Permalänk
Skrivet av kalleg:

Corsair AXi, fläktarna går inte förrän vid 80% load.. knäpptyst!

Som tidigare, behöver ett nätagg som är ca 140mm, för är det ca 155mm lr mer så tar det i grafikkortet. Och Corsairs AX serie börjar på 160mm, och slutar på 200mm ( om jag inte har helt fel )

Skrivet av skruvis:

Har ett Integra nu, och den överröstar allt i burken vid allt ifrån 10 till 40% load ( dvs dom flesta idle lägena ) och det är det jag vill få bort, om jag säger så

Skrivet av swetox:

Se mitt nätaggregat i sign. vet dock inte om det finns att köpa längre men passar bra med gtx480 i chassit. Har aldrig hört ljudet från den då 480it låter en del men tror stt det är tyst, seasonic gör bra skit

Skickades från m.sweclockers.com

Efter lite googling och kollat på Amazon, så hittar jag inget
Åtminstone inte i Sverige finns det att beställa.

Visa signatur

Spel Rigg | i7 3770k| 4x 4GB RAM | Asus RTX 2060S | Samsung EVO 1TB + 2x2TB |

Permalänk

XFX ProSeries Black Edition 750W PSU byggs av seasonic och har ett hybridläge som gör att fläkten står stilla tills den behövs.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleMattsson:

Längd på detta?
Är antingen blind eller så har jag inte hittat det efter lite googling

170mm, såg inte din längdrestriktion först. Men som alla andra säger så finns inte de kraven du har. Passiva aggregat behöver rejäla heatsinks och luftflöde och då är det inte så nice med SFX. Finns massor av små chassin som stödjer större nätaggregat, så du får nog snarare byta det (eller modifiera Node 304) om du vill ha ett tyst system.

Permalänk
Medlem

Nu så har jag tagit några bilder, hoppas du ser ungefär hur det sitter iaf.

Dold text

Här ser du att nätagget hamnar längre ut och närmare moderkortet, även dom gamla hålen för nätaggsfästet syns.

Dold text

Här mot grafikkortet, bilden blev inte jätte bra men det finns plats kvar mellan pcie kablarna och grafikkortet så det ligger inte emot.

Dold text

Tänk på att vill du använda fästet till nätagget får du smida om det lite, borra nya hål till fästet och slipa bort lite på en av "fäst plupparna" till chassifronten, chassifronten sitter lika bra som innan, den är lite onödigt lång.

EDIT: Jag använder heller inte några hårddiskburar, ser dock inte hur det skulle påverka, men ändå.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB