Permalänk
Medlem

google domain

Igår lanserade google "google domain" som är deras nya tjänst för att hantera domäner och siter.

Lite features: http://domains.google.com/about/features.html#dns-management-...

Är det någon som sitter på mer info kring detta? Pris vore intressant t ex. Om någon som kan bjuda på en invite så är ju det ännu bättre

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rokka:

Igår lanserade google "google domain" som är deras nya tjänst för att hantera domäner och siter.

Lite features: http://domains.google.com/about/features.html#dns-management-...

Är det någon som sitter på mer info kring detta? Pris vore intressant t ex. Om någon som kan bjuda på en invite så är ju det ännu bättre

Du kan requesta en invite. Man kan göra domänen privat utan extra kostnad vilket är bra då vissa tar det dubbla priset för den tjänsten. Då jag gillar gmail är det också ett plus att man kan redirecta mailen till den boxen. Priset verkar vara $9-12. Man kommer också få tillgång till flera webbtjänster där du kan bygga en hemsida och dessutom får man mailtjänster som vissa tar betalt för.

Många välkomnade nyheten och aktierna hos konkurrenterna sjönk, mest för web.com. Jag har använt GoDaddy men ogillar mycket, bland annat att priset går upp för en förnyelse mot slutet av tiden (flera hundra procent).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon167336:

Du kan requesta en invite. Man kan göra domänen privat utan extra kostnad vilket är bra då vissa tar det dubbla priset för den tjänsten. Då jag gillar gmail är det också ett plus att man kan redirecta mailen till den boxen. Priset verkar vara $9-12. Man kommer också få tillgång till flera webbtjänster där du kan bygga en hemsida och dessutom får man mailtjänster som vissa tar betalt för.

Många välkomnade nyheten och aktierna hos konkurrenterna sjönk, mest för web.com. Jag har använt GoDaddy men ogillar mycket, bland annat att priset går upp för en förnyelse mot slutet av tiden (flera hundra procent).

Jo, jag signade upp för en invite - men gillar genvägar
9-12USD känns ju som priset på en domän så det kanske är gratis om man flyttar in då.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

Jag kikade på det här förra veckan och det ser helt klart intressant ut! Förhoppningsvis blir det billigare per månad, för då kommer jag garanterat gå över till Google Domain och skita i Binero Jag väntar ivrigt på inbjudningen från dem.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.