Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

3 bjuder på 100GB data under hela april

Permalänk
Medlem

3 bjuder på 100GB data under hela april

Under hela april månad får du som 3Kund 100GB surf att använda. Gå bara in på www.tre.se/surffest och fyll i ditt mobilnummer från Tre så får du 100GB extra data inom några dagar! Erbjudandet gäller endast idag.

Reklamfilmen:

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk

Gör inte av med 10GB ens men visst den tar vi

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av cammen3:

Enbart reklam. Vad är det du vill diskutera?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Enbart reklam. Vad är det du vill diskutera?

Ska du prova att vakna på andra sidan?

Tackar för tipset! Ska genast fixas.

mvh z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Enbart reklam. Vad är det du vill diskutera?

Tråden var mer menad som ett tips.
Men självklart, här är några diskussionsfrågor för er som vill diskutera något:

  • Är det rätt att en operatör gör som Tre nu har gjort, erbjuder sina kunder extra data under en viss tid?

  • Känner ni något behov för att använda denna möjlighet?

  • Tycker du att operatörerna borde vara generösare med datan från början så att man slipper att datan tar slut?

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Ni med tre kan ju förbereda er inför en månad med lååååångsam uppkoppling.

Skrivet av dwd94:

Enbart reklam. Vad är det du vill diskutera?

Seriöst? Se det snarare som ett tips istället.
Tycker du även att tråden "Dagens fynd" är reklam?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset.. får hoppas att det inte är ett tidigt april skämt

Visa signatur

[Themaltake DH 202 Touch] [Asrock FM2A88M Extreme4+] [Team Zeus Red 16GB DDR3 2133] [Amd A10-7800]
[Thermaltake SMART 650W] [Wacom Bamboo] [Wireless Logitech mouse and keyboard] [Samsung T220HD]

Permalänk
Medlem

Det finns nu på www.tre.se/surffest

Enligt uppgift gäller detta endast idag.

Skrivet av morxy49:

Ni med tre kan ju förbereda er inför en månad med lååååångsam uppkoppling.

Det kommer nog inte att orsaka några problem egentligen. Nätet har på många ställen kapacitet över. Det som ofta begränsar hastigheten är inte belastningen på masten utan var man befinner sig i förhållande till den.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det var ju dock riktigt konstigt formulerat:

1. Har du inte abonnemang idag så kan du teckna ett och få 100 GB surf. Fyll bara i ditt mobilnummer och klicka på ”Ge mig surf” så ringer vi upp dig

2. Så idag tar vi över 3s datanät och ger dig 100 GB gratis surf, för att visa dig hur det känns att leva utan surfbegränsningar.

3. Vi tror på allas rätt till surf – var som helst, när som helst, på dina villkor.
Befriad från den gamla världens bojor av kopparledningar, sladdar och bredbandsuttag.

4. Vad händer om jag inte använder mina 100 GB surf under april?
I maj återgår datamängden till abonnemangets ursprungliga datamängd.

Så okej, för att köra en sammanfattning. Man försöker ragga nya kunder med 100 gig surf. Befriad och inga gränser. Jaha, så 100 gig är inte en gräns? Och sen i april så återgår det hela till normala nivåer? Mycket märklig kampanj i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så okej, för att köra en sammanfattning. Man försöker ragga nya kunder med 100 gig surf. Befriad och inga gränser. Jaha, så 100 gig är inte en gräns? Och sen i april så återgår det hela till normala nivåer? Mycket märklig kampanj i mina ögon.

Sett till vad som normalt ingår i abonnemangen är det ganska mycket obegränsat - men nej, det är inte obegränsat. Dock är det "fri surf" - alltså, du kan fortsätta surfa även om dina 100GB har tagit slut. Till skillnad från de flesta andra abonnemang som Tre säljer idag, där du måste köpa till mer data.

Ändå generöst. Den enda operatör som gjort något liknande tidigare har varit Tele2 som bjöd kunderna på 1GB data.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Ni med tre kan ju förbereda er inför en månad med lååååångsam uppkoppling.

Seriöst? Se det snarare som ett tips istället.
Tycker du även att tråden "Dagens fynd" är reklam?

Det är väl ändå just därför vi har en samlingstråd för det?
Hur vore det om företag eller "privatpersoner" skapade en ny tråd på forumet för varje litet tips?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av cammen3:

Sett till vad som normalt ingår i abonnemangen är det ganska mycket obegränsat - men nej, det är inte obegränsat. Dock är det "fri surf" - alltså, du kan fortsätta surfa även om dina 100GB har tagit slut. Till skillnad från de flesta andra abonnemang som Tre säljer idag, där du måste köpa till mer data.

Ändå generöst. Den enda operatör som gjort något liknande tidigare har varit Tele2 som bjöd kunderna på 1GB data.

Absolut, men det gäller ju bara som jag förstår i EN månad? Resten, 23 månader, då abben oftast är 24? Förstår inte glädjen/poängen i att få en tillfällig kvota som dessutom nollas efter en månad. En sak om dom 100 giggen hade levt kvar som en pott.....
Eller om dom gjort nån i stil med perioden juni->aug. och kört "surfa fritt under semestern!"...

Tog mig alltså kring 1 minut att spåna fram 2 st mycket vettigare kampanjer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, men det gäller ju bara som jag förstår i EN månad? Resten, 23 månader, då abben oftast är 24? Förstår inte glädjen/poängen i att få en tillfällig kvota som dessutom nollas efter en månad. En sak om dom 100 giggen hade levt kvar som en pott.....
Eller om dom gjort nån i stil med perioden juni->aug. och kört "surfa fritt under semestern!"...

Tog mig alltså kring 1 minut att spåna fram 2 st mycket vettigare kampanjer..

Jag tror att alla operatörer har någon som kan komma på mycket vettigare kampanjer än så dessutom. Samtidigt är operatörerna vinstdrivande. De bygger ut näten för miljardbelopp, samtidigt som de ska gå med vinst. Inte alltid superlätt att fixa en superkampanj då. Men detta är ju bättre än inget och man kan ju hoppas att Tre väljer att sänka priserna efter kampanjen.

Det är åtminstone ett sätt att ge mervärde åt sina kunder. Även om majoriteten säkerligen inte kommer använda upp 100GB så får man åtminstone något.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738