sonys vr avslöjad! - project morphious

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Andreas x jag vet flera spel där utvecklare jobbar med att få in occulus stöd. Dvs man måste koda i spelet.

Ubisoft gick ut inatt och berättade att de ej kommer stödja vr förrän en miljon vr sets var sådla. Annar var det ej ekonomiskt försvarbart att lägga in vr stöd i sina spel.

Jag tror nog utvecklare vet rätt mycket mer om detta än du och jag. Att occulus är plug and play till vilken bildkälla somhelst är skrattretande.

men lols.. den biten trodde jag naturligtvis du var med på iaf. >_< självfallet måste spelen stå för bilden de skickar ut!

ja det var ju generöst utlovat ändå med tanke på Att Ubisoft inte anser 5 miljoner WiiU vara värda besväret. men men.

ja då är Oculus skrattretande då. den är P&P till vilken bildkälla som helst. förväntar du dig att ditt grafikkort ska visa upp skrivbordet utan att du har operativsystemet installerat liksom?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Koppla in occulus i en 360 eller ett wii u och försök få occulus att automatiskt ge en korrekt bild när du vrider på huvet upp eller ner så har du mitt stöd. Annars gör om gör rätt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Koppla in occulus i en 360 eller ett wii u och försök få occulus att automatiskt ge en korrekt bild när du vrider på huvet upp eller ner så har du mitt stöd. Annars gör om gör rätt.

På tal om gör om gör rätt, så ska du läsa vad AndreaX har skrivit ett par gånger tills du förstår vad han menar för att döma av dina inlägg så begriper du ingenting.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Lol på att oculus kommer vara kompatibel med xbox one eller PS4.
visa länk på det. occulus kommer INTE funka med någon konsoll!

tror knappast ps4 och one vill blanda in tredjepartstillverkare när det gäller sina egna VR headsets. Förmodligen kommer sonys eller ms uppkomande VR att slå ut occulus helt och hållet förmodligen.(iom de har svindlande mycket mer pengar att backa upp sina VR lösningar med).

sony erbjuder ju sin motion move controller och stöd för spel på ps4 med sin vr. Det är inget som occulus kan göra.

Host.. Host.. FANBOY!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

På tal om gör om gör rätt, så ska du läsa vad AndreaX har skrivit ett par gånger tills du förstår vad han menar för att döma av dina inlägg så begriper du ingenting.

Med tanke på att utvecklare får jobba hårt för att få fullt vr stöd Med huvudrörelse och så vidare i sina spel (no easy cake) så är det inget tvekan om att det inte rör sig om något plug and play support för VR oavsett occulus eller sonys VR.
Kolla steamspelet snow till exempel, de har inte fått det att funka smidigt än.
Eller se på ubisoft som menar på att det är för hårt arbete och för kostsamt att bygga in VR stöd i spelen förrän användarna överstiger en miljon.

Hade det varit som vissa påstår ovan , att fullt vr stöd är plug and play (tex till vilket system eller spel som helst) (skrattretande). visa det med länkar i sådana fall. gärna en youtubevideo där någon kör occulus med super mario 3d world lol.
(wont happen) och det vet ni om.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Med tanke på att utvecklare får jobba hårt för att få fullt vr stöd Med huvudrörelse och så vidare i sina spel (no easy cake) så är det inget tvekan om att det inte rör sig om något plug and play support för VR oavsett occulus eller sonys VR.
Kolla steamspelet snow till exempel, de har inte fått det att funka smidigt än.
Eller se på ubisoft som menar på att det är för hårt arbete och för kostsamt att bygga in VR stöd i spelen förrän användarna överstiger en miljon.

Hade det varit som vissa påstår ovan , att fullt vr stöd är plug and play (tex till vilket system eller spel som helst) (skrattretande). visa det med länkar i sådana fall. gärna en youtubevideo där någon kör occulus med super mario 3d world lol.
(wont happen) och det vet ni om.

Visst, det är mycket jobb framför de utvecklare som ska implementera stöd för Occulus Rift i efterhand men det är ju också därför det implementeras stöd för det nu innan Occulus Rift släpper sina konsumentmodeller. Om att det är mycket jobb för utvecklare som ska implementera något i efterhand kan förresten sägas om PS Move, Kinect eller vad du vill - det ligger mycket jobb i att göra något efterhand och vad det beträffar Ubisoft så är de bara jävligt lata och framförallt jävligt gnälliga.

Din "definition" av Plug and Play skiljer sig från min. Plug and play är förresten något som enbart vi, PC master race, är berättigade till och det ser inte mer märkvärdigt ut än att koppla in en DVI och micro USB.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag kan medge att det verkar ha skett ett definitionsbegrepp om vad plug and play och vad "vr" support betyder.

I min värld så är fullt vr support ett helt klart spelbart spel där vr hjälpen följer dina huvudrörelser. Jag vill ändå hävda att det inte går att plugga in i vilken bildkälla som helst utan ___ hårdvarustöd (dvs att xboxen / pcn godtar usb sladden med den kod som behövs

samt ____ mjukvarustöd (dvs att spelet är programmerat att kunna hantera kommunikationen med VR hjälmen).

att påstå att occulus har plug and play för full funktionalitet såväl hårvaru som mjukvarustöd med vilken konsoll/bildkälla som helst borde väl merparten av forumläsarna förstå att det inte går i dagsläget. Det krävs avtal med microsoft och Sony eller Wii U för att få in hårdvarustödet.
sen krävs det anpassningar från spelutvecklare.
du kommer inte mycket längre ifrån plug and play än det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Känns dock riktigt futtigt jämfört med riftens 2560x1440p. Det är där upplösningsminimum ligger för mig i alla fall.

Edit: Titanfall finns inte till playstation. Men du har rätt om du ändrar till xbone.

jo, det du sa stämmer... 1080p skärm är pixligt, men jag är van vid 1080p så stör mig inte värst på pixlarna

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Jag kan medge att det verkar ha skett ett definitionsbegrepp om vad plug and play och vad "vr" support betyder.

I min värld så är fullt vr support ett helt klart spelbart spel där vr hjälpen följer dina huvudrörelser. Jag vill ändå hävda att det inte går att plugga in i vilken bildkälla som helst utan ___ hårdvarustöd (dvs att xboxen / pcn godtar usb sladden med den kod som behövs

samt ____ mjukvarustöd (dvs att spelet är programmerat att kunna hantera kommunikationen med VR hjälmen).

att påstå att occulus har plug and play för full funktionalitet såväl hårvaru som mjukvarustöd med vilken konsoll/bildkälla som helst borde väl merparten av forumläsarna förstå att det inte går i dagsläget. Det krävs avtal med microsoft och Sony eller Wii U för att få in hårdvarustödet.
sen krävs det anpassningar från spelutvecklare.
du kommer inte mycket längre ifrån plug and play än det.

Du glömmer bort att det krävs knappast något avtal med Microsoft eller Sony för att implementera det på PC. Det existerar redan och har existerat sedan DK1 blev tillgängligt för utvecklare och nyfikna (läs: otåliga) att köpa. Och jag tvivlar på att det har undgått någon att stödet för Oculus Rift i spel blir bara fler. Stödet för Oculus i Unity Engine är native, likså nyutkomna UE4.

Från mitt perspektiv så är Oculus Rift vinnaren då stödet för plattformar är helt enkelt större (inklusive mobilt) än Sonys VR som är huvudsakligen ett PS4 tillbehör och därmed nästan garanterat knutet exklusivt till Sonys konsoll.

Du, vad är det där för Svenska du skriver?

Visa signatur