Grand Theft Auto V till PC, PS4 och Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Där trillade poletten ner! Fan på tiden.

Vilken polett? Var ju inte oväntat, bara en tidsfråga som vid varje GTA spel.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagdKatzen:

n3rd 4 lyfe bitchez!!!!

Men seriöst, sommaren är överskattad. Kladdvarmt och kvavt. Hur som haver så blir det underbart att se när Rockstar släpper spelet som det är tänkt att se ut och spelas. Det var ganska bedrövligt att spela på 360, ingen AA, skittexturer och pop in ska bli skönt att slippa.

Men som vanligt så ställer open world-spel höga krav på CPUn, så det blir nog inga 120 fps om folk hoppas på det.

Ska bli kul och se vad som är rekommenderat hårdvara för att köra spelet. Jag hoppas på att dem optimerar den så att spelet utnyttjar 4 kärnor eller mer

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer något saftigt prisvärt grafikkort till hösten då liknande GTX 780 eller r9 290 så man kan avnjuta GTA V på high settings iaf i 2560x1440

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Fett!
Ser fram emot det som fan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Majora:

Lyckan är ju extrem.
Oculus rift + GTA V, sen finns det ingen anledning till att lämna datorn förutom för naturliga behov.

Finns kisseflaska att köpa på apoteket

Permalänk
Inaktiv

Är inte sugen alls. Min hype dog för ett halvår sedan.

Permalänk
Sötast

Riktigt skönt för mig!

Jag valde bort Watchdogs för att inte mätta mig själv i genren om ifall att GTA snart skulle släppas, jag valde nog rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Att det tog så här lång tid är verkligen dåligt av RockStar. Kommer bara köpa detta om det kostar under 300 kr p.g.a denna försening.

Köp det på fast2play.com De tar 300 kr för det mot 499 som det lär kosta i butik/online.

http://www.fast2play.com/category/3077/grand-theft-auto-v-ste...

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag skulle bli mycket (positivt) överraskad om de lyckades släppa en stabil buggfri PC-release. Dagens motto verkar vara att sälja spel först sen låta användarna va betatestare efter man redan fått in pengar.

Haha jo det känns som om det har blivit acceptabelt på något sätt... Förhoppningsvis så är det därför det dröjer ytterligare för spelet att släppas på PC även fast vi väntat nog!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Är inte sugen alls. Min hype dog för ett halvår sedan.

samma här. tänkte spela om det kom ut ungefär nu med watch dogs. men om det dröjer ända till hösten så skiter jag fan i det. förfan riktigt skämmigt gjort av rockstargames att vänta ett helt år för PC. finns aboslut ingen anledning för det

för mig är det på PC som gta ska spelas. inte alls lika kul på konsoll

Permalänk
Medlem

Synd att det tog så länge ... Är inte lika sugen på lira det längre som förr. Men det ska inte hindra mig från att spela.

Aja det släpptes i alla fall, jag blev tveksam om de ens skulle släppa det, så får väl vara nöjd antar jag.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Riktigt skönt för mig!

Jag valde bort Watchdogs för att inte mätta mig själv i genren om ifall att GTA snart skulle släppas, jag valde nog rätt!

samma, sedan blir man ju lite gladare av att höra hur dåligt watchdogs vart hehe

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Fan va goda nyheter!

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

YES! blev orolig där ett tag....

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

To little, to late

Tänker som såhär att nu har de låtit PS3/X360 ägare ta ekonomiska delen för att vidareutveckla det till next gen och det är jag inte okej med. Det är ett rent företagsknep för att suga ut pengar så jag köper inte förens någon Steam sale eller liknande. Avbeställde min förhandsbokning för någon månad sedan och det står jag fast vid. Är ändå inte särskilt intresserad av multiplayer delen så jag har ingen egentlig brådska.

Permalänk
Medlem

Finally!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

Har du aldrig hört talas om en shit bucket?

Ppppppffffffft. Poopsocks.

Permalänk
Medlem

Vågar man hålla tummarna för att PC-spelet kommer ha stöd för 8 kärnor då konsolerna är 8-kärniga?

Hoppas jag då på i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad på att få spela det.

Men samtidigt är jag osäker på om jag vill ge dom mina pengar. Ska PC användare verkligen behöva vänta 1 år extra för att spel ska PORTAS från antika konsoler över till PC?

Jag tycker ärligt talat att det är riktigt uselt gjort. 2-3 månader hade jag kunnat köpa. Men 1 år, kanske längre!? "Skämmes tame fan"

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cardigor:

Tänker som såhär att nu har de låtit PS3/X360 ägare ta ekonomiska delen för att vidareutveckla det till next gen och det är jag inte okej med. Det är ett rent företagsknep för att suga ut pengar så jag köper inte förens någon Steam sale eller liknande. Avbeställde min förhandsbokning för någon månad sedan och det står jag fast vid. Är ändå inte särskilt intresserad av multiplayer delen så jag har ingen egentlig brådska.

Jag kommer inte ihåg siffrorna, och tänker inte googla heller. Men Rockstar drog in flera gånger om kostnaden för tillverkningen bara på första dagen av spelsläppet.
Och det var alltså bara för 360/ps3. De hade gott kunnat kosta på sig att släppa för alla plattformar samtidigt. De hade ändå gjort rekordvinster så det vissla om det. Men icke det. Det ska mjölkas varenda lilla krona som går.
Så många spelföretag gör ruttna saker idag. Men de verkar alltid komma undan med det. Folk fortsätter att kasta sina pengar på dem.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacPain:

Är riktigt taggad på att få spela det.

Men samtidigt är jag osäker på om jag vill ge dom mina pengar. Ska PC användare verkligen behöva vänta 1 år extra för att spel ska PORTAS från antika konsoler över till PC?

Jag tycker ärligt talat att det är riktigt uselt gjort. 2-3 månader hade jag kunnat köpa. Men 1 år, kanske längre!? "Skämmes tame fan"

Med Red dead redemption i åtanke (:() så ska vi nog ändå vara tacksamma. Det är fortfarande fruktansvärt bittert att ha fått vänta så länge, jag har nog utan överdrift förstört spelet för mig då jag efter releasen spelade säkert i genomsnitt minst 2-3 timmar om dagen. Utan Oculus Rift kan jag nog inte spela spelet igen med samma entusiasm.
Nu orkar jag inte googla på det, men jag är väldigt säker på att Rockstar la en väldigt hög summa på att förhindra att GTA IV, väl när det släpptes till PC, piratkopierades. Minns jag rätt så tog det en till två dagar innan spelet var crackat (någon som minns "drunken driver"-"buggen" som det florerade massiv av filmer på youtube om, som egentligen var del av skyddet), bara någon vecka efter; en fullt fungerande crack utan sparningsproblem och andra småbuggar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exroz:

Vågar man hålla tummarna för att PC-spelet kommer ha stöd för 8 kärnor då konsolerna är 8-kärniga?

Hoppas jag då på i vilket fall.

Det tror jag inte att det kommer att ha och bara för att konsolerna har 8 kärnor är inte det samma sak som att alla spel som kommer till dem använder alla, de konsoler de finns till idag har ju inte ens 8 kärnor

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Kan knappt fantisera mig att det kom förra året till #fula-last-gen-konsolerna efter att jag har sett den detaljrika och underbara trailern och det är inspelat från en PS4, vilket är sick, blir PC en Crysis 3 så snygg del?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus Rapp:

But sitll, no heist....

Hela SP är fult av heist...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

Underbart att det kommer till pc om några månader.
Och tor att det inte kommer på sommaren för då hinner
Jag inte med allt som ska göras.

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Skrivet av anon179444:

Det är ju redan skitsnyggt på ps3, mycket snyggare än några spel som kommit till ps4/xb1, om det blir bättre än vad det redan är så tror jag videon talar sanning. Jag fan älskar det här spelet!

Que?

Det ser ut som skit.

  • Grynig 720p-bild

  • Suddiga texturer, bl.a på marken ute i naturen

  • Ingen eller lite AA, ingen AF

  • Dålig trafiktäthet

  • Inget gräs på kullar och skogar

PC-versionen kommer att utklassa den gamla med råge. Dessutom med nya djur, kanske nya vapen och fordon plus en massa andra detaljer som förbättrats.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JagdKatzen:

Que?

Det ser ut som skit.

  • Grynig 720p-bild

  • Suddiga texturer, bl.a på marken ute i naturen

  • Ingen eller lite AA, ingen AF

  • Dålig trafiktäthet

  • Inget gräs på kullar och skogar

PC-versionen kommer att utklassa den gamla med råge. Dessutom med nya djur, kanske nya vapen och fordon plus en massa andra detaljer som förbättrats.

Dessa kan du bara glömma att det kommer, möjligtvis att det kommer moddar längre fram, men inget som Rockstar kommer att fixa

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Dessa kan du bara glömma att det kommer, möjligtvis att det kommer moddar längre fram, men inget som Rockstar kommer att fixa

Nya djur är bekräftat. Hammarhajar, katter, och nya hundar såg vi i trailern t.ex.

OnT: Det verkar definitivt som att Rockstar (när de släppte första teasern) visade en devbuild som ligger väldigt nära den nya version som vi nu ser:

vs

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JagdKatzen:

Nya djur är bekräftat. Hammarhajar, katter, och nya hundar såg vi i trailern t.ex.

OnT: Det verkar definitivt som att Rockstar (när de släppte första teasern) visade en devbuild som ligger väldigt nära den nya version som vi nu ser:

http://i.imgur.com/PeZEgkT.jpg

vs

http://i.imgur.com/wKnE3Tx.jpg

Ok, men nya vapen och bilar är bara att glömma i alla fall

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska skriva. Mitt liv har plötsligt ett syfte!

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61