Permalänk

Snygg och kraftfull trådlös router?

Jag skulle behöva täcka ett helt våningsplan på ungefär 130 m2 med en endaste router. D-link ac1750 ser snygg ut vilket är bra iom att den måste stå i vardagsrummet, men hintar kostnaden något om hur kraftfull den är?

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kolla på något i denna stilen https://www.komplett.se/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-... Powerline wifi extender, så kan du ha en router i något annat rum. Dock så är väl inte hastigheten något att hurra över. Har för mig att man kan ansluta flera kontakter så att man kan bättre täckning om det är så om man har dålig täckning i ett rum kan ploppa in en till för att få bättre täckning.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag har en D-Link AC 1750 (868L) och är mycket nöjd. Nu vet jag inte vad du menar om hur kraftfull den är, men täckningen är god och hastigheten likaså.

Permalänk
Rekordmedlem

Effekten är reglerad så alla har samma, det är främst antenntekniken som skiljer, större externa antenner är för det mesta att föredra framför inbyggda och/eller förminskade.
Netgear R7000 fick bra kritik i test http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.556724/netgear-r7000-nightha...
Annars kan du använda dig av en eller flera accesspunkter om du vill ha bästa möjliga resultat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Asus RT-AC68U som har riktigt bra räckvidd tycker jag. Kommer åt den från vår parkeringsplats med mobilen t.o.m. Då är parkeringsplatsen ca 100 meter från routern med ett bostadshus mellan mig och routern. Routern står på golvet i ett rum med fönster åt samma håll.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738