Förstärkarkort, vad tror ni och finns det kraftigare?

Permalänk
Medlem

Förstärkarkort, vad tror ni och finns det kraftigare?

Kolla på den här länken och på specen.

Ser ganska ok ut förutom att den bara är 10W och att det inte står något om signal till brusförhållande vilket oroar mig lite. Eller är det så att förstärkare utan D/A omvandlare kanske inte skapar brus? Svara på den är ni snälla Saknas någon mer info om kortet?

Det är dom här högtalarna jag vill driva, skulle det bli bra eller? Om inte.. varför inte?

Och sen undrar jag om hörlursförstärkare orkar driva högtalare av den storleken? :? Man kan ju alltid hoppas.
Jag försöker hitta en liten stereoförstärkare med stort frekvensområde och lite brus som klarar 8 ohm.
Behöver inte köra på hög volym den skall användas att spela film och musik i lounge-volym typ.

Har kollat lite på NAD3020D men det är ett par saker jag inte gillar med den som gör att jag drar mig.

Tänkte väll para ihop något av detta med nån ASUS essence eller xonar av något slag. Eller så använder jag DACen på Nadden jag länkade om jag inte hittar ett sätt att få upp volymen utan att förlora för mycket kvalité.

SÅ! Sprid lite ljus på mig nu och säg vad ni tycker om mina planer är ni snälla.

Permalänk

Köp en t-amp från ebay för 400:- istället. Mer effekt och bättre på allt. Ta2020, 2024 mfl är vettiga chipset

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2