Permalänk

Mobilt Bredband Comviq 4G Router Råd!

Hej!

Jag hade behövt lite hjälp/erfarenhet/åsikter.
Min mamma bor själv i en lägenhet och ska ha mobilt internet. Hon vill inte ha abonnemang utan ska betala allt "kontant" och när hon behöver internet. Hon använder inte sig av mycket GB i månaden, kanske bara 1GB ibland! Snabbheten spelar inte så stor roll egentligen, men alltid skönt med något någorlunda snabbt.
Så jag har kollat runt lite på olika lösningar och operatörer.

https://www.comviq.se/bredband4g

Idag hittade jag denna från Comviq och tänkte nu fråga om det är någon som använt den. Eller har kunskap om den.
Och så har jag en speciell fråga om vad det gäller med GB mängden man köper. På hemsidan står det "Köp en månad i taget: När datan tar slut får du själv fylla på med data. "
Betyder det att man har 30 dagar på sig att förbruka mängden GB annars försvinner den? Eller kan man köpa 10GB och använda det i 10 månader?
(Ska även ringa till dem men litar inte på sånnna)

Mvh

Philip

Permalänk
Medlem

Den datamängd du köper försvinner efter 30 dagar och gäller inte hur länge som helst. Routern i sig är det väl inget fel på, den duger. Utifrån vad du beskriver kommer det nog inte vara några problem alls med den.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Skrivet av cammen3:

Den datamängd du köper försvinner efter 30 dagar och gäller inte hur länge som helst. Routern i sig är det väl inget fel på, den duger. Utifrån vad du beskriver kommer det nog inte vara några problem alls med den.

Okej tack så mycket! Nä, det är ju inget top notch hon behöver så. Enkelt och billigt.
"Den datamängd du köper försvinner efter 30 dagar och gäller inte hur länge som helst."
Vad syftade du på där? Imed att du skrev om 30 dagar och det understrykna?

Tack!
/p

Permalänk
Medlem
Skrivet av calleiscalle:

Okej tack så mycket! Nä, det är ju inget top notch hon behöver så. Enkelt och billigt.
"Den datamängd du köper försvinner efter 30 dagar och gäller inte hur länge som helst."
Vad syftade du på där? Imed att du skrev om 30 dagar och det understrykna?

Tack!
/p

Att datamängden gäller i 30 dagar, som jag skrev.

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Skrivet av cammen3:

Att datamängden gäller i 30 dagar, som jag skrev.

Du hade inte behövt skriva det understrykna Tillförde inget ju. Så blev lite förrvirrad, men det är kanske bara jag haha
tack!