Permalänk

Köpa mobil i USA?

Tjenare!

Ska till USA om ca en månad, New York närmare bestämt. Min gamla HOX har börjat beta på sista ängen och det är dags för ny!
Därmed undrar jag ifall det lönar sig att köpa mobil där borta, eller om prisskillnaden inte är så stor?
Hur hanterar dem stora tillverkarna garanti utanför inköpslandet(HTC, Samsung och Sony)?
Har hört att senaste telefonerna med Snapdragon 801 som SoC ska ha global 4G/LTE, alltså fungerar det i Sverige?
Hur pass lätt är det att få tag på olåsta telefoner?
Kommer jag råka ut för någon slags "Delay" på Android uppdateringar även om jag får tag i en olåst?
Och till sist, någon som har en butik(helst fysisk i NY), är bara där 4 nätter så vet ej ifall jag hinner beställa?

MVH
Artur

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

Tänk bara på att de flesta priserna är exklusive skatt, fast eftersom man inte är bosatt där kan de göra avdra på skatten ibland. Annars tror jag att man på flygplatsen om man har förpackning och kvitto kvar kan få pengar återbetalda

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM