Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humper:

Nej inte om produktionspriset är över säljpriset.

Nu handlar det inte om att beställa från fabriker utan Leif påstår att det sker via konkursbo. Och då spelar produktionskostnaden för tex. Nvidia absolut ingen roll. För den kostnaden har ingått i försäljningen till det bolag som gått i konkurs och då menar Leif att han köpt upp allt i en klumpsumma och säljer vidare vad han hittat. Dock finns det knappt en chans ens att Leif fått tag i så pass många kort som han påstår och dessutom till ett pris så lågt att han kan sälja korten för typ 1/4 av deras marknadspris. För han måste ju även betala för kontor och andra utgifter. Sedan att han sitter och påstår att man funnits sedan 2011 men det inte finns ett spår av företaget förrän tidigast Mars i år är ganska komiskt. Och att han sedan går och rent ut hotar folk med juridiska medel är ju bara patetiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vad alla är skeptiska:)
Ska medge att även jag inte är helt oskeptisk till detta. Men om allt klaffar så har man ju gjort en rejäl vinst jämfört med vanliga affärer i Sverige.

Jag ska få all information imorgon och genomföra köpet då så får vi se vart det leder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Och inte för att på något sätt hoppa på blub men han har bara varit medlem här i c:a 1.5 år och med ett inlägg per vecka så är det inte så hemskt mycket jobb för att få en till synes aktiv profil. Ett par hundra såna konton på diverse sidor på nätet så kan det nog gå att dra in pengar på det också.

Men för att vara tydlig så är det en teori som inte ens jag tror särskilt mycket på

Att jag har få inlägg är enbart för att jag brukar snurra runt inne på marknaden och inte inne i forumsdelen:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Vad alla är skeptiska:)
Ska medge att även jag inte är helt oskeptisk till detta. Men om allt klaffar så har man ju gjort en rejäl vinst jämfört med vanliga affärer i Sverige.

Jag ska få all information imorgon och genomföra köpet då så får vi se vart det leder.

Det leder antagligen till ett av två följande scenarion.

1. Killen sänder dig en vara som han själv beställt och betalat för från en separat återförsäljare.
2. Killen tar dina pengar och flyr in i de Thailändska regnskogarna.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Vad alla är skeptiska:)
Ska medge att även jag inte är helt oskeptisk till detta. Men om allt klaffar så har man ju gjort en rejäl vinst jämfört med vanliga affärer i Sverige.

Jag ska få all information imorgon och genomföra köpet då så får vi se vart det leder.

Man är inte skeptisk, snarare realist.
Det är omöjligt att sälja till såna priser.
Glöm Sverige, det gäller världen.

Hade han varit det minsta smart hade han lagt sig 20-25% under retail.

Hur skulle han kunna sälja CPU 7-8 ggr billigare än de billigaste shopparna i USA?

Man blir mörkrädd av att det finns personer som ens tror på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Nej inte om produktionspriset är över säljpriset.

Vid försäljning av konkurspartier kan priset vara *mycket* lågt. Tänkte kommentera tidigare när någon jämförde med inköp i stora partier, som t.ex. datortillverkare gör. Har någon köpt billigt vid konkurs kan dessa givetvis säljas så billigt som man önskar; som perwine påpekar är det i många fall en förutsättning då sådant som bytesrätt, ångervecka etc. knappast ingår.

Skrivet av twit:

Saxat brottsbalken:
[...]

Som Ferrat och redaktör Dimestam påpekar finns det flera rekvisit. (Det duger oftast inte att surfa in på godtyckligt vald juridiksida, man måste förstå vad som står där.) Så, uppgifter behöver absolut inte vara osanna; sedan är det som påpekats en annan sak med juridiska personer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu handlar det inte om att beställa från fabriker utan Leif påstår att det sker via konkursbo. Och då spelar produktionskostnaden för tex. Nvidia absolut ingen roll. För den kostnaden har ingått i försäljningen till det bolag som gått i konkurs och då menar Leif att han köpt upp allt i en klumpsumma och säljer vidare vad han hittat. Dock finns det knappt en chans ens att Leif fått tag i så pass många kort som han påstår och dessutom till ett pris så lågt att han kan sälja korten för typ 1/4 av deras marknadspris. För han måste ju även betala för kontor och andra utgifter. Sedan att han sitter och påstår att man funnits sedan 2011 men det inte finns ett spår av företaget förrän tidigast Mars i år är ganska komiskt. Och att han sedan går och rent ut hotar folk med juridiska medel är ju bara patetiskt.

Skrivet av perwine:

Enligt de uppgifter som finns ska det inte handla om inköp från fabrik utan konkurser. Då kan saker säljas väldigt billigt bara för att det finns ett behov av att få in några pengar överhuvudtaget. Vad det kostar från fabrik är då irrelevant.

Kan dock hålla med om att det är extremt låga priser till privatpersoner som bara köper normalt för 5-15000kr eller i den häraden. Just med tanke på att det rör sig om nya produkter.

Sen tvivlar jag på att det ingår någon bytesrätt, ångervecka eller garanti på produkterna. Bara det kan sänka ett pris rejält.

Klart de spelar roll. Konkurs betyder inte att man kan ge bort saker hur billigt som helst, skulder ska bli betalda.

Skrivet av Osprey:

Vid försäljning av konkurspartier kan priset vara *mycket* lågt. Tänkte kommentera tidigare när någon jämförde med inköp i stora partier, som t.ex. datortillverkare gör. Har någon köpt billigt vid konkurs kan dessa givetvis säljas så billigt som man önskar; som perwine påpekar är det i många fall en förutsättning då sådant som bytesrätt, ångervecka etc. knappast ingår.

Självklart men som sagt är upp till 6ggr billigare priser inte gångbart oavsett konkursbo eller inte.
Om detta företag sen ska gå på vinst också utanpå det, skatta. Var hittar du logiken?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humper:

Klart de spelar roll. Konkurs betyder inte att man kan ge bort saker hur billigt som helst, skulder ska bli betalda.

Självfallet ska skulder betalas men det finns inga minimum belopp för konkursboet. Så rent teoretiskt kan man sälja saker på samma sätt som Leif kan däremot så är det rent idioti. Killen kan tjäna ENORMA mängder pengar och dessutom flyga under radarn om han tog 5-10% under marknadspris. Däremot börjar han ta 1/4 av priset så börjar ju flaggorna vaja. Det är snarare en person som inte tänkt till som styr detta.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Klart de spelar roll. Konkurs betyder inte att man kan ge bort saker hur billigt som helst, skulder ska bli betalda.

I många fall är det bättre att sälja till underpris än att inte få sålt det alls. Ska konkursförvaltaren behålla 400st SSD'er själv? Finns en orimlighet i det snacket också.

Och vem vet. Kanske är det så småningom Leif som själv blir lurad på konfekten av dom som "levererar" produkterna.

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Inaktiv

Det går inte att ställa leif till svars då leif inte har gett ut någon information. Han kan göra vad han vill efter du har betalat. Har han nu ett företag så har han redan brutit emot ett par svenska lagar. Vad är det som ni finner trovärdigt i han och hans företag?

Permalänk
Medlem

Hur fick TS nys om den sidan ? , de inte något man bara googlar på direkt ?

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant och följa detta

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av Spidey:

Hur fick TS nys om den sidan ? , de inte något man bara googlar på direkt ?

Varning, konspirationsteori i spoilern.

TS äger sidan och Blub är hans bästa kompis som givetvis får prytlarna

Dold text
Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Han undviker ju de väsentliga frågorna. Orgnummer? 25år i branchen och etablerad i flera länder. Då lär det synas på dina siffror.

Visa signatur

CPU: 12900K (H150i Elite LCD) | GPU: ASUS ROG STRIX 3080 ti OC | MB: ASUS PRIME Z690-A
PSU: ASUS ROG Thor 1200 | DDR5: G.SKILL Trident Z5 6000Mhz | CHASSI: Lian Li 011 EVO
SSDs: 2x Samsung 970 Pro (2+1TB) | LJUD: GoXLR + Beyerdynamic DT 770 PRO + Shure SM7B
SKÄRM: Asus ROG Swift PG278Q / AW3423DW OLED | OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidey:

Hur fick TS nys om den sidan ? , de inte något man bara googlar på direkt ?

Bra fråga.
Jag hittade den via annonsen på blocket, slängde iväg ett mail till han och han skickade hemsideadressen. Men inte direkt nått man hittar random via google kan jag tänka mig.

Permalänk
Avstängd

HAHAHAHAH vilken seriös hemsida kan ge support över Skype ?!?!!?!? Kvällens Skratt

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

HAHAHAHAH vilken seriös hemsida kan ge support över Skype ?!?!!?!? Kvällens Skratt

Många amerikanska gör...

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleelo:

HAHAHAHAH vilken seriös hemsida kan ge support över Skype ?!?!!?!? Kvällens Skratt

Det är la rätt vanligt? Det finns långt mer suspekta aspekter om den verksamheten än support över skype...

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Varning, konspirationsteori i spoilern.

TS äger sidan och Blub är hans bästa kompis som givetvis får prytlarna

Dold text

Fan va lajbans det hade varit om jag fick prylarna:D
Nädu, så kul är det inte, dock är testordern inte på så många tusen, men om det blir scam kommer jag ändå känna mig rätt blåst...

Permalänk
Medlem

Bara jag som direkt tänker på det här?: Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

Förstår inte hur vissa här i tråden ens kan vara försiktiga positiva. Är det girighet det handlar om, att förnuftet sätts åt sidan bara för att man ser ett Titan Black för $160?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Überklass:

Förstår inte hur vissa här i tråden ens kan vara försiktiga positiva. Är det girighet det handlar om, att förnuftet sätts åt sidan bara för att man ser ett Titan Black för $160?

Det är väl känt att alla vill göra en bra affär och det är inget nytt det vill alla göra.Om man sen gör en hyfsad affär så vill man gärna skryta om det för polarna.Gör man däremot en idiotaffär som här och blir blåst som ett dumhuvud,tror ni att man säger nåt då efter det?Nahh:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Leif, skärp dig. Flera gånger har det efterfrågats ett organisationsnummer men du undviker att svara på det - ens tala om det (inte ens en ursäkt).

Din hemsida skriker lurendrejeri. Med 25-års påstådda erfarenheter i "branschen" (av bluffmakeri?) så borde du veta att ett seriöst intryck är A och O.

Du har än så länge vare sig blivit påstådd verka seriös eller bedriva en verksamhet som ens existerar.

Med en uppsjö av ursäkter så är det ingen som tror på dig. Ett par leveranser betalar du ur egen ficka och går med en enorm personlig förlust, just för att få andra att tro att det du håller på med är legitimt.

Tyvärr, men Sweclockers medlemmar har vid flera tillfällen avslöjat många andra skojare långt innan nyhetsblaskor ens fått nyss om namnen.

Så...organisationsnummer, till att börja med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om Bulb får sin order, säg att han lagt en order på 3000kr, som Leif köpt på Inet eller annan butik för att verka seriös.
Det blir en dyr läxa då han har 80% lägre priser än butik.. Det blir en riktigt saftigt dyr läxa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXistenZ.se:

Du trollar rätt hårt nu va? xD

Antar att du är sarkastisk.

Nejdå! Han har väl aldrig varit sarkastisk?

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

SKulle inte förvåna mig om det var nån här från forumet som gjort sidan

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jag förstår inte hur någon ens kan tveka på att det här är ett bedrägeriförsök. Håll i era pengar allihopa, det här är en fet röd flagga!

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av FobbanN:

Upptäckte nu ett par helt självklara varningar...

http://puu.sh/8IaeC.jpg

"Exchange in store"
Finns ingen butik, så vad menar du med detta?
Payment Upon Shipment"
Och detta går ju inte? Endast förskottsbetalning.

[img]http://puu.sh/8IahX.png[/img[
Samt, var går dessa UK och US nummerna? Någon som vill testringa?

(231) är iaf en area Code till nordvästra Michigan. Typ 2-3 timmar med bil från mig Finns inte ett skit däruppe annat än bönder och skog. Jag provade iaf att ringa igår vid 2-tiden men ingen svarade.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Blub

Skrivet av Blub:

Hej Magnus

Tack för din test order. Jag skickar dig all information under eftermiddagen svensk tid.
Måste bara komma in på kontoret först, så jag har ordning på allt.

Jag såg att info kommit ut om din order också. Det fanns ju invändningar om det fungerar också.
Då skulle det ju bara se bra ut. Spelar ju ingen roll hur man gör i denna situation tydligen.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

-----

Hej

Ja folk är ju alltid försiktiga. Men fungerar allt och jag får delarna så lägger jag upp bilder och all info om affären och då kommer du få en hel armé av nya kunder.

/Magnus

Dold text

Vänligen lägg upp prints på samtliga mail från konversationen du haft med företaget.
Du börjar osa unket. Ett enkelt sätt att visa att du inte är en del av det hela.

Visa signatur

Ridå