Köpråd - In-ear hörlurar? (Starta inte en ny tråd, fråga här istället)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EatingHotdogs:

1. Musiksmak?
Allt från Dubstep,House till Country.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra bas och bra ljud i huvud taget.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon (LG G2)

4. Hur kommer du använda dom?
För det mesta på skolan och när jag går till skolan. Men troligen hemma också.

5. Budget?
Skulle gissa runt 1000 lappen.

6. Önskas Mic & fjärr?
(iPhone/Android/Windows Phone eller annat?

7. Annat som är viktigt att veta?
Hållbara, isolera bra och det ska helst vara så att sladden går runt nacken.

Jag har Audio Technica ATH-M50 nu men jag funderar på att lämna tillbaka dom och köpa ett par bra in-ear istället. Tycker att ATH-M50 läker lite för mycket ljud för att jag ska ha med mig den till skolan. Tack

Du har ju redan skapat en tråd om detta...

Permalänk
Fyndjägare

16st in-ears testas i senaste Hifi & Musik.
Sony XBA-H1 vinner testet. Den är dessutom riktigt billig i Sverige (billigare än i hemlandet Japan vilket är ovanligt). Har testat den snabbt och tyckte väl den lät bra, var lite inriktad på dyrare lurar just då. Det intressanta är ändå att What Hifi gav Sony XBA-H1 betyg 2 av 5.

Även nya Supra luren, Fidelio S1 och Beyer DX160 fick höga ljudbetyg. Senn MM30, Sony MDR-EX450 och Phililps Jetts SHE9055 ansågs prisvärda eller bra köp.

Jaja ska sluta skvallra köp tidningen om ni är intresserade. Snart försvinner väl den med till förmån för alla idioter på Youtube.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Metal,Rock, hiphop, Elektroniskt. Allt från Sabaton och System of a down till eminem och The prodigy

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Tung bas och skönt ljud är ju alltid trevligt, men inte vass och skärande diskant.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon (Xperia Z)

4. Hur kommer du använda dom?
För det mesta när jag går, cyklar åker buss och sånt. Inget krav på att dom går runt örat.

5. Budget?
Under 2000 blir bra

6. Önskas Mic & fjärr?
Mjaa, hade varit trevligt men ljudet går först. Ska funka med android

7. Annat som är viktigt att veta?
Pris är inte världens största grej, ljud och kvalité går före. Vass diskant är bland det värsta som finns enligt mig, så det är helst bortvalt^^

Visa signatur

woop woop

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av hugoqqqq:

1. Musiksmak?
Metal,Rock, hiphop, Elektroniskt. Allt från Sabaton och System of a down till eminem och The prodigy

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Tung bas och skönt ljud är ju alltid trevligt, men inte vass och skärande diskant.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefon (Xperia Z)

4. Hur kommer du använda dom?
För det mesta när jag går, cyklar åker buss och sånt. Inget krav på att dom går runt örat.

5. Budget?
Under 2000 blir bra

6. Önskas Mic & fjärr?
Mjaa, hade varit trevligt men ljudet går först. Ska funka med android

7. Annat som är viktigt att veta?
Pris är inte världens största grej, ljud och kvalité går före. Vass diskant är bland det värsta som finns enligt mig, så det är helst bortvalt^^

Yamaha EPH-100, fortfarande...
Tyvärr ingen mic men ljudet borde passa dig.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1.
Allt från Hårdrock, Rap och House.

2.
Bra ljud rent generellt sett.

3.
iPhone 5S.

4.
När jag är ute och går, cyklar, gymmar m.m.

5.
Under 1000kr helst.

6.
Hade varit trevligt.

7.
Inget att tillägga.

Permalänk
Medlem

Köpte en ny mobil i veckan (Sony Z2) och hörlurarna man får med är en stor besvikelse, känns som de är 5 år gamla. Så därför är jag på jakt efter några nya in-ear lurar (med mic) och Degauss verkar vara väldigt bra. Tänkte bara höra hur det är att köpa direkt från deras hemsida och om den extra högtalaren i varje snäcka verkligen ger så mycket bättre ljudbild?

Tagit bort citat enligt §9
Permalänk
Fyndjägare

Ett litet tips för slit och släng in-ears.

LG Quadbeat 2 headset kostar bara 99kr i Sverige. De är helt ok för de pengarna. Förvänta er inget 1000kr ljud dock. Kabeln är platt trasselfri men lite klumpig samt avger en del mikrofoni.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2721004

Finns en långtråd på Head-fi för den som orkar
http://www.head-fi.org/t/686412/lg-quadbeat-2-impressions-thr...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

1. Musiksmak?
mest skate punk/punk rock men kan även bli annan blandad musik.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra ljud helt enkelt, jag är inget ljudfreak så är ej insatt

3. Hur kommer du driva dom?
Telefonen (nokia lumia 920, men kommer nog byta snart)

4. Hur kommer du använda dom?
När jag går,cyklar och när jag är hemma, alltså inte träning och liknande

5. Budget?
ingen speciell bara lurarna är prisvärda

6. Önskas Mic & fjärr?
Har varit ganska skönt att kunna byta låt på lurarna tidigare men då jag funderar på att byta ut lumian vet jag inte om det är värt. Finns det fjärrar som fungerar till wp och android? annars får det bli utan.

7. Annat som är viktigt att veta?
inget särskilt, bara inga rainbowguuurlskrillex4lyfe lurar tack

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
House, Trap och hiphop.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, men inte så att den tar över för mycket.

3. Hur kommer du driva dom?
Med min LGG2

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen

5. Budget?
Runt 800kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, skulle uppskatta om man kunde byta låt på dom. Har Android.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har rätt små hörselgångar.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av KalleRehnström:

1. Musiksmak?
mest skate punk/punk rock men kan även bli annan blandad musik.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra ljud helt enkelt, jag är inget ljudfreak så är ej insatt

3. Hur kommer du driva dom?
Telefonen (nokia lumia 920, men kommer nog byta snart)

4. Hur kommer du använda dom?
När jag går,cyklar och när jag är hemma, alltså inte träning och liknande

5. Budget?
ingen speciell bara lurarna är prisvärda

6. Önskas Mic & fjärr?
Har varit ganska skönt att kunna byta låt på lurarna tidigare men då jag funderar på att byta ut lumian vet jag inte om det är värt. Finns det fjärrar som fungerar till wp och android? annars får det bli utan.

7. Annat som är viktigt att veta?
inget särskilt, bara inga rainbowguuurlskrillex4lyfe lurar tack

Shure 215 eller Yamaha EPH-100 tycker jag båda rockar på sitt sätt. Sony XBA-H1 kan vara värd att testa den med, minns inte hur den var med trashigare musik. Sonyn är lite lång och klumpig också. Men ingen har fjärr tyvärr

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

1. Musiksmak?
House, Trap och hiphop.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, men inte så att den tar över för mycket.

3. Hur kommer du driva dom?
Med min LGG2

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen

5. Budget?
Runt 800kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, skulle uppskatta om man kunde byta låt på dom. Har Android.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har rätt små hörselgångar.

Har liknande prefs & efter mkt research har jag hittat ett par favoriter i Audio-Technica CKM500i. Hade ett par Etymotic i några år som hela audiofilcommunityn verkar älska för deras sätt att återge musik neutralt och bra. Fuck that. Neutralt är astråkigt om man inte sitter & producerar musik. Jag vill ha bas och drag och där e CKM500i klockrena. De finns dock inte i Sverige så har haffat på eBay från Japan för typ 500SEK. $100 är riktpris så det är billigt. Här e sök på ebay http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m57...

Shunon jag haffade av säljer dem inte längre verkar det som. Finns mkt info på head-fi.org också om du orkar forska men jag har som sagt kommit fram till dessa som favoriter.

Minus e att micen är lite b har fått kritik för att den tar upp för mkt ljud men då får folk du surrar med spetsa öronen
Följer med 3 storlekar på ineargummin. Byt låt framåt double tap, gå bakåt triple tap.

Ska också nämna att etymoticsarna jag hade kostade typ 2 lax och började gå sönder efter 2 år så det känns inte värt det. Hojta om du har fler frågor!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Rawrgasm:

1. Musiksmak?
House, Trap och hiphop.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, men inte så att den tar över för mycket.

3. Hur kommer du driva dom?
Med min LGG2

4. Hur kommer du använda dom?
På bussen

5. Budget?
Runt 800kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Ja, skulle uppskatta om man kunde byta låt på dom. Har Android.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har rätt små hörselgångar.

Sennheiser MM70s är ju inte så dyra längre. Kan vara nåt.

500kr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1637637

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2420157,00.asp
http://www.whathifi.com/sennheiser/mm70s/review

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Allt möjligt, rap, rock, screamo.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Rent ljud men en bra bas.

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone

4. Hur kommer du använda dom?
Gymmet och om de är bra framför datorn

5. Budget?
~500kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Mic skulle kunna vara ganska praktiskt.

7. Annat som är viktigt att veta?
Helst ett par som sitter bra i öronen då jag ska använda de på gymmet. Tidigare provat Audio Technica ckp500 men gillade inte den dåliga basen. Annars sköna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sMiz:

1. Musiksmak?
Allt möjligt, rap, rock, screamo.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Rent ljud men en bra bas.

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone

4. Hur kommer du använda dom?
Gymmet och om de är bra framför datorn

5. Budget?
~500kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Mic skulle kunna vara ganska praktiskt.

7. Annat som är viktigt att veta?
Helst ett par som sitter bra i öronen då jag ska använda de på gymmet. Tidigare provat Audio Technica ckp500 men gillade inte den dåliga basen. Annars sköna!

Trots min rekommendation på ATH-CKM500i ovan har jag helt annat metod för träning. Kör i ett par klassiska Porta Pro. Sitter bra, åker inte ur vid svett och har fint, varmt, basigt ljud. In-ear för träning går bort enl. mig. & här http://www.head-fi.org/t/695502/i-just-bought-the-ath-ckp500-....

CKP500 har dessutom keff driver vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Trots min rekommendation på ATH-CKM500i ovan har jag helt annat metod för träning. Kör i ett par klassiska Porta Pro. Sitter bra, åker inte ur vid svett och har fint, varmt, basigt ljud. In-ear för träning går bort enl. mig. & här http://www.head-fi.org/t/695502/i-just-bought-the-ath-ckp500-....

CKP500 har dessutom keff driver vad jag förstått.

Tycker att porta pro sitter som en påse skit ja.

Permalänk

1. Musiksmak?
Allt möjligt men mest hiphop, hardstyle, trance!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
bas och clean sound

3. Hur kommer du driva dom?
Iphone och s5 samsung

4. Hur kommer du använda dom?
lektion och hemma

5. Budget?
800 max

6. Önskas Mic & fjärr?
inte riktigt

7. Annat som är viktigt att veta?
Lite färgglada/stylish skadar aldrig

Tacksam för respons!

Permalänk
Fyndjägare

Sony XBA-1 för 164kr på CDON är prisvärt.

http://cdon.se/hemelektronik/sony/sony-xba1-ae-p21338193

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Blandad musiksmak. Hellre ok på allt, än bra på nåt och dåliga på annat.

Någorlunda bas är trevligt men inget måste.

Driva via telefon.

Användas på resande fot.

Låg budget. Tänker mig runt 200 kr, men om det finns några riktigt klockrena så möjligtvis några extra hundralappar. Större summor lägger jag hellre på lurar till datorn.

Fjärr vore användbart, men inget jag kan tänka mig att betala särskilt mycket för.

Absolut viktigast för mig är att de sitter bra och bekvämt. Jag har väl normalstora öron vad jag tror. Använt Koss the Plug (tror jag) ett tag men de är väl sådär. Trevligt om de inte läcker jättemycket också. Kan även tänka mig on-ear om det uppfyller kraven och är hyfsat portabla.

Är min budget rimlig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Lyssnar på "radiomusik" house,hiphop,pop,rock,r&b och liknande

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Det som är viktigt för mig är att de ska stänga ute ljud,jag jobbar som blästrare och kan tack vare skyddsmasken inte ha på mig t.ex hörselkåper.

Självaste ljudkvaliten behöver inte vara så speciell,som ett par samsung original och bättre.

3. Hur kommer du driva dom?
samsung s4

4. Hur kommer du använda dom?

På jobbet

5. Budget?

1500 max? Finns inget i den klassen får ni gärna länka ändå!

6. Önskas Mic & fjärr?

Nej,de kan vara väldigt simpla,ska endast spela musik och stänga ute ljud.

7. Annat som är viktigt att veta?

Har lite trånga hörselgångar. Stänga ute ljud!!!

Permalänk
Medlem

Jag har filtrerat ner mitt sökande till dessa två lurar

Beats by Dr. Dre urBeats Hörlurar

Philips Fidelio S2BK/00 Hörlurar

Philips lurarna har fått bättre betyg och jag har provat på dessa via min arbetskollega. Men tycker att lurarna levererar för mycket diskant så det skär sig. Provade att dra ner diskanten via Spotifys EQ men blev inte så mycket bättre. Jag lyssnar mest på hiphop och house så tror att Dre lurarna kanske spelar det bättre, men har inte provat dom ännu. Snart kommer jag ha en Iphone 6.

Vad tror ni ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gårdemyr:

Så därför är jag på jakt efter några nya in-ear lurar (med mic) och Degauss verkar vara väldigt bra.

Vill passa på att varna för Degauss labs och påpeka att du pratar med en reklampelare (kolla hens historik).

Deras DualDrivers är de bästa lurarna jag någonsin haft och jag har köpt nya när de gått sönder. Problemet uppkom när jag köpte ett par som kom defekta. Ett väldigt vanligt problem med just Dual Drivers, visar det sig, är att en av dessa drivers inte fungerar. Detta är väldigt lätt att höra och förstör hela ljudbilden. "Inga problem" tänker man ju när man köpt en dyr produkt från ett svenskt företag men så blev tyvärr inte fallet.

Alla mail blir besvarade med "Lurarna har utsatts för ryck i sladden och det täcks inte av garantin men vi är snälla så du får ett utbyte" något jag finner konstigt i och med att de är testade direkt ur förpackningen...
Jag har haft runt tio utbyten hemma vid detta laget (tappat räkningen) och alla har haft problem. Antingen fungerar bara ena luren eller så är det en driver som strular. Alla utbyten har kommit i kuvert eller små kartongen inslagna i bubbelplast, alltså inte orginalförpackningar. Svaren man får från RMA-avdelningen låter bra men resultatet och antalet utbyten pratar ju för sig självt.
Jag köpte under denna process ett par nya Dual Drivers från deras butik som fungerade utmärkt och har gjort det i runt ett halvår nu. Detta visade att de faktiskt kan byta ut min felaktiga produkt om de bara vill. Jag är minst sagt irriterad på detta företag vid detta laget och jag har svårt förstå hur de kan sköta något så basalt som att skicka ett utbyte så undermåligt.

Har gett upp på detta ärende (och företag) nu och hade jag kunnat reklamera hörlurarna, vilket jag inte kan då de är köpta internt på mitt förra jobb, hade jag gjort det för länge sedan.

Permalänk
Skrivet av jespeeer:

1. Musiksmak?
Lyssnar på "radiomusik" house,hiphop,pop,rock,r&b och liknande

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Det som är viktigt för mig är att de ska stänga ute ljud,jag jobbar som blästrare och kan tack vare skyddsmasken inte ha på mig t.ex hörselkåper.

Självaste ljudkvaliten behöver inte vara så speciell,som ett par samsung original och bättre.

3. Hur kommer du driva dom?
samsung s4

4. Hur kommer du använda dom?

På jobbet

5. Budget?

1500 max? Finns inget i den klassen får ni gärna länka ändå!

6. Önskas Mic & fjärr?

Nej,de kan vara väldigt simpla,ska endast spela musik och stänga ute ljud.

7. Annat som är viktigt att veta?

Har lite trånga hörselgångar. Stänga ute ljud!!!

Kan skarpt rekommendera Yamaha EPH-100 åt dig. Riktigt vassa och prisvärda för dina ändamål.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Lyssnar på mycket olika genrer kan tex lyssna på klassisk musik när jag pluggar och praktiskt taget allt annat när jag chillar. Men musik som DnB och jag vet inte riktigt vad genren heter men musik som Zedd spelar med mera.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Det som är viktigast för mig att inte ha ett par hörlurar som inte skär i öronen med höga röster samt att ha lite bas, men bass heavy hörlurar gör det inget om de inte är.

3. Hur kommer du driva dom?
Nästan bara min Galaxy s3

4. Hur kommer du använda dom?
Hemma, bussen, skolan och på gymmet. Däremot inte på joggingrundan för där har jag andra hörlurar som sitter jättebra.

5. Budget?
~1000kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Spelar ingen roll.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har kollat runt lite och har sett två par hörlurar som verkar ganska bra men jag är inte så insatt i det där;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=935282 Yamaha EPH 100
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530 Supra headphones Nitro
Nitro verkar har fått bra recensioner samma med yamaha så är lite fundersam.

Tacksam för svar!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Sandmo:

1. Musiksmak?
Lyssnar på mycket olika genrer kan tex lyssna på klassisk musik när jag pluggar och praktiskt taget allt annat när jag chillar. Men musik som DnB och jag vet inte riktigt vad genren heter men musik som Zedd spelar med mera.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Det som är viktigast för mig att inte ha ett par hörlurar som inte skär i öronen med höga röster samt att ha lite bas, men bass heavy hörlurar gör det inget om de inte är.

3. Hur kommer du driva dom?
Nästan bara min Galaxy s3

4. Hur kommer du använda dom?
Hemma, bussen, skolan och på gymmet. Däremot inte på joggingrundan för där har jag andra hörlurar som sitter jättebra.

5. Budget?
~1000kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Spelar ingen roll.

7. Annat som är viktigt att veta?
Jag har kollat runt lite och har sett två par hörlurar som verkar ganska bra men jag är inte så insatt i det där;
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=935282 Yamaha EPH 100
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2358530 Supra headphones Nitro
Nitro verkar har fått bra recensioner samma med yamaha så är lite fundersam.

Tacksam för svar!

Bara hört och äger EPH-100 av dessa och den är bra. En god vän köpte Supran men lämnade tillbaka, han gillade den inte alls. Tycker Yamahan borde passa in väl på dina krav.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Lyssnar på allt, men just nu är det mest rock och elektroniskt

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
"Riktigt" ljud, ingen överdriven bas

3. Hur kommer du driva dom?
Mobil: LG G3

4. Hur kommer du använda dom?
Buss, tåg, på väg till jobbet osv

5. Budget?
Upp till 1000kr

6. Önskas Mic & fjärr?
Helst ingen mic/fjärr

7. Annat som är viktigt att veta?
Har ofta hörlurarna innanför kläder och har då märkt att platta kablar (trasselfria) fastnar i kläderna och drar ut hörlurarna ur öronen.
Har tidigare haft Sennheiser CX200 som nu gått sönder, f.ö väldigt nöjd med dom!
Min största fundering är om det är värt att lägga 1000 på lite dyrare Philips Fidelio s2/Yamaha EPH-100 eller om man ska köpa några billigare för ca 300, eftersom hörlurarna åker upp och ner ur byxfickorna hela tiden och slits sönder rent fysiskt till slut.
Lyssnar mer eller mindre all musik genom Spotify, hör man stor skillnad på ljudkvaliteten från Spotify på billiga/dyra hörlurar?

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Lyssnar på det mesta, Dance, hårdrock

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Hög volym

3. Hur kommer du driva dom?
Galaxy S5/spotify/VK

4. Hur kommer du använda dom?
Gymträning

5. Budget?
1000-1400:-

6. Önskas Mic & fjärr?
Gärna

7. Annat som är viktigt att veta?
Dom måste vara trådlösa! BT dvs.. gärna vatten/svettåliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av block:

1. Musiksmak?
Lyssnar på det mesta, Dance, hårdrock

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Hög volym

3. Hur kommer du driva dom?
Galaxy S5/spotify/VK

4. Hur kommer du använda dom?
Gymträning

5. Budget?
1000-1400:-

6. Önskas Mic & fjärr?
Gärna

7. Annat som är viktigt att veta?
Dom måste vara trådlösa! BT dvs.. gärna vatten/svettåliga

Bluebuds X använder jag på just gymmet. De är tåliga och har hyffsat ljud, nackdelen är att de kan vara knepiga att få att hållas i öronen till en början. De hålls rätt så bra efter att man hittat rätt storlek på vingarna och tipparna samt hittat ett bra sätt att lägga dom i öronen, men jag har fortfarande problem ibland med att den i vänster öra glider ut såpass mycket att man tappar isolationen. De hålls ändå bättre än alla andra in-ears jag provat, så det är väl mina öron som har olämplig form för in-ears överlag. Jag skulle säga att de är värda att pröva åtminstone.

Om du skaffar dem så hjälper denna att få till det första gången:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1sp:

Bluebuds X använder jag på just gymmet. De är tåliga och har hyffsat ljud, nackdelen är att de kan vara knepiga att få att hållas i öronen till en början. De hålls rätt så bra efter att man hittat rätt storlek på vingarna och tipparna samt hittat ett bra sätt att lägga dom i öronen, men jag har fortfarande problem ibland med att den i vänster öra glider ut såpass mycket att man tappar isolationen. De hålls ändå bättre än alla andra in-ears jag provat, så det är väl mina öron som har olämplig form för in-ears överlag. Jag skulle säga att de är värda att pröva åtminstone.

Om du skaffar dem så hjälper denna att få till det första gången:

https://www.youtube.com/watch?v=L7SnSXMVqwg

tackar! har faktiskt kikat lite på dom, fanns visst hos gymgrossisten här i stan, ska ner å klämma å provlyssna i veckan!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av block:

tackar! har faktiskt kikat lite på dom, fanns visst hos gymgrossisten här i stan, ska ner å klämma å provlyssna i veckan!

Provlyssna på in-ear-lurar? :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Provlyssna på in-ear-lurar? :S

ja inte fasen köper jag lurar för 1400:- utan att få provlyssna på dom