Permalänk
Medlem

Steam i down !!

Just nu är det en jätte stor Cs-go turnering för dom som har missat det (EMS One Katiwice 2014)

Och vad tror ni har hänt ?? ju ett gäng muppar sätter sig och sabbar allt med ddos attacker ILLA !!

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

var har du läst det skit oxå när ungarna somnat

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

inte hittat någon information om att de blir ddos´ade, bara inlägg i andra forum som hävdar det.

Men Steam Community har pendlat från 'Very Slow' till 'Down' och öven SteamStore pendlade från 'Online' till 'Down' nyss på
http://steamstat.us/
Inga spelare online på hela Steam och det verkar bara vara SteamDB som är uppe än så länge, undra när den också dyker...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

Noterade just detta.
Steam påstår att jag inte har tillgång till internet...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

nu verkar de försöka dra igång klienten för USA står som 'Launching' hos mig

Edit: Glöm det, nu dog USA klienten igen...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Inaktiv

Ah, så det finns en logisk förklaring till varför ingenting relaterat till Steam, fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag tror turneringen är pausad då det inte går att spela?

Var är nötterna som tyckte det var så bra att allt är molnet, steam är den bästa tjänsten osv?
Jag blir så arg.. Varför ska steam vara låst till servers o allt? Bara för att steam är nere o har problem så vill jag fortfarande komma åt cs servers o kunna spela mot andra..

Permalänk
Medlem

Webbsidan var uppe ett tag och jag försökte logga in där, men det stod att det var fel login fast jag inte skrivit fel?? nu är sidan nere igen

Skrivet av Jonathanknet:

Jag tror turneringen är pausad då det inte går att spela?

Var är nötterna som tyckte det var så bra att allt är molnet, steam är den bästa tjänsten osv?
Jag blir så arg.. Varför ska steam vara låst till servers o allt? Bara för att steam är nere o har problem så vill jag fortfarande komma åt cs servers o kunna spela mot andra..

Det var bättre förr då man kunde spela LAN utan att behöva vara uppe på nätet. Saknar den tiden. Nu ska allt kontrolleras av pengatokiga idioter

Edit:
Nu är sidan uppe men det står fortfarande felaktig inloggning

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nu ska SteamStore, SteamCommunity och Steam Web API vara uppe i alla fall, resten på G snart hoppas vi...

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Nu börjar även CS:GO matchmaking statusar dyka upp http://steamstat.us/#csgo_stats

Visa signatur

Permalänk
Medlem

USA klienten uppe, nu börjar det hagla in gamers där borta

NU ska allt vara normalt igen om man ser till http://steamstat.us/ och jag kunde connecta utan problem nu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förbannade skit, Steam har varit nere i över en timme nu, kommer inte in på hemsidan heller

Permalänk
Medlem

Verkar fungera nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jixie:

Verkar fungera nu!

Samma! Kom precis in efter att ha försökt bokstavligen 50 gånger

Permalänk
Medlem

Uppe nu men en 2.7gb patch till csgo....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Den ändrades till 33.1 MB för mig nu!

Permalänk
Medlem

2.7GB Patchen är en bugg, starta om Steam

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande inte in :(. Jag kunde logga in på deras hemsida, men inte genom min klient

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Skrivet av Jixie:

Den ändrades till 33.1 MB för mig nu!

Skrivet av Plams:

2.7GB Patchen är en bugg, starta om Steam

Det är betafilerna. Avbryt omedelbart.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Dom som laddade ner 2,7 gb fick en beta-version från 2012.

Löser sig dock med en fix på 3,1 gb om jag förstått det rätt.

Massiv DDOS attack skulle jag tro ha orsakat detta kaoset?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Steam klienten funkar perfa för mig.. :/

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem

ARGHHH jag ville ju spela och titta lite cs-go matcher

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobunge:

Steam klienten funkar perfa för mig.. :/

Allt började fungera några minuter innan du skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Dom som laddade ner 2,7 gb fick en beta-version från 2012.

Löser sig dock med en fix på 3,1 gb om jag förstått det rätt.

Massiv DDOS attack skulle jag tro ha orsakat detta kaoset?

"fixen" är bara filerna från nutiden.

DDOS tvekar jag på.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Kan va inne på steam och cs. Dock kan jag inte sälja ngt <.<

Permalänk
Medlem

Försöker att starta CS 1.6, steam laddar HF istället..

Permalänk
Mattecoach

När jag försöker starta CS får jag upp en ruta där det står Fatal Error could not load library 4. Har testat att googla, får inga träffar. Är det relaterat till detta? Spelade CS tidigare idag utan problem...