Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ser ut som pepparkaksdeg

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk
Skrivet av FL3JM:

Är det bara jag här som inte håller musen med hela handen utan snarare med fingertopparna och vilar handleden på musmattan? Om man vilar hela handen på musen så måste man ju röra hela armen för att flytta musen, känns inte så ergonomiskt.

Jag tror det varierar lite på vad man gör, iaf för mig. När jag sitter upp och typ lirar spel så håller med hela handen, och använder handleden rätt mycket. Men visst, när jag sitter nedsjunken och surfar eller så rör jag mest musen med fingrarna.

Jag funderade faktiskt på att göra en till gjutning med en mus som bara va "förstärkt" kring fingertopparna, men inte uppbyggd mot handflatan. Men eftersom jag inte kör så själv direkt så kunde jag inte få till någon ler-modell som kändes vettig.

Skrivet av BlackBird:

Det ser ju förjävligt ut men rätt skönt ändå
Skulle inte funka att lackera den i en mjuk gelcoat? Så kunde det kanske bli en glansig snygg yta. Nu lär det bygga en del ifs så det kanske blir fel med de måtten den har nu.

Skrivet av Nico.v:

Riktigt grymt och smart gjort!
Bara väl köra sprayfärg över och ett glanslack? borde väl göra så att musen ser mer vanlig ut?

Absolut, du kan både färga själva gjutmassan innan du gjuter den samt måla med specialfärger efter gjutningen. Så jag skulle ju kunna få den snyggare, men orka bry sig ;P

Permalänk
Medlem

Detta måste vara det coolaste jag sett på swecs byggsida!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Mjo, fast det är ju någon Tysk burk liksom, kan ju vara något udda varumärke antar jag, men tjejen på Kreatima kallade det PGF också så jag antog att det var vanligt förekommande. Det är i alla fall från Artidee och heter bara PGF,"Polyurethan-Giessharz". Detta lär väl vara likt iaf, men det finns PGB, PGD,PGE också =P

Verkar vara en variant på PUR. Polyuretan, ett väldigt vanligt material.
Har man någonsin pillat på skateboardhjul så vet man direkt vad det är.

Permalänk
Medlem

Det här är ju fantastiskt kreativt och roligt! 5p across the board.

Oogoo verkar ju riktigt roligt också, kul med nya innovativa material och lösningar.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Inaktiv

Handen verkar sitta som gjutet!

Bra ide!

Permalänk
Hjälpsam

Ordentligt genomarbetat, snyggt gjort med en rad gjutningar i olika material, gediget förarbete för ett bra slutresultat

Slutresultatet ser iofs ut som om du håller på och bakar en pepparkaksklump ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Lite färg på den hade inte suttit fel 9/10... 10/10 med färg. Skit coolt annars

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

AAhhhaha klockrent meck (y)

vädigt kreatift gillart starkt :)!

Visa signatur

ok