Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Eftersom BF4 har en del färger så behåller man gärna det istället för att köra i grått. BF4 är fortfarande väldigt trevligt med 1440p. Jag får iallafall bra med fps, jag har aldrig känt av någon dip under 70, men det har väl säkert hänt.

Varför blir det grått? Så du menar satsa hellre på en 1440p skärm än en 144hz? Lutar väldigt mycket åt en sån Korea skärm för stunden. Så länge ingen anser det vara dumt jämfört med att lägga nästan det dubbla på en 1440p i svensk butik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Du får dra på "slidern" för ResolutionScale i BF4 för att kompensera(100%=Standard) Ditt grafikkort kommer säkert lida en del, samtidigt som FPS:en kommer dippa lite.

Du ser vilken skärm jag kör med i signaturen, och visst färgerna kan se väldigt dassiga ut i "Game Mode" på skärmen. Kör du "Scenery Mode" är det så mycket bättre

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Kör du med 60hz nu så kommer det att fungera för dig i fps-spel men jag tror aldrig att jag kommer spela snabba spel i 60hz längre.. allt flyter på mycket bättre. Kolla youtube så får du se när de gämför 60hz, 120hz och 144hz! Jag spelar hellre i 1080 med bra känsla än 1440 med lite ryckig känsla. Men kör på 1440 om du hellre vill ha bra färg och arbetsyta!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan få köpa min asus pb278q för en slant om du är intresserad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Jag själv har min klockad på 110Hz

Orelaterat till TS, men använder du dig av DVI-D sladden som kom med? Vid 110hz får jag ett ganska noterbart flicker uppe i högra hörnet. Kanske inte ska klaga, med tanke på att den klarar 96hz finfint.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Starksprit:

Men du anser det vara värt "risken"? Vet ju inte vad jag vill ha egentligen om jag skulle köpt i Sverige. Går ju inte få både och. Är som sagt nöjd med 1080p och 60Hz men det är väl för att jag inte provat något bättre. Blir nog en Qnix då. 4500 för en Asus 1440p är rätt saftigt. 3500 för en 1080p 144hz känns också rätt saftigt. Är ju det som lockar, priset. Jag menar runt 2600 och du får både 1440p och högre än 60Hz i alla fall.

Du kommer aldrig att kunna gå tillbaka till 60 Hz och du lär inte vilja gå ner till 1080p heller.

Koreaskärmarna är verkligen awesome! De är inte ultimata gamingskärmar, för de har inte LightBoost eller BFI. De är inte ultimata arbetsskärmar, för de har inte de bästa panelerna. Men som kompromiss eller allroundskärm utklassat de allt motstånd, speciellt för priset.

Jag har en Catleap Q270 2B, som tydligen ska vara snäppet sämre än QX2710(?), och jag är mycket nöjd, trots att jag gav 4 000 kr. Ett av mina bästa köp.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av kalleg:

Kör du med 60hz nu så kommer det att fungera för dig i fps-spel men jag tror aldrig att jag kommer spela snabba spel i 60hz längre.. allt flyter på mycket bättre. Kolla youtube så får du se när de gämför 60hz, 120hz och 144hz! Jag spelar hellre i 1080 med bra känsla än 1440 med lite ryckig känsla. Men kör på 1440 om du hellre vill ha bra färg och arbetsyta!:)

Jag ligger aldrig under 60fps i BF4. Brukar väl ligga runt 80-90fps vilket helt klart är njutbart.

780 Ti som är lätt överklockat klarar lätt 1440p. Det enda spelet jag har spelat som inte klarar av det är Far Cry 3 där jag får dra ner på grafikinställningarna. Skulle säkert behöva göra det på 1080p ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ^fel:

Orelaterat till TS, men använder du dig av DVI-D sladden som kom med? Vid 110hz får jag ett ganska noterbart flicker uppe i högra hörnet. Kanske inte ska klaga, med tanke på att den klarar 96hz finfint.

Ja, det gör jag. Jag kan köra på 120Hz, men då får jag artefakter i spel ibland.

Det beror lite från modell till modell hur högt de kan klocka, men jag tror också att mycket handlar om grafikkort.
Jag är på mobilen nu så jag ser inte vad du har för GPU, men det kan ju även vara att grafikkortet är lite klenare. Jag läste någonstans för ett tag sedan att NVidia till exempel kan klocka högre.

Dock så är det inte jättestor skillnad på 96Hz och 110Hz, men jag kan känna skillnaden, ja. Men var inte orolig/ledsen för att din skärm inte klarar 120, då 96 ger en bra upplevelse.

Albin

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Why not 144p med 120hz? korea fungearr ypperligt enligt mig. Och alla polare som jag fått att köpa likadana

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Why not 144p med 120hz? korea fungearr ypperligt enligt mig. Och alla polare som jag fått att köpa likadana

Ja det blir nog så. Men Qnix skärmen fungerar bra även vid "enbart" 60hz? Tänkte hur den står sig gentemot Asus eller Benq. Men som det ser ut nu så blir det en Qnix skärm. Jag menar man får ju nästan två till priset av en 1440p skärm på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja det blir nog så. Men Qnix skärmen fungerar bra även vid "enbart" 60hz? Tänkte hur den står sig gentemot Asus eller Benq. Men som det ser ut nu så blir det en Qnix skärm. Jag menar man får ju nästan två till priset av en 1440p skärm på svenska marknaden.

Den funkar grymt vid 96hz. Därav fungerar den också grymt vid 60hz.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Starksprit:

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle säga att 1440 p skulle vara bra för den som kör eve

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja det blir nog så. Men Qnix skärmen fungerar bra även vid "enbart" 60hz? Tänkte hur den står sig gentemot Asus eller Benq. Men som det ser ut nu så blir det en Qnix skärm. Jag menar man får ju nästan två till priset av en 1440p skärm på svenska marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är samma princip som att överklocka grafikkort/CPU/whatever. Den kommer funka precis lika bra på lägre frekvens (bortsett från den uppenbara nackdelen med lägre bildfrekvens) och även på högre frekvens upp till en viss nivå, som varierar mellan varje skärm. Öven den nivån börjar problem uppstå (flimmer, artefakter, svart skärm) precis som med allt annat. Rimligtvis kommer överklockning även påverka livslängden negativt.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Du ska inte kontakta tillverkaren inom garantitiden, det ska återförsäljaren göra åt dig (ska = enligt lag, om du inte verkligen vill bråka med tillverkaren själv).

Jag skulle inte riktigt skylla på Asus där, snarare Dustin. Sen förstår jag inte om jag förstått ditt inlägg rätt. Värt all den tid du la ner för några kablar? Skärmen och foten kan jag förstå.

1. Du har en produkt som är defekt.
2. Du kontaktar Dustin, de skickar ut en fraktsedel.
3. Du skickar in. Dustin kollar på problemet.
4. Dustin märker problemet. Du får en ny av Dustin.
5. Glad kund.

Så ska det gå till, inte på något annat vis.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Azlan1:

Jag skulle säga att 1440 p skulle vara bra för den som kör eve

Exakt min tanke. Asus 1440p skärm kostar 4500. En Qnix går väl på runt 2600 och då får jag även högre bildfrekvens. Blir mer och mer sugen på en sådan. Ser ju inte ut som att det är alltför mycket defekter med de som annat folk här på forumet fått. Högtalarna är skräp, det vet jag. Men det gäller ju alla inbyggda. Var så förr i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk

Jag köra på http://www.inet.se/produkt/2205180/benq-24-xl2420z-led-144hz och är jättenöjd! Ångrar inte ett dugg att jag köpte 144hz och kommer aldrig gå tillbaks till 60hz. Lider inte heller av att det "bara" är 1920x1080 (Full-HD).

Som sagt, spelar du mycket fps eller Counter-Strike så köp 144hz. Kollar du mera på film och vill har bra färger så köp 1440p

/Mvh Selva

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 White CPU: Intel core i5 4670k @ 3.40 Ghz CPU kylare: Intel Stock Mb: MSI Z87-G45 Gaming SSD: Samsung 128gb RAM: Corsair 8gb (4x2GB) 1600 Mhz VENGEANCE PRO RED GPU: MSI Geforce GTX 770 OC PSU: Fractal Design Tesla R2 650W Vit 80+ Gold
Monitor: BenQ 24" 3D LED XL2420Z
Phone: Iphone 6 Plus

Permalänk
Skrivet av Selvander1:

Jag köra på http://www.inet.se/produkt/2205180/benq-24-xl2420z-led-144hz och är jättenöjd! Ångrar inte ett dugg att jag köpte 144hz och kommer aldrig gå tillbaks till 60hz. Lider inte heller av att det "bara" är 1920x1080 (Full-HD).

Som sagt, spelar du mycket fps eller Counter-Strike så köp 144hz. Kollar du mera på film och vill har bra färger så köp 1440p

/Mvh Selva

Nu ska ju jag gå upp till 27" och då känns 1080p i klenaste laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av Starksprit:

Exakt min tanke. Asus 1440p skärm kostar 4500. En Qnix går väl på runt 2600 och då får jag även högre bildfrekvens. Blir mer och mer sugen på en sådan. Ser ju inte ut som att det är alltför mycket defekter med de som annat folk här på forumet fått. Högtalarna är skräp, det vet jag. Men det gäller ju alla inbyggda. Var så förr i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Glöm inte lägre responstid, det är viktigt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Du ska inte kontakta tillverkaren inom garantitiden, det ska återförsäljaren göra åt dig (ska = enligt lag, om du inte verkligen vill bråka med tillverkaren själv).

Jag skulle inte riktigt skylla på Asus där, snarare Dustin. Sen förstår jag inte om jag förstått ditt inlägg rätt. Värt all den tid du la ner för några kablar? Skärmen och foten kan jag förstå.

1. Du har en produkt som är defekt.
2. Du kontaktar Dustin, de skickar ut en fraktsedel.
3. Du skickar in. Dustin kollar på problemet.
4. Dustin märker problemet. Du får en ny av Dustin.
5. Glad kund.

Så ska det gå till, inte på något annat vis.

Dustin som gav mig en ny skärm efter allt skit Asus gjort? Alltså Dustin gav mig en ny PB278Q från deras lager och sa till mig att jag fick behålla den andra. Så med andra ord gav mig Dustin en skärm gratis efter allt skit som Asus ställt till med. Ang. att man ska kontakta säljaren och inte tillverkaren så vet jag det. Men dustin sa att detta var det de hade gjort upp med Asus så det var så det var, dustin hjälpte mig så klart och hjälpte till att kontakta asus när allt var skit som Asus gjort.

Men det är fortfarande Asus fel. Allt.

Permalänk
Medlem

TN-skärmar är oanvändbara om man haft en IPS, TN ser otäckt dåligt ut mot IPS.

Visa signatur

Opteron144@2600mhz 2x512Twinmos, 9800Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Dustin som gav mig en ny skärm efter allt skit Asus gjort? Alltså Dustin gav mig en ny PB278Q från deras lager och sa till mig att jag fick behålla den andra. Så med andra ord gav mig Dustin en skärm gratis efter allt skit som Asus ställt till med. Ang. att man ska kontakta säljaren och inte tillverkaren så vet jag det. Men dustin sa att detta var det de hade gjort upp med Asus så det var så det var, dustin hjälpte mig så klart och hjälpte till att kontakta asus när allt var skit som Asus gjort.

Men det är fortfarande Asus fel. Allt.

Hm, du skrev "Jag kontaktade vid detta skede Dustin var på jag fick som svar att jag inte kunde göra en DOA anmälan då man endast har 10 dagar på sig för att göra detta. Jag blev ombedd att kontakta Asus för att få en utbytes enhet."

"Dustin gjort upp med Asus" = bryter mot konsumentköplagen?

Ja, du ska fortfarande inte ens haft en kontakt med Asus överhuvudtaget, "egentligen".

(Beklagar OT förresten.)

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Glöm inte lägre responstid, det är viktigt

Så du anser det vara värt risken att beställa en Qnix?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Men samtidigt vill jag ha 27". 1080p känns lite meh för den storleken. Sen är ju inte Battlefield det enda jag spelar. Visst, jag spelar mycket fps. Men gillar samtidigt Dota 2, Eve Online (stor skärm är väldigt trevligt i detta) och liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad du "borde" välja beror mycket på vad du tänkt spela i framtiden. Med tanke på att du inte har en ordentligt klockad I7'a kommer du inte kunna uppnå stabila 120fps i tyngre spel, som Watch Dogs, GTA V etc. BF4 klarar det fint om man har mantle, men det är fortfarande tungt att klara utan mantle.

I ditt fall med din processor skulle jag definitivt satsa på en 1440p, men gärna med överklockningsmöjligheter, då det kommer fungera utmärkt i mindre CPU-krävande spel som Dota etc.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Vad du "borde" välja beror mycket på vad du tänkt spela i framtiden. Med tanke på att du inte har en ordentligt klockad I7'a kommer du inte kunna uppnå stabila 120fps i tyngre spel, som Watch Dogs, GTA V etc. BF4 klarar det fint om man har mantle, men det är fortfarande tungt att klara utan mantle.

I ditt fall med din processor skulle jag definitivt satsa på en 1440p, men gärna med överklockningsmöjligheter, då det kommer fungera utmärkt i mindre CPU-krävande spel som Dota etc.

Ja det ser ut som att det blir en Qnix. Även om jag inte kommer upp i max fps känns det skönt att ha möjligheten. Den har ju inga större problem i dagsläget.

Dessutom kan jag ju alltid skaffa en 4770K!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja det ser ut som att det blir en Qnix. Även om jag inte kommer upp i max fps känns det skönt att ha möjligheten. Den har ju inga större problem i dagsläget.

Dessutom kan jag ju alltid skaffa en 4770K!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo De är verkligen stor skillnad, framförallt i FPS. Dock är de ofta så svårt att ha stabila 120fps. Jag funderar på att köra på 4k som nästa köp jag

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Jo De är verkligen stor skillnad, framförallt i FPS. Dock är de ofta så svårt att ha stabila 120fps. Jag funderar på att köra på 4k som nästa köp jag

Ja jag kör ju mestadels fps. Men även Dota 2 och Eve. 4k får de bli om några år när jag tröttnat på 1440p. Kräver ju en del kräm också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Ja jag kör ju mestadels fps. Men även Dota 2 och Eve. 4k får de bli om några år när jag tröttnat på 1440p. Kräver ju en del kräm också!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis Men desto mindre CPU-krävande, vilket jag ser fram emot

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

För min del blir det 100% asus 1440p skärm 144hz g-sync.
Finns nog ingen bättre gaming skärm.

TN för min del kvittar, har haft TN+IPs i alla år, TN som main och ser inget behov av att ha IPS som main.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

För min del blir det 100% asus 1440p skärm 144hz g-sync.
Finns nog ingen bättre gaming skärm.

TN för min del kvittar, har haft TN+IPs i alla år, TN som main och ser inget behov av att ha IPS som main.

Det är den som skulle komma till sommaren? Kommer ju att kosta därefter också. Även om g-sync ser trevligt ut.

Nu börjar jag dock vela om inte 27" blir för stort. Spelar ju huvudsakligen fps. Skulle jag valt 24" istället så räcker ju 1080p säkerligen samt tar då självklart en med 144hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starksprit:

Det är den som skulle komma till sommaren? Kommer ju att kosta därefter också. Även om g-sync ser trevligt ut.

Nu börjar jag dock vela om inte 27" blir för stort. Spelar ju huvudsakligen fps. Skulle jag valt 24" istället så räcker ju 1080p säkerligen samt tar då självklart en med 144hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Bytte själv ifrån en Benq XL2420 120Hz 1080p till en LG 27" 1440p 60Hz skärm för ett halvår sen och kommer aldrig gå tillbaka till TN igen och ej heller gå tillbaka till 24". Var först rädd att 27" skulle bli lite för stort då jag sitter ganska nära skärmen men det är väldigt skönt med så mycket yta att jobba med.

Saknar givetvis lite av hastigheten i 120Hz skärmen men alla fördelar med 1440p och IPS överväger för min del iallafall