Gilera Stalker moped, blinkersrelä

Permalänk
Medlem

Gilera Stalker moped, blinkersrelä

Hej!

Jag håller på fixa till gamla moppen nu för sommaren. Men inga blinkers fungerar längre, har själv öppnat lite kåpor för att se om jag hittade blinkersrelän men icke. Hittar inget konkret på nätet heller.

Så min fråga är, vart är den? Hur kommer man enklast åt den?
Kan det vara något annat? Alla blinkers kontakter såg bra ut, och det känns väldigt konstigt om alla 4 lampor hade pajat under vintern.

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Hej!

Jag håller på fixa till gamla moppen nu för sommaren. Men inga blinkers fungerar längre, har själv öppnat lite kåpor för att se om jag hittade blinkersrelän men icke. Hittar inget konkret på nätet heller.

Så min fråga är, vart är den? Hur kommer man enklast åt den?
Kan det vara något annat? Alla blinkers kontakter såg bra ut, och det känns väldigt konstigt om alla 4 lampor hade pajat under vintern.

Tacksam för alla svar!

Efter lite googling så ska relät sitta bakom strålkastaren fram och se ut ungefär såhär:

Permalänk
Medlem

Säker på att det inte är kabelbrott? En vanlig sak på mopeder då kabblarma nöts med tiden varje gång du svänger på styret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är den där saken blinkersrelä? Den ser ju absolut inte ut som en om man googlar efter en. De ser ju ut som små runda batterier snarare än vad det där är.. förvirrad.

Antar det kan vara kabelbrott, men allt såg bra ut. Iallafall vart jag kom åt, men har ju inte öppnat upp alla kåpor på mopeden.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Är den där saken blinkersrelä? Den ser ju absolut inte ut som en om man googlar efter en. De ser ju ut som små runda batterier snarare än vad det där är.. förvirrad.

Antar det kan vara kabelbrott, men allt såg bra ut. Iallafall vart jag kom åt, men har ju inte öppnat upp alla kåpor på mopeden.

Det där är en regulator/relä i samma låda, därför den ser ut som den gör.
Bara att du slår på vänster blinkers och mäter med multimeter framme i kontakten vid relät för att se om det kommer fram ström, gör det det så vet du ju att reläet är trasigt.