Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj att se vad som händer i denna tråd, måste följa såklart!

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

håller mig så skeptisk jag kan men det är svårt att inte börja drömma när man ser priserna

följer tråden med stort intresse

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Hej, alla de som skriver i denna tråd och ger företag som mig gratis reklam. Snart vet hela Sverige om att
min butik finns. Det är ju som att hamna högst upp på Google utan att göra ett handtag. Tack!

Jag förstår allas skeptis mot detta i och med att vi kan hålla priser som inte existerar på andra platser.

Det är dock väldigt mycket prat här, och vi har tidigare kunder både i USA, England, Tyskland, Norge, Sverige
och Danmark som redan köpt. Det hela är ju dock som vanligt att när det händer något illa eller när någon gör
fel så påpekas det omedelbart. Flyter allt på som det ska så hör man oftast inget om det. Rena fakta som känts
till i 100 tals år innan Internets begynnelse.

Nu har jag dock inte tid att sitta här mer än med detta mess, och orkar ärligt talat inte försvara allt som folk
kommer på att yttra sig om. Jag vill inte låta dryg, men som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på
vilket skulle bli resultatet i detta fall.

Nu har vi ju Blub som har fått gjort en testorder för att jag trodde det skulle kunna bli ett slut på detta då, vilket inte
heller ser ut att vara fallet. Jag tycket dock att vi väntar på resultatet av det innan vi yttrar oss mera om saker vi inte
har en aning om. Ni har heller ingen av mina kunder som har klagat på något och har otvetydiga bevis vilket alltid är
det första som dyker upp.

Ha det bra så länge och vänta på resultat. Det är ju trots allt det ända jag kan göra åt denna tragikomiska situation.

Mvh. Leif

En sak verkar du dock inte förstå. Dålig reklam är inte bra reklam. Kom ihåg detta.

Kom även ihåg att folk här på forumen är väldigt lätta att tappa som kunder och dessutom så kommer de ihåg felsteg ganska länge. Att du sedan inte verkar förstå varför folk är skeptiska är ju ganska roligt..

1. Du har en domän som skapades för 10 dagar sedan. Röd flagga.
2. Du har enorma underpriser.. Röd flagga.
3. Dina förklaringar varför du har dessa priser är väldigt skumma och ovaga. Röd flagga.
4. Din hemsidas regler och information fungerar inte.. Röd flagga.
5. Du använder dig av obskyra betalningssätt och kräver förskottsbetalning. Röd flagga.
6. Ditt "företag" är inget annat än en postbox i Västerås. En enorm röd flagga.

Sedan skulle jag ge dig ett tips att fixa till dina meningar. Och framförallt.. SÄG INTE ATT DU INTE HAR TID MED DINA KUNDER.. För det är ett amatörmisstag. Alla här på Sweclockers är potentiella kunder och ditt snack om att du har annat för dig än att ta kundkontakt är amatörism. För att ha "många års erfarenhet" så gör du ganska enkla misstag måste jag säga. Tills det bevisats att du är seriös så kommer jag själv (och antagligen många här) inte ta dig och ditt företag seriöst.

Skrivet av twit:

Nej det gör de inte, alltför många anser att det troligtvis rör sig om en bluff men är ändå lite lockade av de låga priserna och det enda en sådan åsikt åstadkommer är att hjälpa bluffmakarna. Det här handlar om att lura människor, det finns ingen som helst tveksamhet. Alla "men", "om", "kanske" etc. är ren idioti.
Jag skulle hellre elda upp sedlar i öppna spisen (då får jag åtminstone lite mysfaktor) än att skänka bort dem till någon som utnyttjar människors godtrogenhet som är fallet med denne "Leif".

Det här är rakt igenom en bluff, scam, lurendrejeri. Alla som hyser den minsta tvekan om det bör sätta en etikett på plånboken där det står "Det som luktar skunk är också en skunk!" på.

Troligtvis är mil från att man faktiskt köper från killen. Folk väntar på resultatet av Blubs och en del andras inköp innan de blir 100% säkra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Hej, alla de som skriver i denna tråd och ger företag som mig gratis reklam. Snart vet hela Sverige om att
min butik finns. Det är ju som att hamna högst upp på Google utan att göra ett handtag. Tack!

Lite väl pretentiöst och passivt-aggressivt för att lyckas skapa bra PR på Sveriges största datorforum kan jag tycka.
Dessutom tycker jag att någon som representerar sitt egna företag bör göra stavningskontroll för att undvika pinsamheter så som "Jag tycket", "trots allt det ända jag kan göra" och "som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på".

Känns enligt mig inte helt seriöst ärligt talat

Permalänk
Medlem

Bara jag som har Electronova-vibbar över det hela?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raubens:

Lite väl pretentiöst och passivt-aggressivt för att lyckas skapa bra PR på Sveriges största datorforum kan jag tycka.
Dessutom tycker jag att någon som representerar sitt egna företag bör göra stavningskontroll för att undvika pinsamheter så som "Jag tycket", "trots allt det ända jag kan göra" och "som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på".

Känns enligt mig inte helt seriöst ärligt talat

Om du vill se något pretentiöst.. Kolla in loggan på hemsidan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar spännande. Om jag skulle scama så skulle jag inte lägga tid på postboxar, nummer, sweclockers osv. Ser fram emot resultat

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

Hej, alla de som skriver i denna tråd och ger företag som mig gratis reklam. Snart vet hela Sverige om att
min butik finns. Det är ju som att hamna högst upp på Google utan att göra ett handtag. Tack!

Jag förstår allas skeptis mot detta i och med att vi kan hålla priser som inte existerar på andra platser.

Det är dock väldigt mycket prat här, och vi har tidigare kunder både i USA, England, Tyskland, Norge, Sverige
och Danmark som redan köpt. Det hela är ju dock som vanligt att när det händer något illa eller när någon gör
fel så påpekas det omedelbart. Flyter allt på som det ska så hör man oftast inget om det. Rena fakta som känts
till i 100 tals år innan Internets begynnelse.

Nu har jag dock inte tid att sitta här mer än med detta mess, och orkar ärligt talat inte försvara allt som folk
kommer på att yttra sig om. Jag vill inte låta dryg, men som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på
vilket skulle bli resultatet i detta fall.

Nu har vi ju Blub som har fått gjort en testorder för att jag trodde det skulle kunna bli ett slut på detta då, vilket inte
heller ser ut att vara fallet. Jag tycket dock att vi väntar på resultatet av det innan vi yttrar oss mera om saker vi inte
har en aning om. Ni har heller ingen av mina kunder som har klagat på något och har otvetydiga bevis vilket alltid är
det första som dyker upp.

Ha det bra så länge och vänta på resultat. Det är ju trots allt det ända jag kan göra åt denna tragikomiska situation.

Mvh. Leif

Vad bra att du förstår folks skepsis. Med största sannolikhet är du medveten om hur många som bluffar till sig pengar genom att erbjuda populära varor till "alldeles för bra priser". Det är med all rätt samtliga här är försiktiga.

Mitt förslag är att om du verkligen vill introducera dig som ett riktigt företag på den svenska marknaden bör du göra det den svenska marknaden efterfrågar. Till exempel att erbjuda en betalningsmetod som erbjuder faktisk säkerhet där kunden inte står med en massa utlagda pengar innan varorna kommit. Ett exempel är att du kan införa faktura som betalningsmetod; med så låga priser skulle en mindre avgift för det knappast spela någon roll. En faktura kan man som kund bestrida om man inte har fått det man har beställt. De flesta här kan förmodligen även kolla så att det de får är rätt saker.

Jag kan förstå att man vill ha ett minimibelopp, men $1000 är mycket pengar att lägga ut. Framförallt till ett företag där man enbart har en enda persons ord att lita på. Förslagsvis lägger du in en tillfällig rabatt ("voucher") där du tillåter ett lägre belopp, t.ex. $100. Att ligga ute med ~700kr är lättare att komma över än 7000kr.

Och som har påpekats tidigare, det finns ingenting som säger att du fortsätter skicka varor efter det att Blub fått sina saker som han har beställt. I värsta fall skulle det lyckade köpet locka till sig andra som sedan blir lurade på sina pengar. Jag har ingen anledning att inte lita på dig - du kan säkert vara en toppenkille som bara faktiskt försöker göra affärer - men det låter som sagt för bra för att vara sant. Ge ut mer företagsinformation, skapa mer trovärdighet för att det du driver är på riktigt. Att du som person finns bakom ett tangentbord tvivlar nog ingen på. Bidra med referenser till andra som har köpt, ange organisationsnummer osv. Som ny aktör behöver du verkligen visa att det är riskfritt att köpa från dig. Tills dess kommer du förmodligen endast att ha ett fåtal kunder i jämförelse med hur många du skulle kunna få.

Som entusiastsida tror jag att du har väldigt mycket att vinna på genom att faktiskt ta diskussioner som uppstår. Potentiellt har du många hungriga kunder här.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Sötast
Skrivet av CStocklots:

USA, England, Tyskland, Norge, Sverige

Skulle du vara vänlig och länka till era andra webbplatser för dessa regionerna?
Varför har ni inte en webbplats med flera olika regioner?

Om man har 25 års erfarenhet, varför fortsätter du då göra nybörjarmisstag?

Efter 25 år i branschen, varför dubblerar du inte dina priser och gör en mycket större vinst? Ett dubbelt pris skulle inte betyda färre kunder då du fortfarande skulle ha absolut världens lägsta priser!

Sist men inte minst vill jag säga grattis till snubben i tråden som gjorde en testorder, tydligen så kommer ha få ett par riktigt billiga grejer, han är dock den ända - nästa kund som gör en order lär ångra sig bittert.

Jag kan ge dig ett tips, men du som har 25 års erfarenhet lär redan veta detta.

*Om du registrerar Fskatt i Sverige så kan du ha faktura som betalningsmetod - Detta innebär att folk helt plötsligt skulle få ett förtroende för dig och lägga hundratals ordrar. Jag personligen skulle nog inte kunna hålla mig och hade beställt för minst 20 papp direkt då det är så bra priser.

Se nu till att erbjuda betalning via faktura, om det inte är något du "orkar" stå för själv så finns det tjänster som t.ex
E-conomic

De har redan 70.000 företagskunder, undrar om alla de 70.000 har mer än 25 års erfarenhet och därmed var före dig med att använda denna nya hippa betalningsmetod? Det kostar bara ett par hundringar och inte minst så får du testa gratis i 2 hela veckor!

Kom igen nu, erbjud via faktura så ska vi beställa! - Det garanterar jag!

Permalänk
Medlem

Hemsidan är även fylld med otaliga stavfel och liknande, bara bland produktkategorierna kan vi sortera bland läckerheter så som "Blueray" och "Harddrives"....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag tycker det verkar spännande. Om jag skulle scama så skulle jag inte lägga tid på postboxar, nummer, sweclockers osv. Ser fram emot resultat

Det är exakt vad du skulle ha gjort. Tror jag inte ha stött på en scam som inte hade iaf. ett nummer och en postbox. Sedan har väl folk insett att man måste föra en dialog med någon för att ingjuta denne i säkerhet och sedan lura denne på pengar. Electronova gjorde detta bla.

Skrivet av Allexz:

Skulle du vara vänlig och länka till era andra webbplatser för dessa regionerna?
Varför har ni inte en webbplats med flera olika regioner?

Om man har 25 års erfarenhet, varför fortsätter du då göra nybörjarmisstag?

Efter 25 år i branschen, varför dubblerar du inte dina priser och gör en mycket större vinst? Ett dubbelt pris skulle inte betyda färre kunder då du fortfarande skulle ha absolut världens lägsta priser!

Sist men inte minst vill jag säga grattis till snubben i tråden som gjorde en testorder, tydligen så kommer ha få ett par riktigt billiga grejer, han är dock den ända - nästa kund som gör en order lär ångra sig bittert.

Jag kan ge dig ett tips, men du som är företagare lär redan veta detta.

*Om du registrerar Fskatt i Sverige så kan du ha faktura som betalningsmetd - Detta innebär att folk helt plötsligt skulle få ett förtroende för dig och hundratals ordrar. Jag personligen skulle nog inte kunna hålla mig och hade beställt för minst 20 papp direkt då det är så bra priser.

Se nu till att erbjuda betalning via faktura, om det inte är något du "orkar" stå för själv så finns det tjänster som t.ex
E-conomic

De har redan 70.000 företagskunder, undrar om alla de 70.000 har mer än 25 års erfarenhet och därmed var före dig med att använda denna nya hippa betalningsmetod? Det kostar bara ett par hundringar och inte minst så får du testa gratis i 2 hela veckor!

Kom igen nu, erbjud via faktura så ska vi beställa! - Det garanterar jag!

Tyvärr kan det visade sig vara så. Förutsatt att "Leif" inte får kalla fötter och sticker med killens pengar för att två månader sedan starta upp på nytt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Intressant, kommer följa detta. Stämmer dessa priser vet jag ju vart jag kommer köpa min nya dator

Permalänk
Medlem

Vilket skämt.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Sötast
Skrivet av Tumnus:

Tyvärr kan det visade sig vara så. Förutsatt att "Leif" inte får kalla fötter och sticker med killens pengar för att två månader sedan starta upp på nytt.

Jo, beroende på hur tråden artar sig, skulle jag gissa på.

Är folk allmänt positiva och han får sina grejer så kanske han kan lura ett par stackare till, men om vi fortsätter att överbevisa att detta garanterat är en scam så kommer han mest troligt bara ta de pengar han redan tjänat och dra.

Och inte för att på något sätt hoppa på blub men han har bara varit medlem här i c:a 1.5 år och med ett inlägg per vecka så är det inte så hemskt mycket jobb för att få en till synes aktiv profil. Ett par hundra såna konton på diverse sidor på nätet så kan det nog gå att dra in pengar på det också.

Men för att vara tydlig så är det en teori som inte ens jag tror särskilt mycket på

Permalänk
Medlem

Jag skulle anta att det bara är en tillfällighet att det tog mig ungefär 10 sekunder att hitta samma bild som ni använder på er hemsida efter att ha googlat på "Call center woman", eller hur Leif?

Permalänk
Avstängd

Börja se oroväckande likheter mellan blufföretaget Electronova och "Leifs" företag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Och alla här fattar ju att test ordern kommer gå igenom, det är inget som vi behöver spekulera i, och enbart för att folk ska uppfatta företaget/hemsidan som riktig och pålitlig, och som flera har påpekat så är det flera röda flaggor.

Och som Allexz sa så har du ju över 25 års erfarenhet av det du gör och bör väl då veta att f-skattesedel är något man bör ha?

Lite roligt också att du nämnde i mailen till Blub att du såg väldigt fort att det skrivits om dig på Sweclockers, så man kan ju undra om du är en tidigare användare av Swec, eller om du enbart håller koll här för att veta när det gått åt helvete och folk vet om att det är bluff?

Lite små tankar som flyger omkring sådär.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av raubens:

Jag skulle anta att det bara är en tillfällighet att det tog mig ungefär 10 sekunder att hitta samma bild som ni använder på er hemsida efter att ha googlat på "Call center woman", eller hur Leif?
http://i.imgur.com/0wI0oqa.png

Hade du sökt lite mer...så hade du insett att det är Prestashop's programvara...

http://goo.gl/Nv1wSi

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Rekordmedlem

Naturligtvis levererar man i början för att skapa förtroende, speciellt efter det som skrivits i denna tråd.
Nån som kommer ihåg upplägget med Kameraexperten ?
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/syftet-med-kameraexperten...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Permalänk
Medlem

Det här är ren komedi.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Hej, alla de som skriver i denna tråd och ger företag som mig gratis reklam. Snart vet hela Sverige om att
min butik finns. Det är ju som att hamna högst upp på Google utan att göra ett handtag. Tack!

Lät det nyss, och nu ska du ha ersättning för att vi diskuterar om ditt företag är bluff eller inte?

Herregud.

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

En förutsättning för att någonting skall kunna kallas förtal är att uppgifterna som lämnas faktiskt är osanna. Att kalla ditt företag för en bluff, scam etc. är sant och därmed har du inte någon som helst grund för ersättning i din låtsastvist.
Puss.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Ett nedlagt kapitell indeed. Utan att ge någon som helst respons till de som faktiskt har gett riktig respons på vad du skulle kunna göra för att bli trovärdig har du nu tappat det eventuellt lilla förtroende du hade hos mig. Faktura är ett mycket bra förslag. Ignorera det och du kommer förbli ignorerad själv.

Smutskastning av ditt företag? Genom att du totalt vägrar att bevisa trovärdigheten för ditt företag? Det du som smutskastar Sweclockers forum i sådana fall. Jag borde begära ersättning för slöseri av min tid med att försöka hjälpa dig.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Shitload of text

Ta en bild på ditt körkort/ID och skugga alla personnummer. Att skriva att man heter Leif betyder ingenting.

Det är alldeles för lätt att skicka ut 1 order. Varför inte ha postförskott? Payson?

"Dina" priser är rent ut sagt väldigt felsatta. Vilket påverkar betyget hos oss kunder.

Hur kommer det sig att du dök upp på Sweclockers?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Hur kan något vara ihopdiktat om folket spekulerar och inte försöker ge sken av att det faktiskt är sanning? Vet inte om du har svenska som modersmål men du verkar ju inte direkt förstå innebörden av vissa uttryck som du använder dig av. Sedan ska du inte tjabbla om att ta upp regelverk när du själv bryter mot dem. Dessutom vilken levererad order finns som bevis?! Vet du ens vad ordet levererad betyder? Om du hänvisar till Blub så har han inte fått en levererad order förrän han står med varan i handen. Att du har mottagit hans beställning är inte på något sätt en levererad vara.
Sedan kan du anmäla denna tråd hur mycket du vill.. Det är bara du och ditt företag som blir lidande för det. Börjar likna mer och mer försök att dölja skeptiska tankegångar mot ditt sk. företag. Något som även ClickOK försökte med. Sedan tvist om ersättning?! ÄR DU SERIÖS MÄNNISKA?!

Det luktar ClickOK om hela denna situation. Det är nästan identiskt försök att tysta folks tankegångar. Först med kontakt till Sweclockers men sedan även hot om stämning.

Skrivet av EyeNEye:

Ta en bild på ditt körkort/ID och skugga alla personnummer. Att skriva att man heter Leif betyder ingenting.

Det är alldeles för lätt att skicka ut 1 order. Varför inte ha postförskott? Payson?

"Dina" priser är rent ut sagt väldigt felsatta. Vilket påverkar betyget hos oss kunder.

Hur kommer det sig att du dök upp på Sweclockers?

Enligt honom själv så hörde han det från någonstans.. Kan tolkas som Blub gav honom länken.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Medlemmarna har all rätt i världen att diskutera misstänkta bedrägerier och din verksamhet har alla kännetecken för att vara just ett sådant. Med "25 år i branschen" måste du vara medveten om att en ny återförsäljare inte kan gå in på en etablerad marknad och påstå sig sälja identiska produkter för 70-80 procent lägre priser än övriga aktörer utan att varningsklockor ska börja ringa. Du kan inte förlora någon trovärdighet du aldrig haft.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

HAHAHAHAHAAAAHAHAAAAAA!! Höll på och trilla av stolen när jag läste detta.

Du har nog bott i Thailands diktatur för länge, här i Sverige har vi yttrandefrihet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder
även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Och vi fick inte ens något Org.Nummer? Och inget svar på F-Skatt & faktura frågorna?
Hrm....

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Ja, Tumnus. Jag skrev tydligt att jag förstår allas skepsis. Inte att jag inte förstår.

Allt annat har alla rätt att tro och tycka. Som sagt det ända vi kan göra är att vänta och se
eller kan jag göra mera?

Du skriver även att jag inte har tid med mina kunder. Jag har alltid tid med mina kunder men
kunder brukar normalt sett ta sina problem och eventuella direkt via butiken. Det är vad jag kallar kunder.
Har du annan uppfattning om det så får ju det stå för dig. Mina kunder jag redan har befinner sig inte i ett
forum med ihopdiktad, obevisad, och fullständigt "tagen ur luften information" Det är det jag inte har tid med.
Mina kunder kommer alltid i första rummet. Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder

även när levererad order finns som bevis.

Stavfel har jag förmodligen, men det kan tänkas bero på att jag pratar och skriver på 5 olika språk dagligen.
Ingen kan ju vara helt perfekt och utan fel.

Nu är detta för tillfället och för mig ett avslutat kapitel fram till att resultat framkommit i form av levererade ordrar.
Om ni har tilltro till att jag enbart har 1 order som ska skickas så är det en fullkommligen vansinnig utopi.

Betalning och leverans av den omtalade provordern kommer förmodligen att ta upp till 2-2 1/2 vecka innan betalning,
leverans och helger är klara såvida jag inte kan få mina tidigare kunder att göra ett inlägg men vad har det för riktigt
bevisvärde.

Avslutar detta nu, så kan vi föra vidare diskussionen efter vi har bevis av order. Vill ni så kan ni ju naturligtvis tjata om detta i
2-3 veckor till. Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Ett gott råd är att tysta ned denna tråd tills vidare eftersom den för närvarande enbart riktar sig på att dra ned ett företag
i skiten vilket inte kan vara förenligt med forumets syfte och regelverk.

Mvh. Leif

Vänta va? För det första. När du erbjuder priser som är 80% lägre än andra butiker brukar oftast varningsklockor ringa. "tagen ur lufteninformation" Ursäkta vadå? I vårt fall ser vi detta som ännu ett klassiskt bedrägeriförsök. Det finns tusentals som liknar din verksamhet till millimetern. Inte så konstigt att folk är skeptiska. För det tredje om du någonsin vill ha kunder på detta forum, kan det vara läge att inte förolämpa. Syftar på: Här har jag hitills inte sett många embryo till att vara presumtiva kunder Sen så kan du sluta upp med den aggressiva tonen du har i dina svar. Har du inte gjort något har du inget att dölja? Så om du är legitim som du påstår så kan du slopa den arroganta attityden.

Dock kommer jag i morgon att påpeka för Sweclockers att denna tråd inte leder till annat än obevisad smuts-
kastning av mitt företag samt gära en beräkning av vad detta eventuellt skulle kunna kosta mig i förlorad trovärdighet och
p.g.a.det förlorad försäljning/omsättning samt även lägga detta till handlingar för en eventuell tvist om ersättning.

Detta är forum om du inte nu visste det. Vilket ponerar på att individer disskuterar samt argumenterar för olika saker. I detta fall är det hurvida din verksamhet är legitm eller inte. Någon smutskastning föregår inte. Folk är skeptiska. Två olika saker. Kanske dags för dig att inse skillnaden.

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014