OnePlus One/Two - Sweclockers Invite Lista

Permalänk
Medlem

Jag fick precis tag på en invite från annat håll, så ni kan stryka #162 från listan. Tack ändå

EDIT: share-ables levereras inte förrän om några veckor, ni behöver inte PM:a.

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Jag vill ställa mig i kö för en 64 Gb, har haft samma lur i 4 år nu och är sugen på något nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Inviten som jag fick av OnePlus imorse kommer jag inte att använda. Jag har kommit fram till telefonen är för stor i för min smak. Min vän ville inte heller ha inviten. Jag har därför bestämt mig för att göra någon på lista glad genom att lotta ut inviten till någon på listan.

Inviten gäller bara ikväll, egentligen fram till ca 07.00 imorgon, så det måste vara en person som är redo att beställa telefonen från OnePlus NU. Det känns onödigt att ge bort den till någon som "kanske" använder den när det är så pass många som vill ha en invite.

Lottningen är redan avslutad och gick till på följande sätt:
Jag gick in på http://www.random.org/ och slumpade fram ett nummer mellan 1 och 213, dvs mellan de som står på listan. Jag ska nu skicka ett PM till den medlemmen som vann lottningen och höra om den personen vill ha inviten och beställa telefonen ikväll. Om medlemmen inte svarar inom 20 minuter eller om han/hon inte vill ha inviten så lottar jag fram en ny person.

När en medlem har fått inviten av mig skriver jag i tråden vem den lyckliga vinnaren är

Det är ingen idé att skicka PM till mig om inviten, jag hör av mig till den som har vunnit. Snälla, klaga inte på mitt sätt att dela ut inviten, jag gör detta för att vara snäll.

Permalänk
Skrivet av twk:

Jag gick in på http://www.random.org/ och slumpade fram ett nummer mellan 1 och 213, dvs mellan de som står på listan. Jag ska nu skicka ett PM till den medlemmen som vann lottningen och höra om den personen vill ha inviten och beställa telefonen ikväll. Om medlemmen inte svarar inom 20 minuter eller om han/hon inte vill ha inviten så lottar jag fram en ny person.

Bra upplägg

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Numret som lottades var 147, vilket var medlemmen MrBoXon. Han svarade direkt och jag har skickat inviten till honom. Nu kanske det blir fart på er kölista

Permalänk
Medlem

YAY!

Tack som fan! Kunde som sagt inte kommit lämpligare! Så fort jag får mina invites så hamnar dem här!

Permalänk
Medlem

hej, skulle ha älskat en invite för16gb och köper den självfallet omgående.

Permalänk

Bra då kanske listan börjar betas av snart då

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk

Har uppdaterat dokumentet med filter och lite annat lull för att underlätta, säg till ifall något är knasigt.

Hoppas du inte misstycker CrossPorter

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Kan ta bort mig, fixat från annat håll plus att den här listan är ju helt meningslös när folk inte följer turordningen haha.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna en 64GB invite om någon har en över bra sammarbete här på swec ser jag, keep it up!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Tar gärna en 64GB

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Tips: ni som även är aktiva användare på Swedroids forum skulle kanske ta en kik längst ned i deras invite-tråd... ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnzeii:

Tips: ni som även är aktiva användare på Swedroids forum skulle kanske ta en kik längst ned i deras invite-tråd... ;P

Missade den

Men tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det är ingen idé att skicka PM till mig om inviten, jag hör av mig till den som har vunnit. Snälla, klaga inte på mitt sätt att dela ut inviten, jag gör detta för att vara snäll.

Jag klagar inte och jag tycker du är snäll som delar din invite här, men jag måste ändå fråga varför du inte följer den turordningslista som denna tråd är baserad på? Blir det roligare för dig själv att göra så?

Hoppas det blir fart på listan snart! Då blir det till glädje för oss alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Jag klagar inte och jag tycker du är snäll som delar din invite här, men jag måste ändå fråga varför du inte följer den turordningslista som denna tråd är baserad på? Blir det roligare för dig själv att göra så?

Hoppas det blir fart på listan snart! Då blir det till glädje för oss alla.

Kort svar: Det blev roligare för mig samt att detta inte är en officiell kölista som någon är tvingad att följa.

Långt svar: Jag tycker inte att någon på denna lista har mer rätt att få en invite än någon annan på listan. Det finns en officiell kölista som OnePlus administrerar och går efter när de delar ut invites. Vill man vara säker på att få en invite när turen kommer till en själv så är det där man ska köa, inte här. Jag tycker att det är lite komiskt att folk skapar och ställer sig i egna kölistor, utan att någon ens har en invite. Det är lite som att se folk köa på busshållplatsen 10 minuter innan bussen kommer. Då skrattar jag lite för mig själv. Vi svenskar älskar att köa.

Medlemmen som fick min invite blev glad och han har sagt att han ska dela ut sina invites till medlemmar i tråden. Lycka till, jag hoppas att ni får era invites snart!

Permalänk

Fått en invite på annat håll, jag kan ta bort från listan! Om jag får några "sharable invites" så kommer jag ge dem till folk på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jag vill köpa en 64Gb OnePlus One, så lägg gärna till mig till listan!

Permalänk
Skrivet av twk:

Kort svar: Det blev roligare för mig samt att detta inte är en officiell kölista som någon är tvingad att följa.

Långt svar: Jag tycker inte att någon på denna lista har mer rätt att få en invite än någon annan på listan. Det finns en officiell kölista som OnePlus administrerar och går efter när de delar ut invites. Vill man vara säker på att få en invite när turen kommer till en själv så är det där man ska köa, inte här. Jag tycker att det är lite komiskt att folk skapar och ställer sig i egna kölistor, utan att någon ens har en invite. Det är lite som att se folk köa på busshållplatsen 10 minuter innan bussen kommer. Då skrattar jag lite för mig själv. Vi svenskar älskar att köa.

Medlemmen som fick min invite blev glad och han har sagt att han ska dela ut sina invites till medlemmar i tråden. Lycka till, jag hoppas att ni får era invites snart!

Vart hittar du den officiella invite listan från Oneplus?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Vi svenskar älskar att köa.

Du har uppenbarligen aldrig besökt ett öststats land

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Kort övrig fråga? Hur ska listan någonsin kunna betas av med invites om ingen har några att dela ut?
Just nu är de 1 person som har fått invite, och den personen fick på annat håll vad jag förstår?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vart hittar du den officiella invite listan från Oneplus?

Det är ingen öppen lista som här. Du skapar ett konto hos OnePlus och sedan ställs du i kö. Det går inte att veta hur många som är före eller när det blir din tur. Jag fick min invite från OnePlus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av twk:

Det är ingen öppen lista som här. Du skapar ett konto hos OnePlus och sedan ställs du i kö. Det går inte att veta hur många som är före eller när det blir din tur. Jag fick min invite från OnePlus.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, trodde den la ut på måfå till dem som är med i utlottningar och saker på deras facebook tex.
Men de räcker alltså att ha ett konto så man man när som helst få en invite?
Hur länge va du medlem innan din kom?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

En 64 gb:are skulle sitta fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Okej, trodde den la ut på måfå till dem som är med i utlottningar och saker på deras facebook tex.
Men de räcker alltså att ha ett konto så man man när som helst få en invite?
Hur länge va du medlem innan din kom?

Nej, det är ett kö-system. Skriver du in dig idag kommer du antagligen få vänta månader på en telefon.

Permalänk
Medlem

OPO har uppdaterat infon om "sharable invites", se nedan.

"No invites to share. Once you have purchased a phone you will be assigned sharable invites as we have stock available. Please note that it will happen randomly, not a specific amount of time after buying. You will receive an email when sharable invites are assigned to you."

Ska det tolkas som att inköpsdatum och "sharable invites" inte är sammankopplat?

Hur som helst så delar jag med mig av mina invites när dessa trillar in.

Trevlig helg på er.

/Swing3r

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en invite till 64GB-modellen, tackar!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

OPO har uppdaterat infon om "sharable invites", se nedan.
[TEXT]

Jag tolkar det som att dom har brist på telefoner och att man därför får invites att dela när dom har telefoner "över" och att det därför kan te sig slumpmässigt, tiden från köp tills dess att man får sina invites att dela...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Jag tolkar det som att dom har brist på telefoner och att man därför får invites att dela när dom har telefoner "över" och att det därför kan te sig slumpmässigt, tiden från köp tills dess att man får sina invites att dela...

Korrekt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ni kan stryka mig från listan.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |