Permalänk
Medlem

Tips på grymma spel

Hej på er!

Har införskaffat mig en ny dator och vill nu spela lite spel. Jag har endast under mina år spelat WoW och nu vill jag testa något nytt.
Spelet får gärna ha en campaign med en grym story, men gärna inte för kort. Jag har precis kört genom Splinter Cell Blcklist och tyckte dess campaign var lite kort, men spelets idé och utformning var helt underbar!
Ett plus är om spelet även har en online- eller multiplayerdel, då jag gillar att spela med andra personer. Ett annat plus är om det är bra grafik då jag har köpt mig en dator som klarar just detta.
Har kikat lite på Watch_Dogs så om du har kört den campaignen så är jag intresserad av vad du tyckte och om det är värt att köpa det spelet.
Så vad har ni på SweClockers för idéer och tankar?

Ps.
Tips om kommande spel är även av intresse!

Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Maxainen:

Hej på er!

Har införskaffat mig en ny dator och vill nu spela lite spel. Jag har endast under mina år spelat WoW och nu vill jag testa något nytt.
Spelet får gärna ha en campaign med en grym story, men gärna inte för kort. Jag har precis kört genom Splinter Cell Blcklist och tyckte dess campaign var lite kort, men spelets idé och utformning var helt underbar!
Ett plus är om spelet även har en online- eller multiplayerdel, då jag gillar att spela med andra personer. Ett annat plus är om det är bra grafik då jag har köpt mig en dator som klarar just detta.
Har kikat lite på Watch_Dogs så om du har kört den campaignen så är jag intresserad av vad du tyckte och om det är värt att köpa det spelet.
Så vad har ni på SweClockers för idéer och tankar?

Ps.
Tips om kommande spel är även av intresse!

Tacksam för svar!

Slår ett slag för Far Cry 3, fortfarande brutalt vackert (Om än krävande) lir som har tillräckligt många variabler för att det ständigt kan hända nya saker. Kan inte tala för MPn då den aldrig intresserat mig tillräckligt för att slita mig från SPn.

Går inte riktigt att förklara magin med FC3 innan man själv upplevt att rensa en fiende-outpost genom att släppa ut en svältfödd tiger i den och sedan eliminera resten av fulingarna där genom att tända eld på omgivningen med eldpilar.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk

Testat Just cause 2? inte ett så nytt spel med det är riktigt snyggt enligt mig och inget spel jag spelat har samma frihet som just Just Cause 2. Jag anser att det är ett spel som de flesta borde testa ivarjefall, där har man lagt ett par hundra timmar

EDIT: säger som ovanstående, FarCry3 är ett måste att ha spelat! Ett riktigt välgjort spel helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk

Låt hatet flöda, men om du vill köra campaign har cod serien en mkt bra sådan. Är du ute efter multiplayer är det battlefield som gäller!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk
Medlem

Beror ju helt på vad du är intresserad av för sorts spel.

Bra singelplayer spel kan vara Metro:Last light (vilket kräver lite av datorn med), eller tomb raider, eller bioshock serien. Om du vill ha längre kampanjer så finns ju alltid spel som civilization och xcom(speciellt med modden long war), men dom är inte grafiskt imponerande och båda är tur baserade strategispel.

Men om du vill ha singelplayer spel som är grafiskt snygga så tror jag att det inte finns något som är längre än ca 8 timmar, typ Crysis 3 och Metro: LL.

Annars har du ju Sleeping dogs, och GTA IV med moddar som gör det riktigt snyggt, + att GTA V är på väg. Det tar väl lite längre tid att klara ut.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk

Som tidigare nämnts: Metro Last Light

Sedan tycker jag att alla borde spela The Walking Dead serien, Där har du riktigt bra story, Man blir mer och mer "Hooked" för varje avsnitt

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Bioshock riktigt bra story imo

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Sleeping dogs är schysst, Dishonored men även senaste Tomb Raider är kul att spela. SP kan nämnas.
För MP spel - veti sjutton - beror väldigt mycket på och de enda mp spe jag själv spelar just nu är i viss mån Titanfall och BF4 samt Dark Souls 2 - men det är inte så mycket interaktion där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Testat Just cause 2? inte ett så nytt spel med det är riktigt snyggt enligt mig och inget spel jag spelat har samma frihet som just Just Cause 2. Jag anser att det är ett spel som de flesta borde testa ivarjefall, där har man lagt ett par hundra timmar

EDIT: säger som ovanstående, FarCry3 är ett måste att ha spelat! Ett riktigt välgjort spel helt enkelt.

Har spelat lite Just Cause, men tyckte det var segt i början. Är det värt att kämpa vidare? FarCry har jag också spelat, men gav upp där med...

Skrivet av Kajlie:

Slår ett slag för Bioshock riktigt bra story imo

Vad är Bioshock? Vad går det ut på? Story? Självklart kan jag googla, men det är alltid kul att höra det utifrån någon annan än en recensent..

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Som tidigare nämnts: Metro Last Light

Sedan tycker jag att alla borde spela The Walking Dead serien, Där har du riktigt bra story, Man blir mer och mer "Hooked" för varje avsnitt

Har lite svårt för Horror genren. Det är ingen tuff kille du pratar med... Några andra tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Beror ju helt på vad du är intresserad av för sorts spel.

Bra singelplayer spel kan vara Metro:Last light (vilket kräver lite av datorn med), eller tomb raider, eller bioshock serien. Om du vill ha längre kampanjer så finns ju alltid spel som civilization och xcom(speciellt med modden long war), men dom är inte grafiskt imponerande och båda är tur baserade strategispel.

Men om du vill ha singelplayer spel som är grafiskt snygga så tror jag att det inte finns något som är längre än ca 8 timmar, typ Crysis 3 och Metro: LL.

Annars har du ju Sleeping dogs, och GTA IV med moddar som gör det riktigt snyggt, + att GTA V är på väg. Det tar väl lite längre tid att klara ut.

Hur är Storyn i Crysis 3? Måste jag ha spelat föregångarna?

Permalänk
Medlem

Har även spelat en alla assassin's creed spel fram till revelation. Är det värt tiden att fortsätta med resten av spelen? Har hört många olika åsikter om detta

Permalänk
Medlem

Witcher 2 .

du kommer inte ångra dig.

Permalänk
Medlem

Borderlands 1 & 2. Finns både sp och Co-op

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Witcher 2 .

du kommer inte ångra dig.

Vad är det som gör Witcher 2 så bra?

Permalänk
Medlem

Sen har du Metro Last Light. Det är väl ett år gammalt nu och då brukar det vara läge att köpa och uppleva en buggfri upplevelse.

Far Cry 3 är bra och vackert. Jag tyckte nästan det var lite för mycket frihet bara... jag är sån som aldrig klarar spel som GTA för att jag MÅSTE leta i varenda hörna och utforska allt. Det blir jobbigt och i slutändan rätt så tråkigt. Men det är mitt fel. Far Cry var ett riktigt bra spel.

Vill du se lite fina miljöer och tycker om flygplan/pansarvagnar kan jag rekommendera War Thunder samt War Thunder Ground Forces. Det är free to play så bara att installera, ställa upp allt på max och börja skjuta på folk. Väldigt väloptimerad grafikmotor så det flyter på extremt bra med tanke på hur sjukt snyggt det är. Det är dock ren multiplayer. (edit: Det är samma spel, bara det att det kallas Ground Forces när du väljer att lira en pansarvagn.)

Tycker du om utmaningar rekommenderar jag Dark Souls II. Ett sjukt bra lir men kanske lite mer självplågande än underhållande, iaf för vissa.

Sen ska single player delen i nya Tomb Raider vara bra... jag menar Total Biscuit gillar det så det måste vara underhållande. För övrigt går han igenom en djävla massa spel på sin youtube kanal så titta in där och kolla igenom WTF-serien: https://www.youtube.com/user/TotalHalibut

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk

Jag slår ett slag för Batman Arkham-spelen. Gillar du Batman så gillar du spelen. Dock gillade jag inte det senaste Arkham Origins men det var ju utvecklat av warner brothers montreal och inte Rocksteady i och för sig. De 2 första Arkham Asylum och Arkham city är grymma enligt mig. Jag gillade även Sleeping dogs, Far cry 3 och senaste Assassins Creed: Black flag. Battlefield Bad company 2 hade en väldigt kul sp-kampanj också. Även nya Tombraider gillade jag skarpt...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxainen:

Vad är det som gör Witcher 2 så bra?

Storyn, grafiken, svårighetsgraden, romantiken

Jag spelade igenom det för ca 2 år sedan, och jag har nog tänkt flera gånger i veckan eller längtat tills att få spela om det igen.
Handen på hjärtat så finns det inget spel som gripit mig mer än detta spelet.

Jag sitter på jobbet nu och intranätet har spärrat katagorin "games" annars hade jag postat en länk på en review.

http://www.metacritic.com/game/pc/the-witcher-2-assassins-of-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Storyn, grafiken, svårighetsgraden, romantiken

Jag spelade igenom det för ca 2 år sedan, och jag har nog tänkt flera gånger i veckan eller längtat tills att få spela om det igen.
Handen på hjärtat så finns det inget spel som gripit mig mer än detta spelet.

Jag sitter på jobbet nu och intranätet har spärrat katagorin "games" annars hade jag postat en länk på en review.

http://www.metacritic.com/game/pc/the-witcher-2-assassins-of-...

Allt, förutom internetet på jobbet, låter bra! Skall kika på det! Tackar

Permalänk
Medlem

sKYRIM

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Jag slår ett slag för Batman Arkham-spelen. Gillar du Batman så gillar du spelen. Dock gillade jag inte det senaste Arkham Origins men det var ju utvecklat av warner brothers montreal och inte Rocksteady i och för sig. De 2 första Arkham Asylum och Arkham city är grymma enligt mig. Jag gillade även Sleeping dogs, Far cry 3 och senaste Assassins Creed: Black flag. Battlefield Bad company 2 hade en väldigt kul sp-kampanj också. Även nya Tombraider gillade jag skarpt...

Hur är Black Flag? På en skala från 1 - 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxainen:

Hur är Storyn i Crysis 3? Måste jag ha spelat föregångarna?

Ärligt talat har jag inte spelat Crysis 3, är inte intresserad av den spelserien, tog upp den då det är ett av de spelen som är mest grafiskt krävande ute just nu. Det ser RIKTIGT bra ut.

Om jag ska rekommendera något som jag har spelat, så är det Metro: LL, men också Bioshock spelen. De spelen är verkligen något speciellt, Första gången jag blev mållös av att bara gå runt i en spelvärld pga av det fantastiska atmosfär i ett spel var Bioshock 1, helt otrolig atmosfär. Tvåan hade sämre story, men samma atmosfär och mycket bättre spelmekanik. Trean spelade jag bara för storyn. Enligt mig så är 3:an det sämsta spelet i serien, fast med överlägset bäst story.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1-3 , går att få tag i till en relativt billig penning , tyvärr så kostar alla DLC's lika mycket nu som den dagen dom kom ut...

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivet av Maxainen:

Skulle ge det en 8 av 10. Det bästa AC jag spelat i alla fall. Lite "pirates of the caribbean" vibbar. Kan ju segla runt i ditt eget skepp och "fightas" mot andra bland annat...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 770 NC

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Skulle ge det en 8 av 10. Det bästa AC jag spelat i alla fall. Lite "pirates of the caribbean" vibbar. Kan ju segla runt i ditt eget skepp och "fightas" mot andra bland annat...

Måste jag ha spelat klart de andra för att hänga med?

Permalänk
Medlem

Ingen som har sagt Half Life 2 ännu? Jag är överraskad. Skyrim med mods är väldigt roligt också. Dock är det ingen "riktig" story i spelet. Det är bara att questa.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Maxainen:

Med joystick inkopplad snurrar gubben runt. 1/10.