Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Nemiia's krypin

Hallå Sweclockers!

Har sedan tidiga tonåren följt hemsidan dagligen (fyller 22 till hösten) och nu är det äntligen dags för mig att göra mitt första galleri efter mycket om och men. Så nu hoppas jag det kan ge inspiration till någon där ute precis som ni andra har gett mig i mina år.

Skärmar:
Asus PB278Q
BenQ XL2720T
2x BenQ G2420HDB

Ljud:
Audio Technica AT2020 - Kondensatormikrofon
Behringer Xenyx X1204 USB - Mixerbord
Sennheiser HD598 - Hörlurar

Datorn:
Fractal Design Define XL R2
Corsair CX 750W
MSI Z77A-GD65
Intel Core i5 3570K @ 4,2GHz
Corsair H70
4x4GB Corsair Vengeance 1600Mhz
Gigabyte GTX 670 @ 1250Mhz
Corsair SSD Force Series F120, 120GB
Samsung SSD 840 EVO 500GB
WD Green 2TB
Seagate 3TB
2x WD Green 4TB

DX racer pink edition ofc!

Bilderna är tagna med en potatis då jag ej har tillgång till en ordentlig kamera men detta kanske kan komma att ändras till en kommande update!

Lämna gärna en röst och kommentera

Update 2014-08-09:
Har vridit på hörnan så att rummet känns större, samt flyttat upp datorn på bordet och dragit om alla kablar.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Snyggt! Gör verkligen stor skillnad när man har det rent och städat. Spelar ingen roll hur grymma datorer man har om det ser ut som en svinstia. Så kudos till dig för det!

Snabb fråga dock, vad är fördelarna med att ha 4 skärmar, speciellt i den konfigurationen. Hur fördelar du programmen på skärmarna? Fördelar/nackdelar mot en stor skärm?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av Dubadai:

Snyggt! Gör verkligen stor skillnad när man har det rent och städat. Spelar ingen roll hur grymma datorer man har om det ser ut som en svinstia. Så kudos till dig för det!

Snabb fråga dock, vad är fördelarna med att ha 4 skärmar, speciellt i den konfigurationen. Hur fördelar du programmen på skärmarna? Fördelar/nackdelar mot en stor skärm?

Skype/ts - spelet/film - livestream - spotify

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Hey! Snyggt!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Du har bra smak på tjejer iaf.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Riktigt cleant och snyggt

Permalänk

Dina yttre skärmar är inte i samma höjd

Visa signatur

"Andromeda": | Intel Core i7 3930K | Asus P9X79 | 32GB DDR3 1600Mhz | RTX 3070 | 2x 120GB SSD, RAID 0 | 2x 4TB, RAID 1 | 1TB + 2TB m.2 | Corsair RM850X | Silent Base 601 | Still going strong...

Permalänk
Medlem

Vad är det för fäste du monterat skärmarna på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DimensionDude:

Dina yttre skärmar är inte i samma höjd

Jodå, dom är bara vridna olika mycket

Skrivet av stincon:

Vad är det för fäste du monterat skärmarna på?

Jag beställde en sådan här ifrån Ebay som jag har i mitten http://www.ebay.com/itm/360892604108
Följt utav 2x på sidorna https://www.komplett.se/ax-bordfste-ax2000/767325

Skrivet av Henrikfotograf:

Du har bra smak på tjejer iaf.

Hahaha Vet du vilka det är eller har du bara samma smak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemiia:

Hahaha Vet du vilka det är eller har du bara samma smak?

Nina dobrev är hon till vänster med den röda klänningen Tittar på the vampire diaries en del.
Undra inte om tjejen i mitten längst neråt är Candice accola

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dubadai:

Skrivet av AndreazNilsson:

Skype/ts - spelet/film - livestream - spotify

Nästan full poäng för Andreaz här Älskar att multitaska så taskmanagern brukar vara full i program, på sidoskärmarna kör jag skype/torrentprogram/Facebook eller varierande forum/musikprogram (ej spotify )

På primärskärmen (Benq 120hz, den undre) är självklart där jag sitter och lirar spel.

Och på den övre (Asus WQHD upplösta IPS) blir det som ni misstänker livestreams/serier/youtube/redigeringsprogram.

Är dock ett väldigt stort fan utav serier så när det är färska avsnitt ligger jag ofc i soffan och kollar på TVn, slökollar endast repriser på datorskärmen samtidigt som man gör annat då det inte alls är samma upplevelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Nina dobrev är hon till vänster med den röda klänningen Tittar på the vampire diaries en del.
Undra inte om tjejen i mitten längst neråt är Candice accola

Ajjemen favoserien här vettu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemiia:

Ajjemen favoserien här vettu

Kan inte lista ut resten av tjejerna

Visa signatur

Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

snyggt med alla skärmarna, men antar att du inte har flickvän när du har olika ladies på skärmarna haha..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

snyggt med alla skärmarna, men antar att du inte har flickvän när du har olika ladies på skärmarna haha..

Helt korrekt, hade en tjej varit med och haft åsikter under tiden jag inrett hade det aldrig fått se ut såhär som jag har det idag
Har alltid varit brudar/naturbilder som gällt för mig, men sedan om jag nu hade haft en så hade nog inte mina bakgrundsbilder gjort någon större förändring än mer än kanske en iaf

Permalänk
Skrivet av Embu:

Är inga problem att ha brudar som bakgrunds bilder när man har flickvän Beroende på hur "ego" hon är Vissa tjejer tar mer illa upp än andra på sånt.

Väldigt otroligt cleant annars, syns att du lagt ner arbete på allt

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Snyggt, önskar att jag inte vore så lat, hade gärna haft ett sådant hem

Permalänk

Väldigt stilren och läcker uppsättning!
Good job!

Permalänk
Medlem

Snyggt och samtidigt läskigt för jag har exakt samma wallpaper bilder som du har på bild 2

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Otroligt cleant och snyggt! Får man fråga hur stort det är? För jag antar att det är en etta du bor i? Är på väg att flytta och behöver lite inspiration

Permalänk
Medlem

Jäkligt fräscht! Lite sugen på att höra vart du köpt den där lampan i taket ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_smiley:

Snyggt, önskar att jag inte vore så lat, hade gärna haft ett sådant hem

Tackar, får du bestämma allt själv så är det ju bara till att börja sketcha upp några idèer

Skrivet av Mocka:

Snyggt och samtidigt läskigt för jag har exakt samma wallpaper bilder som du har på bild 2

Haha what the, har en mapp med bilder som jag sparat alla gamla wallpappers i så om jag får för mig att gå tillbaka till någon Annars så är det ju google som gäller om man är sugen på något nytt och fylla på mappen ytterligare!

Skrivet av vompen:

Otroligt cleant och snyggt! Får man fråga hur stort det är? För jag antar att det är en etta du bor i? Är på väg att flytta och behöver lite inspiration

Tackar tackar, jo det är en 1a jag har på 43kvm totalt, men rummet jag visar är bara 4x4,2m alltså16,8kvm. Hade gärna tagit några kvm ifrån köket som är i princip lika stort men det duger som en första egen hyreslägenhet.

Skrivet av Queros:

Jäkligt fräscht! Lite sugen på att höra vart du köpt den där lampan i taket ;P

Tackar och lampan kommer ifrån alla damers paradis "Ullared", 300:- om jag inte missminner mig så det var inte farligt. Jag hade redan Ambilight lampor när jag såg den och misstänkte att det skulle se schysst ut med alla färger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordaxelius:

Väldigt stilren och läcker uppsättning!
Good job!

Tackar, känner mig hedrad att få vara ditt första och vid skrivandets stund enda inlägg här på Swe-C

Permalänk

Oh fan vad cleant. Gillar att du har orkat fixa kablarna så mycket, och setupen i sig är ju gudomlig!

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddegath:

Oh fan vad cleant. Gillar att du har orkat fixa kablarna så mycket, och setupen i sig är ju gudomlig!

Är väl något fel med mig då jag kan få mig något ryck ibland över saker jag stör mig på som jag inte tycker det ser just ''cleant'' eller ordentligt gjort ut.

Typ som updaten jag slängde upp idag så störde jag mig på att det var jobbigt att komma in och ur datorstolen då det var ganska trångt innan, så jag vred på allt ihop och numera är jag mycket nöjdare över att rummet känns rymligare och renare med datorn på bordet.

Permalänk
Medlem

Jäkligt cleant, Snyggt jobbat!

Men jag kan inte vara den enda som noterar att du är leftie, inte ofta man ser! ^^

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av AX:

Jäkligt cleant, Snyggt jobbat!

Men jag kan inte vara den enda som noterar att du är leftie, inte ofta man ser! ^^

Tackar så mycket
Väldigt ovanligt med lefties då alla vänsterhänta som jag träffat på över åren har haft den i högern, trots detta kör jag med vänsterklick som ni "vanliga" gör iaf ^^

Permalänk

kabellister/kanaler får du ha i en hyresrätt ... sålänge du stoppar igen hålen efter dig när dy flyttar

kanske hitta sån där platt list å lägga över tröskeln som man inte skruvar fast utan kanske bara tar en lite bit antiglid matta under ?

Permalänk
Medlem

Ja du jag inte lite avundsjuk...

Såg helt ok ut

5/5p

(Skulle gärna se en bild inuti datorn)

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tinywitch:

kabellister/kanaler får du ha i en hyresrätt ... sålänge du stoppar igen hålen efter dig när dy flyttar

kanske hitta sån där platt list å lägga över tröskeln som man inte skruvar fast utan kanske bara tar en lite bit antiglid matta under ?

Okej det är väl det som är jobbigt bara om man trycker upp för mycket saker på väggen då i en hyres :P, men det är nog ändå inget jag tror jag kommer lägga tid på i detta hemmet iaf.
Jag tror jag är med på vad du menar för något list i princip men jag har ingen aning om vad det heter och vart men skulle kunna hitta något sådant.
Kabelslangen är inte i vägen för mig själv normalt sätt men andra som kommer är väl kanske inte beredd på att den ligger där samt om man skulle komma hem lite påverkad och inte ha huvudet med sig så kan det väl hända att man drar med sig den :D.

Skrivet av Scerio:

Ja du jag inte lite avundsjuk...
Såg helt ok ut
5/5p
(Skulle gärna se en bild inuti datorn)

Tackar
Insidan är nog inte skönhet då den enda gången jag öppnat datorn datorn på cirka 2år var när ett utav mina ram-minnen gav upp så datorn fick konstant bluescreen. Så insidan har tyvärr inte fått lika mycket kärlek som övriga setupen ännu iaf, men datorn är planerad att uppgraderas under hösten så vem vet vad som kan dykas upp här framöver.