Telefonsäljare ringer allt oftare

Permalänk
Medlem

Telefonsäljare ringer allt oftare

Jag blockerade ett nummer på mobilen som går till en telefonsäljare då jag inte orkade med deras kassa erbjudanden som jag inte ens är intresserad av. Ja, så var det inte mer med det, de ringde någon gång i månaden men inget som störde utom SMSet jag automatiskt fick från telesvar att de hade ringt men inte lämnat ett meddelande.

Men de senaste veckorna har de börjat ringa allt oftare dvs några gånger i veckan sen varje dag och nu två gånger per dag. Antar att det inte dröjer länge till tills de ringer tre gånger per dag och då är det riktigt störande.

Det gäller BBB gällande TV och har förstått att det inte hjälper att ringa BBBs kundtjänst och klaga.
http://vemringde.se/?q=0337846083

Hur löser jag mitt problem?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Branschen kom för ett par månader på den extremt ljusa idén att inkludera mobiltelefoner i NIX-registret. Det låter ju som en bra fast mest för telefonförsäljarna. Tidigare var det inte tillåtet att ringa mobiler men i och med att de införde NIX så blev det helt plötsligt ok. Så det var en rätt ful manöver av telemarketingbranschen som de förtjänar betydligt mer skit för än de faktiskt fick.

Steg ett är att anmäla sig till NIX. Det fungerar rätt bra. De som ändå går igenom skäller man på. När någon ringer och jag hör att det är en telefonförsäljare säger jag bara "ring aldrig mig igen" och så lägger jag på.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag blockerade ett nummer på mobilen som går till en telefonsäljare då jag inte orkade med deras kassa erbjudanden som jag inte ens är intresserad av. Ja, så var det inte mer med det, de ringde någon gång i månaden men inget som störde utom SMSet jag automatiskt fick från telesvar att de hade ringt men inte lämnat ett meddelande.

Men de senaste veckorna har de börjat ringa allt oftare dvs några gånger i veckan sen varje dag och nu två gånger per dag. Antar att det inte dröjer länge till tills de ringer tre gånger per dag och då är det riktigt störande.

Det gäller BBB gällande TV och har förstått att det inte hjälper att ringa BBBs kundtjänst och klaga.
http://vemringde.se/?q=0337846083

Hur löser jag mitt problem?

Anmäl din telefon hos NIX? Då får de inte ringa dig om du inte gett dem ditt nummer på ett eller annat sätt.

Skrivet av Zotamedu:

Branschen kom för ett par månader på den extremt ljusa idén att inkludera mobiltelefoner i NIX-registret. Det låter ju som en bra fast mest för telefonförsäljarna. Tidigare var det inte tillåtet att ringa mobiler men i och med att de införde NIX så blev det helt plötsligt ok. Så det var en rätt ful manöver av telemarketingbranschen som de förtjänar betydligt mer skit för än de faktiskt fick.

Steg ett är att anmäla sig till NIX. Det fungerar rätt bra. De som ändå går igenom skäller man på. När någon ringer och jag hör att det är en telefonförsäljare säger jag bara "ring aldrig mig igen" och så lägger jag på.

NIX började med spärr för mobiler efter att det börjat ramla in massor med samtal från försäljare till mobil. Jag anmälde nästan direkt när det kom för ungefär ett år sedan eftersom min mobil ringde var och varannan dag med telefonförsäljare...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Branschen kom för ett par månader på den extremt ljusa idén att inkludera mobiltelefoner i NIX-registret. Det låter ju som en bra fast mest för telefonförsäljarna. Tidigare var det inte tillåtet att ringa mobiler men i och med att de införde NIX så blev det helt plötsligt ok. Så det var en rätt ful manöver av telemarketingbranschen som de förtjänar betydligt mer skit för än de faktiskt fick.

Steg ett är att anmäla sig till NIX. Det fungerar rätt bra. De som ändå går igenom skäller man på. När någon ringer och jag hör att det är en telefonförsäljare säger jag bara "ring aldrig mig igen" och så lägger jag på.

Skrivet av gaminggirl:

Anmäl din telefon hos NIX? Då får de inte ringa dig om du inte gett dem ditt nummer på ett eller annat sätt.

NIX började med spärr för mobiler efter att det börjat ramla in massor med samtal från försäljare till mobil. Jag anmälde nästan direkt när det kom för ungefär ett år sedan eftersom min mobil ringde var och varannan dag med telefonförsäljare...

Jag är inte med i NIX registret just för att jag trodde det inte innefattade mobilnummer men nu skall jag definitivt gå med där.

Tack för tipset!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Notera att företag du tidigare ingått avtal med har rätt att ringa dig även om du är med i NIX. Skaffa en app i mobilen som kan spärra inkommande samtal för dessa.

Visa signatur

Fractal Torrent | Intel Core i9-11900KF | G.Skill Trident Z Neo 3600Mhz | Asus ROG Maximus Hero XIII | Asus RTX 3080 STRIX | Corsair AX1200i |Samsung 970 EVO M.2 250gb | Asus ROG Swift PG267Q

Permalänk
Medlem

Jag använder en app som heter Truecaller där man får veta vem som ringer och kan välja att blocka alla samtal från dessa eller andra nummer man knappar in. Man kan även välja om man vill ha notifikation eller inte. Gratis och funkar mycket bra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Jag använder en app som heter Truecaller där man får veta vem som ringer och kan välja att blocka alla samtal från dessa eller andra nummer man knappar in. Man kan även välja om man vill ha notifikation eller inte. Gratis och funkar mycket bra.

Varningsinfo kör jag med och det är också gratis och har funkat bra för mig.Finns på play butiken för andriod.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Dessa appar, som hjälper till att ta reda på vem som ringer är säkert bra för en del, men de knatar alltså ut på nätet för att reda på vem som har ett visst nummer? Det blir en enastående kartläggning av vem som ringer vem.

Ja det har skett vissa förändringar avseende NIX.

Som zlang nämnde, i de fall du är kund hos ett företag har de rätt att ta kontakt. Det ska gå bra att avböja telefonkontakt i de flesta fall.

Permalänk
Medlem

Gör som jag gör och spela in samtalet och säg ifall ni ringer upp mig igen så går ni med på ett muntligt avtal där ni blir skyldiga mig 500kr per samtal sluppit bli uppring av flertal företag så

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Gör som jag gör och spela in samtalet och säg ifall ni ringer upp mig igen så går ni med på ett muntligt avtal där ni blir skyldiga mig 500kr per samtal sluppit bli uppring av flertal företag så

Haha, den var bra! Ska nog prova den!

Själv driver jag säljare till vansinne så de har slutat ringa mig, tyvärr... Tror de flesta har strukit mig från sina telefonlistor.
Brukar köra högtalartelefonen och låta alla höra hur säljarna reagerar när man driver med dem.

Något som fungerar bra när man inte hinner busa med dem utan vill bara avsluta samtalet.

- bla bla bla bla bla bla
-Nej tack jag är inte intresserad
- bla bla bla bla
- Var det något du inte förstod av det jag sa tidigare
- bla bla?
- Jag sa, nej tack jag är inte intresserad.
- men bla bla bla bla bla super bla bla bla
- Har du fortfarande svårt att förstå vad jag sa i början av samtalet
- öhh.... ok, tack då... hejdå *click*

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Igår blev jag uppringd av samma företag två gånger inom 2 timmar, från två olika försäljare.
Har inget emot telefonförsäljare men det tyckte jag var lite överdrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Igår blev jag uppringd av samma företag två gånger inom 2 timmar, från två olika försäljare.
Har inget emot telefonförsäljare men det tyckte jag var lite överdrivet.

Låter som Telia......

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag har varit med i NIX sedan november 2013, säljare för Fortum (elleverantör) ringer fortfarande minst en gång i månaden och varje gång påpekar jag att jag dels inte är intresserad, aldrig varit och inte vill höra av dem mer.

Så NIX är ingen garanti, långt ifrån.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Om man verkligen vill å till botten med det hela så kan man kräva att få reda på vilket register de användt sig av för att hitta ditt telefonnummer, be dem att att aldrig ringa mer och sedan gå till register ägarna och skriftligen be dem att inte lämna ut ditt namn/telefonnummer. Gör dom det bryter dom i sin tur mot lagen.

De som du tidigare gjort affärer med eller använder - te.x el-bolag, telefonbolag mm har rätt att ringa dig, men du kan även be dem att inte ringa i annat än upplysningssyfte av enbart existerande tjänster eller be dem sluta ringa dig också.

Sedan, anmäl till KO - finns ett fint litet fint formulär att fylla i.

Sedan för sinnesron, appar som blockar telefonsamtal...

Trist galen miljö vi lever i - hälften av alla samtal kommer ju från företag som vill lura över dig till sina oftast svindyra tjänster...

Permalänk
Medlem

Jag har ingen som ringer mig, bytt nummer men fortsätter att lämna ut det gamla. Problemet är att man inte får träffa kompisar så ofta för att de också har det gamla. Men sinnesron är total

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag är inte med i NIX registret just för att jag trodde det inte innefattade mobilnummer men nu skall jag definitivt gå med där.

Tack för tipset!

Tänk på att man måste omregistrera sig i NIX med jämna mellanrum, man är inte registrerad på livstid. Om du är med i någon form av tävling på nätet där man behöver lämna ut sitt nummer så kommer du också bli uppringd av en hel hög med säljare.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Själv så svarar jag aldrig om det är nummer som inte finns med i min telefonkatalog. Är det något viktig så lämnad får man ett meddelande i telefonsvararen och så kan man ringa upp. Sen är min lur alltid på ljudlös och jag kollar den ett par gånger om dagen. Oftast vill folk ha tag på en på fredagarna då kan man ha på ljudet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vaun:

Tänk på att man måste omregistrera sig i NIX med jämna mellanrum, man är inte registrerad på livstid. Om du är med i någon form av tävling på nätet där man behöver lämna ut sitt nummer så kommer du också bli uppringd av en hel hög med säljare.

"Hur länge gäller spärren?
Spärren gäller tillsvidare, tills du överlåter abonnemanget till någon annan eller tills du själv väljer att ta bort den."
http://nixtelefon.org/vanliga-fragor/

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Jag har varit med i NIX sedan november 2013, säljare för Fortum (elleverantör) ringer fortfarande minst en gång i månaden och varje gång påpekar jag att jag dels inte är intresserad, aldrig varit och inte vill höra av dem mer.

Så NIX är ingen garanti, långt ifrån.

Om du inte har gett Fortum ditt nummer så kan du alltid säga till dem att du har NIX och därför får de inte ringa dig. Om de ringer igen efter det så bara anmäl dem för att de ringer trots att du har NIX.

Hur anmäler jag telefonförsäljare som inte respekterar att jag anmält mig till Nix-registret?

Svar:
Innan du anmäler kan det vara bra att läsa om de undantag som gör att du kan bli uppringd trots att du redan spärrat ditt telefonnummer. Läs mer om detta på Nix telefons webbplats.

Om du redan har koll på undantagen kan du göra en anmälan till DM-nämnden som är direktmarknadsföringens egen branschorganisation. Gör din anmälan här: DM-nämndens anmälningsformulär.

Källa: http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/marknadsforing-oc...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Nix är ganska tandlöst nuförtiden när man ringer och säger: "Detta är inget säljsamtal" eller "jag tänker inte sälja något" och sen är det ändå ett säljsamtal.
Screena samtal funkar alltid.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Om man verkligen vill å till botten med det hela så kan man kräva att få reda på vilket register de användt sig av för att hitta ditt telefonnummer, be dem att att aldrig ringa mer och sedan gå till register ägarna och skriftligen be dem att inte lämna ut ditt namn/telefonnummer. [...]

Det behöver inte fungera så. Nu talas det förvisso om mobiltelefoner ovan, där det kan variera, men fasta nummer förekommer flitigt i telefonkataloger. Det spelar ingen roll om de har letat i särskilda "register" eller slumpmässigt tagit fram ett påhittat nummer, det ska i alla avseenden jämföras med listor från NIX, och om det finns med där ska de inte ringa; i annat fall finns det väl inget hinder som det verkar.

Skrivet av Zotamedu:

"Hur länge gäller spärren?
Spärren gäller tillsvidare, tills du överlåter abonnemanget till någon annan eller tills du själv väljer att ta bort den."

Tidigare fick man förnya efter tre år.

Permalänk
Medlem

Jag ger också en tummen upp för Truecaller.
De få samtal som glider igenom Truecaller brukar jag hantera genom att säga att jag inte har tid att prata just nu, men ring mig igen om 20 minuter för det låter intressant.
När jag lägger på frågar Truecaller om jag vill blockera teleonnummret

Fungerar varje gång.

Permalänk
Medlem

Gör en sport av det: när försäljaren hasplat ur sig sin inledade svada så drar du av nåt i stil med "Du, det där låter jättebra, men jag sitter lite illa till, kan du vänta ett slag?", sedan lägger du ner telefonen på bordet och fortsätter med detdu höll på med eller börjar göra nåt annat.

Sporten är att få samtalet så långt som möjligt, det är fullt tillåtet och ta upp luren mellan varven och ljuga ihop nån skit för hålla kvar försäljaren. Gör gärna en massa skumma ljud i bakgrunden med; kör lite med köksmixern, spela upp nåt dödsskrik på datorn, poppa Rosa Helikopter på ashög volym, osv. När försäljaren till slut ger upp och lägger på noterar du samtalstiden.

Har du några polare som är drabbade av samma sak kan ni föra protokoll över tiderna, den som har längst samtal vid månadens slut vinner en öl av de andra

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Det behöver inte fungera så. Nu talas det förvisso om mobiltelefoner ovan, där det kan variera, men fasta nummer förekommer flitigt i telefonkataloger. Det spelar ingen roll om de har letat i särskilda "register" eller slumpmässigt tagit fram ett påhittat nummer, det ska i alla avseenden jämföras med listor från NIX, och om det finns med där ska de inte ringa; i annat fall finns det väl inget hinder som det verkar.

Inte leta fritt, men om de te.x samarbetar med ICA och delar register så är de i en gråzon och kan ringa upp dig då du är kund till ICA och i ICA avtalet står det att registret kan användas av vissa som de i sin tur samarbetar med om du inte skriftligt säger ifrån... Nu verkar det som om dessa gråzoner också kommer att upphöra men det finns flertalet sådana här register. Förlag, ICA, adressörerna etc. Det som stoppats är att fritt sälja andras uppgifter utan medgivande men ofta så godkänner de flesta människor saker utan vetskap i dagens samhälle - tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Gör en sport av det: när försäljaren hasplat ur sig sin inledade svada så drar du av nåt i stil med "Du, det där låter jättebra, men jag sitter lite illa till, kan du vänta ett slag?", sedan lägger du ner telefonen på bordet och fortsätter med detdu höll på med eller börjar göra nåt annat.

Sporten är att få samtalet så långt som möjligt, det är fullt tillåtet och ta upp luren mellan varven och ljuga ihop nån skit för hålla kvar försäljaren. Gör gärna en massa skumma ljud i bakgrunden med; kör lite med köksmixern, spela upp nåt dödsskrik på datorn, poppa Rosa Helikopter på ashög volym, osv. När försäljaren till slut ger upp och lägger på noterar du samtalstiden.

Har du några polare som är drabbade av samma sak kan ni föra protokoll över tiderna, den som har längst samtal vid månadens slut vinner en öl av de andra

Låter kul. Hur länge har du lyckats hålla kvar en säljare?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Om man drar igång en egen operatörsverksamhet som säljer abonnemang där användaren kan välja att numret denne har fungerar som ett betalnummer men enbart för nummer som användaren lagt till i en speciell lista, vore det lagligt tro?
Då skulle dom sluta ringa illa kvickt iaf när dom får betala 50kr/minuten för att rabbla sin skit i öronen på oss.

Alternativt en blockering av nummerna direkt hos operatören så samtalet inte når fram till kunden.

Permalänk
Medlem

Har en vän som börjar att fråga säljaren om faktureringsadress. Säljaren blir förvånad varför den upplysningen behövs och får sedan förklarat att vännen debiterar 400:- eller liknande per påbörjad halvtimme i konsultarvode över telefon. Säljarna får brått att avsluta samtalen efter den upplysningen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Exakt samma telefonnummer har börjat ringa mig 2 gånger om dagen nu också och vill sälja PC-Gamer till mig. Fick nog och blockerade numret.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Jag svarade och sa väldigt bestämt men så trevligt som möjligt att jag inte ville bli uppringd längre. Än så länge har det gett effekt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ringde BBB vanliga support och bad dom ta bort mig från deras sälj register då jag inte är intresserad samt att det enda som skulle få mig att byta frå BBB är att jag blir uppringd en gång varannan vecka.

Inga problem sa den trevliga tjejjen och detta var för ett halvår sedan