för att få fördelarna.
Testa och jämför själv på följande så kanske du lär dig något. http://unigine.com/products/heaven/

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare i den första tråden som handlar om detta, om nu DX12 får Mantle liknande funktioner så betyder det att man jobbat på detta under en längre tid. AMD och Nvidia måste i så fall känt till detta under en längre tid också. Man kan ju då fråga sig varför AMD över huvudtaget valt att lansera Mantle.

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, the palace instead becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns det verkligen Linux som alternativ? För vad jag vet så går det inte att spela med det OSet ens förutom ett fåtal Valve titlar.

JA det finns Linux eller Apple eller Unix som alternativ om man så vill, själv tycker jag Windows funkar bra som spelmaskin på pc men gillar ej win8 & dess anpassning till surfplattor, Det finns även Open Gl , Mantle, Glide (vilket inte används längre tror jag) osv. Vilka alla funkar på Windows.
Troligtvis så har MS gjort nåt bra när nästan alla använder DirectX istället för open gl som är öppen standard. Som jag skrev så hoppas jag att det kommer nya funktioner med dx12 & nya funktioner så utvecklingen kan fortsätta. Om det blir windows 8.1 eller 8.2 eller Win 9 spelar mig ingen roll, bara det händer något nytt, vilket varit ett bekymmer på pc fronten sen konsollerna förstört & hållit tillbaks utvecklingen.

P.S Finns 100 nedladdningar på steam för Linux säkert mer spel än vad det finns till både PS4 & Xbox 1 (finns 72 spel på webhallen som nuvarande + kommande för x-box 1 för tillfället, då räknade jag även in olika utgåvor på spel som 2 olika) så beror på vad man jämför med.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Trevligt! som vanligt massa gnäll på att man blir låst med windows det finns alternativ (Linux tex) Undrar om Mac användarna gnäller över att nä nu blir man låst till att använda OSx.... eller playstation folk, ja vill köra windows på denna osv.

Väldigt trevlig nyhet hoppas att det inte funkar med nuvarande grafikkort & att det kommer några grafik nyheter istället (om inte sista generationen grafikkort redan har stöd för det ) Själv så är jag orolig att det bara blir anpassning, till att funka med plattor,telefoner, x-box, istället för nya grafikfunktioner. (M.A.O samma problem som med Win8)
Själv hoppas jag på nya grafik funktioner så grafikkort / pc-spel marknaden kan utvecklas igen.

Skrivet av Tumnus:

Den enda anledningen till att jag kör windows hemma är för spel och gammal vana. Utbudet spel som går att köra på linux är på tok för litet. Även till mac är utbudet för dåligt, men sen skulle jag aldrig köpa en apple produkt någonsin, för dyrt och instängt och jag vill inte köra itunes. Windows är för mig det enda alternativet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur som haver så undviker jag. Det kan vara snabbare och bättre på allt, men sålänge man är tvungen att installera tredjepartsprogram för att överhuvudtaget stå ut med gränssnittet går det bort.

Detta resonemanget har jag svårt att förstå.

Även med Windows 7 har du troligtvis installerat något för att ändra på det. T.ex. installerat en ny webbläsare, kanske till och med några tillägg för att ändra den nya webbläsaren lite. Kanske installerat något spel för att inte bara spela harpan och minröjaren.

Möjligheten att installera t.ex. start8 och andra tredjepartsprogram är en del av Windows styrka snarare än en anledning att rata det. Man kan ju ta IOS som exempel, ett operativsystem där andra webbläsare än den inbyggda inte har rättigheter till alla funktioner.

Därmed inte sagt att Windows 8 är problemfritt eller bättre än Windows 7 (även om jag personligen föredrar 8:an nu när jag fått den växlingsbara grafiken att fungera på min laptop). Det finns naturligtvis kompabilitetsproblem etc som gör Windows 8 olämpligt, på samma sätt som Windows xp är nödvändigt och inte kan ersättas av det "bättre" Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men vad är det för tidsperspektiv egentligen?
Där kommer det oss tilllhanda?

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Det blir spännande att se DirectX 12 vs Mantle, prestandamässigt och stabilitetsmässigt. Förhoppningsvis blir det stabilare och färre buggar i DirectX 12 än Mantle redan från dag 1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

"Bästa" plattformen? Kan ju ha och gör att det är den ENDA plattformen. Skulle avvakta med hyllningarna om jag vore dig. DX12 kan visa sig vara ännu en DX11 där skillnaden mellan DX11 och DX10 var minimal.

DirectX kan inte matcha Mantle utan att behövas skrivas om en hel del.. Detta pga. att DirectX är inget lågliggande API. Så nej. Det kommer inte kunna matcha Mantle.

Grejen är väl att hårdvaran inte tillåter mer? Microsofts DirectX har absolut inga krav att kräva ett helt nytt OS utan detta är bara något Microsoft infört för att mjölka marknaden.

Inte mycket rätt här.

1) Har du glömt PlayStation, XBOX, Nintentdo, OSX, Linyx, och dyl? SÅ nog finns det fler plattformar alltid. Eller vad menar du?

2) Ja, DX är IDAG inget API som ligger nära hårdvaran men det är ju det MS ska ändra på med DX12, eller stämmer inte artikeln?

3) DX har visst krav på OS och det finns faktisk tekniska anledningar till det som jag inte recitera nu. Allt är inte en konspiration.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Att både skaffa nytt graffekort och OS varje gång man vill upp ett steg i ett API som lika gärna kunna backportas känns inte särskilt attraktivt måste jag säga. Det krävs rejäla skillnader mot 11.x för att få Windows 7 lägret att stå ut med något nyare.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

*** raderat ***

Kör Windows 8, bootar till Desktop och ser bara Modern UI när jag stänger av datorn eller söker. Vad är problemet? Man behöver inte använda sig av de touch-optimerade elementen i GUI:et om man inte vill.

Wää wää, hata hata hata windows 8, wääh wääh

Citat raderat
Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Kan inte det ha att göra med att 8.1 inte kör med RTC, vilket i princip innebär att man kan fuska sig till bra resultat genom att lura datorn att tiden går långsammare?

Windows 8.1 presterar bättre och använder mindre minne än Windows 7 på oräkneliga sätt. Men du får fortsätta tro vad du vill.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hjälpsam

Det är bara en presentation, vi kan få vänta lääääänge innan DX12 släpps, min gissning är att man måste ha Windows 9, för att kunna köra det.

Verkar också som att DX12 kommer ha ett utökat stöd för pekskärmar, surfplattor och smarta telefoner, hör jag hurrarop nu?

Citat:

The big 3 – AMD, Intel, and NVIDIA – are included, but so is Qualcomm. Qualcomm of course is not a player in the traditional dGPU or x86 iGPU spaces, but they are a significant vendor in the Windows on ARM space, having their SoCs in products such as the Nokia Lumia tablets. Consequently, with Microsoft continuing to push into the tablet space with Windows RT, it stands to reason that some of DirectX 12's functionality will be tuned for tablets too.

http://www.anandtech.com/show/7835/directx-12-to-be-unveiled-...

Håller på att bygga en rigg nu, valet av OS var enkelt, windows 8.1.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Yay snappy Dragon

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Ska bli riktigt spännande hoppas dock att även Windows 7 användare kan ta del av det.

Hah, ja det lär ju hända... inte.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inte mycket rätt här.
Ja, DX är IDAG inget API som ligger nära hårdvaran men det är ju det MS ska ändra på med DX12, eller stämmer inte artikeln?

Ja precis! Hela tanken är ju att DX ska bli mer som Mantle...
Och då det antagligen inte kommer funka olika bra om det är ett kort från AMD eller inte så är det för mig ett betydligt intressantare alternativ eftersom man då kan köra ett Nvidia kort och både få mantleliknande effektivitet och köra Gsync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Detta resonemanget har jag svårt att förstå.

Även med Windows 7 har du troligtvis installerat något för att ändra på det. T.ex. installerat en ny webbläsare, kanske till och med några tillägg för att ändra den nya webbläsaren lite. Kanske installerat något spel för att inte bara spela harpan och minröjaren.

Möjligheten att installera t.ex. start8 och andra tredjepartsprogram är en del av Windows styrka snarare än en anledning att rata det. Man kan ju ta IOS som exempel, ett operativsystem där andra webbläsare än den inbyggda inte har rättigheter till alla funktioner.

Därmed inte sagt att Windows 8 är problemfritt eller bättre än Windows 7 (även om jag personligen föredrar 8:an nu när jag fått den växlingsbara grafiken att fungera på min laptop). Det finns naturligtvis kompabilitetsproblem etc som gör Windows 8 olämpligt, på samma sätt som Windows xp är nödvändigt och inte kan ersättas av det "bättre" Windows 7.

Skickades från m.sweclockers.com

Webbläsare och spel har att göra med gränssnittet i windows hurdå? Nu missförstod du mig med flit och sedan byggde du vidare på missförståndet. Retorisk kraschlandning.

Bemöt istället det jag faktiskt säger så blir det lättare för alla.

Skrivet av strejf:

Windows 8.1 presterar bättre och använder mindre minne än Windows 7 på oräkneliga sätt. Men du får fortsätta tro vad du vill.

Oavsett de bitarna, så klarar Windows 8 uppenbarligen inte att trycka ur sig lika många bilder i sekunden i unigine heaven och valley som Windows 7 klarar. Varför är det så, om det nu är bättre optimerat på alla punkter?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Frågan är hur långt i utvecklingen man är?

Förövrigt så var detta välkomnat, förhoppningsvis så görs det rätt denna gången!

allt vi kan göra är att vänta och hoppas

Skrivet av Niwa:

Spännande! Hoppas att AMDs lilla stunt med mantle ger grafikkorsaktörer och andra utvecklare mera insyn och transparens i direct x Länge leve konkurrens

nu tror jag inte amd fick ms att börja jobba på dx12 utan vad jag hört så har det pågått hela tiden men det mantle kanske gjorde var att få ms att skynda up eller kanske ge ett prov på hur dx12 kommer vara osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Kör Windows 8, bootar till Desktop och ser bara Modern UI när jag stänger av datorn eller söker. Vad är problemet? Man behöver inte använda sig av de touch-optimerade elementen i GUI:et om man inte vill.

Wää wää, hata hata hata windows 8, wääh wääh

Precis. Jag installerade StartIsBack nästan direkt och sen dess har jag aldrig behövt se Metro. Jag stänger av på exakt samma väg som jag gör i Win7 och datorn bootar alltid direkt till skrivbordet. Inga problem alls för mig och det känns precis som Windows 7. Bortsett från att datorn startar till skrivbordet på så där en 10 sekunder vilket jag inte ser som en nackdel Nej den som klagar på windows 8 och jämför med windows 7 har inte en susning om vad de pratar om.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Så du tycker det är dåligt att microsoft förbättrar sin teknologi för att du bara vill köra opengl? Låter lustigt.. dock givetvis bra om OpenGL blev bättre och mer vedertaget.http://unigine.com/products/heaven/

Och du tycker det är bra att där bara finns ett att välja på om man vill spela spel? Jag hoppas att OpenGL kan bli ännu större och utmana DirectX på allvar sen.

Skrivet av CJ1stream:

Ja precis! Hela tanken är ju att DX ska bli mer som Mantle...
Och då det antagligen inte kommer funka olika bra om det är ett kort från AMD eller inte så är det för mig ett betydligt intressantare alternativ eftersom man då kan köra ett Nvidia kort och både få mantleliknande effektivitet och köra Gsync.

AMD Mantle kan fungera på andra grafikkort. Dessutom förstår du att DirectX är låst till ett visst operativsystem och att G-Sync är låst till Nvidia grafikkort? Tycker du att det låter mer öppet än AMD Mantle så får du gärna förklara hur du kommer fram till det.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Misstänker att man måste ha fu**ing Windows 9, som kommer att suga mammutsäd, för att kunna använda DX12.

Måste och måste... Du kan tvinga in directx10 i windows 2000 och xp med blackwingcats wrapper och det funkar utmärkt. Du kan även tvinga in directx 11.* i vista och 7 med liknande metod (dock inte från blackwingcat). Ser inte varför du skulle vara tvungen att uppdatera till 9:an om man bara är beredde att fippla lite. Det finns inget arkitektoniskt i 9:an *ännu* som skulle göra det omöjligt att köra dx12 i vista och nyare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av danedi:

Måste och måste... Du kan tvinga in directx10 i windows 2000 och xp med blackwingcats wrapper och det funkar utmärkt. Du kan även tvinga in directx 11.* i vista och 7 med liknande metod (dock inte från blackwingcat). Ser inte varför du skulle vara tvungen att uppdatera till 9:an om man bara är beredde att fippla lite. Det finns inget arkitektoniskt i 9:an *ännu* som skulle göra det omöjligt att köra dx12 i vista och nyare.

Nej några tekniska skäl till att det inte skulle gå finns inte, det är bara MS som kommer försöka lägga hinder för det.
Visste inte att det fanns knep för att kunna köra DX11+ för Windows7, tack för tipset.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Medlem

Har jag fel men kommer inte vi behöva nya kort som supportar DirectX12? Jag menar, min 780 har ju stöd för 11.2, men om 12 släpps så kommer vi väl inte få nytta av de? Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

*** raderat ***

Problemet är att det där nu börjar bli en så tröttsamt orsak att ange som skäl för att inte uppgradera, se det som Android där du helt enkelt installerar ett annat GUI om du inte gillar launchern som enheten levereras med.

Drivkraften för att inte uppgradera börjar numera bara handla om principer och inte faktiskt huruvida operativsystemet i grund och botten är bättre eller inte.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Hagge:

Har jag fel men kommer inte vi behöva nya kort som supportar DirectX12? Jag menar, min 780 har ju stöd för 11.2, men om 12 släpps så kommer vi väl inte få nytta av de? Eller har jag fel?

Tror du har rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Problemet är att det där nu börjar bli en så tröttsamt orsak att ange som skäl för att inte uppgradera, se det som Android där du helt enkelt installerar ett annat GUI om du inte gillar du inte launchern som enheten levereras med.

Drivkraften för att inte uppgradera börjar numera bara handla om principer och inte faktiskt huruvida operativsystemet i grund och botten är bättre eller inte.

Säg det till de 89% som fortfarande inte "upp"graderat. Att du personligen tycker att ett argument är löjligt lär inte få folk att uppgradera.

Om användarna så vill ha startmenyn enbart "av principskäl", så är det det Microsoft måste ge dem, annars får de inget sålt.

Det har hänt förr: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Coke

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.