Permalänk

Tonårings gaminghörna!

Hej!
Då jag hade turen att få jobb under höstlovet 2013 och lyckats hålla mina köpfingrar i styr har jag lyckats samla ihop en slant till denna rigg!
Lite som mål var att få ihop så bra grejer som möjligt för pengen som betalas, dock inte gällande kringutrustning, det har följt med under åren. Stolen har varit med sen stenåldern.

Skrivbordet har jag själv slagit ihop, målat och slipat. Blev helt okej i slutändan tycker jag. Det som återstår nu är att fixa väggarna någon gång i framtiden(långt långt fram). Rummet kanske inte är i sitt bästa städskick, men har inte haft mycket tid över då detta är min första helg utan jobb efter sig(tid har kanske funnits, men inte lusten eller orken xD) sry för kaoset runtomkring.

Det var ett tag sen det blev klart, men det var inte förrns nu jag lyckades låna en ersättare till min potatiskamera. Är ingen fotograf som det kanske märks, men korten är tagna med en Nikon D3100.

En komponentlista är mainstream att skriva med, här kommer den=)

Processor: Intel Core i7-3770K
Moderkort: MSI Mpower Z77
Internminne: Corsair Vengeance 2x4gb Low Profile 2133mhz
Processorkylare: Phanteks PH-TC14PE med en extra fläkt
Grafikkort: Sapphire 290 Tri-x med EK backplate x2 (Båda två med Hynix minne om det förbättrar dem)
Nätaggregat: Corsair HX 1000w
SSD: Samsung Evo 250gb
HDD: WD Blue 1tb
Chassi: NZXT H440
Sleeve: Shakmods modpcuk @ebay

Kringutrustning
Mus: Qpad 5k
Tangentbord: Qpad MK-50
Musmatta Corsair MM600
Headset: Logitech G35
Skärm: Qnix Qx2710 x3
Stativ: http://www.ebay.com/itm/Triple-Arched-Monitor-Stand-holds-up-... med "moddat" mitten fäste.
Active adapter: Dell BIZLINK DisplayPort to DVI-D Dual Link Adapter Active USB Powered XT625
Högtalarer: Corsair sp2500

Är det några frågor eller funderingar är det bara att slänga de på mig:=)

Tonårings gaminghörna!

Permalänk
Medlem

Varför all Coca Cola i fönstret? Skulle uppskatta fler bilder på datorn

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Varför all Coca Cola i fönstret? Skulle uppskatta fler bilder på datorn

Har inget bra svar på den frågan heh... Fönsterbrädorna har samlat på sig massor med "skit" genom åren. Har blivit som en slags samling, även fast det inte är speciellt märkvärdigt.
Tillåter vädret tar jag med datorn ut och tar lite pics i naturen

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

Har inget bra svar på den frågan heh... Fönsterbrädorna har samlat på sig massor med "skit" genom åren. Har blivit som en slags samling, även fast det inte är speciellt märkvärdigt.
Tillåter vädret tar jag med datorn ut och tar lite pics i naturen

Dricker du inte upp Colan?

Vad är det för tidningar till vänster?

Permalänk

Colan har väl blivit kvar då kärlet har ansetts lite mer speciellt än vanliga. Efter det har det fyllts på med alla tillgängliga... Utgångsdatumet är från långt bak i tiden, det roliga är att de ser lika bra ut nu som då:S

Några års uppsättningar av illustrerad vetenskap och pc-tidningen:)

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt! berömt dig på swerigs för färgschemat i datorn men det är verkligen beast!
Riktigt fett skrivbord med! 5/5 pluppar

Permalänk

reagerade rätt mycket på trummorna
Snygg dator med!

Visa signatur

NZXT H6 - ASUS Strix B550 Gaming F - AMD Ryzen 5600X - Kingston HyperX Fury RGB 32GB 3200MHz - Powercolor 6900XT RDU - Corsair RM1000X - Arctic Freezer II 360 - 5.5TB M.2/SSD/HDD

Permalänk

Jag gillar din hörna och din dator, framför allt din dator.
Men något jag inte gillar däremot är all cola som står i fönstret, tapeten och trummorna bakom
2.5/5

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av AndreazNilsson:

Jag gillar din hörna och din dator, framför allt din dator.
Men något jag inte gillar däremot är all cola som står i fönstret, tapeten och trummorna bakom
2.5/5

Tackar tackar! Funderar på att skaffa customvattenkylning och ett tredje grafikkort också. Men behöver då nytt nätagg också, så tycker inte det är värt 10k till. Lite oklart också om moderkortet stödjer det.
Trummorna ska ut så fort "stugan" bakom storhuset blir klart, Colorna och annat junk på fönsterbrädorna ryker ganska snart också:) då blir in med en bilstol/playseat och en g27
Tapeten är inget jag kan göra något åt närmaste tiden. Blir att vänta på stugan där också.

Fast datorhörna tycker jag definierar stället där datorn står och saker med direkt kontakt. Tycker inte colorna har med det att göra:) kanske ska ta om bilderna och lämna dem utanför!

Permalänk
Medlem

Väldigt snygg dator och datorhörna

Jag har själv tänkt att skaffa Sapphire R9 290 tri-x och det var väldigt snyggt med backplates. Är det bara att skruva på dem eller kommer man behöva några andra skruvar?

Visa signatur

System: i7-4690k, Asus z97-a, 16GB hyperX fury, Gigabyte 970 G1, Nepton 280L, 250GB Intel, 1TB WD Blue, Phanteks Enthoo Pro windowed, EVGA Supernova 850w G2

Permalänk
Skrivet av Filipo1:

Väldigt snygg dator och datorhörna

Jag har själv tänkt att skaffa Sapphire R9 290 tri-x och det var väldigt snyggt med backplates. Är det bara att skruva på dem eller kommer man behöva några andra skruvar?

När jag beställde mina fick jag med M3 skruvar. Dessa passar dock inte så jag letade på några M2.5 på jobbet, 6mm långa, dessa är storleken som passar tri-x kylaren:)

Permalänk

Hur är skärmarna? ser fett ut med 3 såna i eyefinity
Har precis beställt en från ebay

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av bonafriss:

Hur är skärmarna? ser fett ut med 3 såna i eyefinity
Har precis beställt en från ebay

Jodu! De är fina! Just nu spelar jag mest csgo så kör bara på en skärm. 115hz är inte så pjåkigt Fina färger och betraktningsvinklarna gör så sidoskärmarna ser perfa ut också
Skaffade min första Qnix i början på året och kan säga att det var mitt bästa köp någonsin. Att gå från en sketen TN med alldeles för skum ljusstyrka till en sådan.

I eyefinity blir det "lite" små tungt och datorn låter som ett jetplan på steroider :/ Sitter ju dock med hörlurar så drabbas knappt. Sommarvärmen är nog boven i dramat.
Men high på battlefield utan lagg är helt klart godkänt!

Permalänk
Medlem

Snygg "nightvision" bild

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

5/5 för naturbilderna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Den som monterat vägguttaget på bild nr 7 måste varit skapligt full iaf

Snygg hörna och ett extra plus för att du gick från iPhone till Opo

Visa signatur

Never say sorry. It's a sign of weakness

Permalänk
Skrivet av Nysaan:

Den som monterat vägguttaget på bild nr 7 måste varit skapligt full iaf

Snygg hörna och ett extra plus för att du gick från iPhone till Opo

Nja, extremt många in och ur kopplingar har nog gjort att uttaget ser ut så... Är väl lätt fixat

Till en början var det kaos, väldigt stor, allting nytt. Men dröjde inte länge tills allting var underbart!
Att slippa iTunes var bara det ett stort plus!
Köpte samtidigt en chromecast som fungerar helt okej, streama film från telefonen:D

Permalänk
Medlem

Länk till bakgrundsbilden på galleribilden?

Visa signatur

CPU: Intel I5 4690k OC: 4.6 GHz
GPU: AMD sapphire TRI-X 290 4GB 3 st Benq monitors i Eyeinfinity
Moderkort: MSI Z97m
Ram: 8GB corsair 2133Mhz
SSD: Intel 520 240GB

Permalänk
Skrivet av Nippee:

Länk till bakgrundsbilden på galleribilden?

http://cdn.overclock.net/1/17/178cf8d6_99_-_Machu_Picchu_-_Ju...

Finns även väldigt många bra bilder på denna sida också http://www.triplemonitorbackgrounds.com/

Permalänk
Medlem

Trumset + Cola i fönstret + Qnix x3 + orange sleeving = 10/10 !!!

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk

Tjena hejsan!

Jävligt snyggt invändigt! Kör själv också två stycken R9 290 Tri-X just nu.

Hur som helst, var har du köpt stativet? Har en tredje skärm på väg och letar stativ som en galning.

Har fastnat lite för:
http://www.conrad.se/tpl_read_prod_rating.htm?websale8=conrad...

Och det ser ut lite som det du visar på bilderna. Det kanske inte är samma men jag undrar ändå lite mer om ditt stativ. Hur långt ifrån själva stolpen hamnade mitten-skärmen innan din modifikation? Och efter? Hur mycket kan man vinkla in de två yttre skärmarna?

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Skrivet av Steinmarkh:

Tjena hejsan!

Jävligt snyggt invändigt! Kör själv också två stycken R9 290 Tri-X just nu.

Hur som helst, var har du köpt stativet? Har en tredje skärm på väg och letar stativ som en galning.

Har fastnat lite för:
http://www.conrad.se/tpl_read_prod_rating.htm?websale8=conrad...

Och det ser ut lite som det du visar på bilderna. Det kanske inte är samma men jag undrar ändå lite mer om ditt stativ. Hur långt ifrån själva stolpen hamnade mitten-skärmen innan din modifikation? Och efter? Hur mycket kan man vinkla in de två yttre skärmarna?

Återkommer imorgon eftermiddag med mått och eventuell bild:)
Står att det där stativet passar för max 24" skärmar och denna jag har upp till 27". Köpt på ebay, länken som finns i beskrivningen. Har funnits 6x27" stativ billigt på komplett ganska ofta senaste tiden. Så någon kanske har en arm över du kan fråga efter?:)

Permalänk
Skrivet av potatis mos:

Återkommer imorgon eftermiddag med mått och eventuell bild:)
Står att det där stativet passar för max 24" skärmar och denna jag har upp till 27". Köpt på ebay, länken som finns i beskrivningen. Har funnits 6x27" stativ billigt på komplett ganska ofta senaste tiden. Så någon kanske har en arm över du kan fråga efter?:)

Jamen där var länken, blindstyre som man är, letade under bilderna...

Har beställt det från conrad.se som jag länkade. Ser många likheter med det du har. Kommer också försöka mig på att ta bort det ledade fästet för mittenskärmen och flytta in skärmen mot stolpen.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit