Samtalsljud över Bluetooth A2DP-profil

Permalänk
Medlem

Samtalsljud över Bluetooth A2DP-profil

Hej!

Utan att läsa på ordentligt innan köpte jag mig precis en sådan här:
http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Har den liggandes i bilen och streamar ljud till den från mobilen (Samsung Galaxy S4). Får klockrent ljud ut i bilens högtalare och nöjd på alla sätt och vis vad gäller musik.

Men.. Tanken var också att jag skulle använda den som handsfree. Har en docka i panelen som jag sätter mobilen i och körde tidigare med AUX till både musik och handsfree. Samtalsljudet kom då ut genom bilens högtalare och mitt ljud snappade mobilens mikrofon upp.

Tänkte att jag kunde få det att lira på samma sätt med nya BT-lösningen, men efter att ha läst på lite om det verkar det som att det är helt omöjligt att köra ut samtalsljudet till en mottagare med endast A2DP-profil. Verkar som att man måste ha en med HSF-profil.

Min förhoppning nu är att det finns någon där ute som antingen med eller utan en rootad telefon har någon app/fullösning för att lösa detta, eller måste jag köpa ny mottagare? Och i så fall, någon som vet en bra BT-mottagare med stöd för både A2DP samt HSF och som dessutom har apt-x-codec så jag får bra ljud?