Camstudio funkar typ aldrig

Permalänk
Medlem

Camstudio funkar typ aldrig

Hej hej!
Jag googlar runt på hur folk får camstudio att funka, jag fattar självklart hur man hanterar skiten men det blir bara fel varje gång jag testar. De flesta använder xvid, divx eller numera h264 för att få videofiler i mindre format. Det finns också deras egna lossless codec men varje gång jag kör en längre inspelning och tar stop blir det alltid något fel, error loading hitan och ditan. Jag uppdaterar med exakt meddelande imorgon när jag testar igen men poängen är att alla codecs först spelar in men genererar fel när jag ska spara det. Senaste gången var det förresten väldigt märkligt fel för den frågade mig vad jag skulle svara filen som, jag skrev xxx.avi och sen stod det direkt efter "Kan ej hitta xxx.avi", vafan?

Tacksam för tips, jag minns att jag testade divx sist med men fick också massa skumma felmeddelanden. Jag använder ofta camtasia men vore grymt att bara kunna köra en snabb screen capture när audials inte funkar så bra (ett bra program förresten).

Visa signatur
Permalänk

vad ska du spela in? 3d applikationer?

isf kan ja rekomendera MSI afterburner dock kan den inte spela in skrivbordet utan endast DX eller open gl spel/applikationer

tror det dessutom kan koda videon on the fly om du inte tänker efterbehandla videon i efterhand för isf vill du spela in med så lite komprimering som möjligt och istället köpa bamsedisken allan att spela in till.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

vad ska du spela in? 3d applikationer?

isf kan ja rekomendera MSI afterburner dock kan den inte spela in skrivbordet utan endast DX eller open gl spel/applikationer

tror det dessutom kan koda videon on the fly om du inte tänker efterbehandla videon i efterhand för isf vill du spela in med så lite komprimering som möjligt och istället köpa bamsedisken allan att spela in till.

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Jag tänkte spela in en nerladdad videofil som har DRM som jag stör mig på att skriva in varje gång jag tittar på en fil ifrån den hemsidan. Den kör windows media player. Funkar det?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shabik:

Jag tänkte spela in en nerladdad videofil som har DRM som jag stör mig på att skriva in varje gång jag tittar på en fil ifrån den hemsidan. Den kör windows media player. Funkar det?

Spela in nerladdad video.. What?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shabik:

Jag tänkte spela in en nerladdad videofil som har DRM som jag stör mig på att skriva in varje gång jag tittar på en fil ifrån den hemsidan. Den kör windows media player. Funkar det?

Om du vill ha hjälp att gå förbi kopieringsskydd så får du ta och läsa igenom reglerna.

Permalänk
Medlem

Open Broadcaster Software.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Om du vill ha hjälp att gå förbi kopieringsskydd så får du ta och läsa igenom reglerna.

Orkar inte med en diskussion om DRM rätt o fel, jag har betalat hundratals dollar till dom, jag orkar bara inte skriva in namn och lösenord 10 ggr per dag. Sluta trolla please.

Visa signatur
Permalänk

oavsett om du hyr filmen eller inte är det piratkopiering det handlar om att kopiera den sålänge du inte inhandlat filmen personligen och då får du göra kopior av den för personligt bruk men detta kräver att du ska ha fysisk orginalkopia på den för att gå under detta.

dvs I bail this tread before it sinks.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...