Fel hastighet från Comhem, kompensation?

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd modererad ***

Jag har raderat ett par inlägg pga. att vi inte kan tillåta att det uppmanas till lögn, dvs. bedrägeri och inlägg som saknar konstruktivt innehåll samt saknar något som kan hjälpa TS.

Se forumregel § 8 och 1.6.

/KimTjik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ande:

Hej!

Jag har under ett års tid haft 250 Mbps från Comhem, men bara fått ut mellan 60-100 Mpbs. Trots flera kontakter med kundservice har de inte kunnat avhjälpa problemet. I veckan insåg jag att Comhem ursprungligen skickat fel modem, och jag har haft ett som bara haft stöd för upp till 100 Mbps. Jag har nu fått ett nytt modem och har nu full hastighet.

Så till min fråga. Comhem har tagit på sig det fulla ansvaret och tycker själva att det är ganska bedrövligt att kundservice inte lyckats avhjälpa ett så pass enkelt problem. Vad är en rimlig kompensation?

Till saken hör att min bostadsrättsförening har ett avtal med Comhem som gör att jag som privatperson inte betalar någonting för uppkopplingen. Därför hävdar Comhem att de inte kan ersätta mig ekonomiskt. Jag å andra sidan hävdar att de måste ha brutit det avtal vi tecknat genom att under ett års tid inte leverera det vi kommit överens om, oavsett hur mycket pengar jag som privatperson betalat dem (naturligtvis betalar jag indirekt genom min månadsavgift till bostadsrättsföreningen som i sin tur betalar Comhem för avtalet).

Det de erbjuder är att uppgradera min internethastighet kostnadsfritt, vilket jag tycker låter bra, men detta under förutsättning att jag samtidigt binder upp mig under ett år på deras kanalpaket från Cmore och Viasat. I dagsläget har jag både Cmore och Viasat, dock obundet och vi går i tankarna på att säga upp båda paketen varpå det inte är så lockande att binda dem.

Så, vad hade varit en rimlig kompensation? Kan jag kräva att bli kompenserad överhuvudtaget under rådande omständigheter?

MVH
Andreas

Vilket modem fick du ifrån dem då?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Har jag förstått det hela rätt.

Du har fått ut 60 till 100 Mb/s? Och helt gratis?

WTF??? Är du helt borta?

Eller är det jag som inte hajjar?

Jag betalar genom min månadsavgift till bostadsrättsföreningen, däremot betalar jag ingenting direkt till Comhem. Här handlar det dock framförallt om att Comhem inte levererat den tjänst vi har avtalat om. Att jag fått ut 60-100 Mbps är helt ovidkommande, rätt ska vara rätt och företagen måste uppmärksammas på dessa misstag så att de inte drabbar andra.

Skrivet av CTH:

Ring och be att prata med chefen och sen hans chef tills du hittar någon med några ordentligt befogenheter. Det du ska trycka på är att du har ett kontrakt där comhem ska leverera upp till 250 mb/s (vilket givetvis i praktiken kan vara lägre) MEN du har inte haft upp till 250 mb/s eftersom utrustning som comhem har tillhandahållit tilllåter max upp till 100mb/s. Uppenbarligen så har de inte uppfyllt sin del av kontraktet.

Bind inte upp dig på något mer, det är ingen kompensation, du får köpa något mer bara.

Och givetvis kan de se till att du får pengar tillbaka på tv-räkningen istället. Det är samma företag, låt dem inte hitta på något annat.

Du kan också googla upp chefen för customer relations eller liknande och ringa honom. Brukar inte vara så svårt att hitta sådanna uppgifter

Jag har ju varit i kontakt med reklamationsavdelningen, och de verkade ha befogenheter. De skulle dock återkommit till mig igårkväll, vilket de inte gjorde... Vi får helt enkelt se när de hör av sig och vad de säger då.

Skrivet av -=Mr_B=-:

De kan inte ge dig subvention på TV abonnemanget, för att bredband och TV abonnemang inte har med varandra att göra. Så de erbjuder uppgradering av bredbandet, men helt plötsligt har bredband och TV med varandra att göra, och du måste även gå med på att binda ditt TV tittande i ett år...
Hyckleri, lögner, och skitsnack?
B!

Precis, naturligvis går det bra när det är till fördel för Comhem

Skrivet av Broken-arrow:

Comhem, har man inte kört mycket gått om. Nyligen så sa en polare upp det, när han fick möjlighet till fiber.

Så hade jag också gjort, men bostadsrättsföreningen har avtal med Comhem och det finns inga andra ledningar i byggnaden.

Skrivet av trickysaer:

1. Säg upp allt du har i TV-väg med ComBort och skaffa Viaplay istället. Där kan du lägga till Allsvenskan t ex, Cmore har ju knappt några rättigheter kvar när det gäller sport. Men kanske är någon specifik liga du följer? Jag betalar 408:- för Viaplay med hela Allsvenskan. Då har man sportkanalerna också, så CL, PL osv.

2. I samband med att du uppgraderade ditt internet, gick inte din avgift upp? Att du fått alltid gratis är ju ren bull eftersom du givetvis betalar för det inbakat i hyran om än subventionerat.

3. Jag tycker du kan kräva både dubbel hastighet och sedan prata med de som är ansvariga för fibern i ditt hus om reducerat pris och att de får ta strid med CH. Sen skulle jag påstå att det är en rätt fet skillnad mellan 100Mbit och 250Mbit Att konstant ligga på 31.x+MB/s när man tankar från Steam/Origin/Uplay osv är väldigt trevligt.

Visst vore Viaplay ett alternativ, men jag är primärt intresserad av filmkanalerna snarare än sportkanalerna. De ”vanliga” TV-kanalerna vill jag dock inte säga upp.

Om du menar att min avgift till föreningen gick upp så nej, den är konstant. Det beror på att föreningen betalar lika mycket till Comhem oavsett vilket abonnemang jag har. Avtalet berättigar mig enbart viss rabatt. Det innebär att om jag valt ett dyrare abonnemang, hade jag själv behövt betala mellanskillnaden till Comhem.

Jag får se vad Comhem kan erbjuda när de hör av sig. Som sagt, dubbel hastighet vore en klockren kompensation men tyvärr kan de endast erbjuda det om jag binder mitt TV-abonnemang...

Skrivet av Rajat:

Vilket modem fick du ifrån dem då?

Netgear CG3100: https://www.comhem.se/kundservice/hjalp/utrustning/netgear-cg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Har jag förstått det hela rätt.

Du har fått ut 60 till 100 Mb/s? Och helt gratis?

***bort/moderator***

Eller är det jag som inte hajjar?

Ingenting är gratis, i slutändan är det alltid hyresgästen som betalar, även om det är inbakat i hyran eller inte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ingenting har hindrat dig å själv skaffa ett redigt modem någon annanstans ifrån...

De har tillhandahålligt dig tjänsten ....att du har rätt utrustning får du själv svara för.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är rätt säker på att Com Hem skickade ut det modemet även till 250 Mbps-anslutningar ett tag (jag fick ett sådant för just den tjänsten i slutet av 2011; googling ger exempelvis liknande utsagor på SweClockers).

CG3100 klarar rent tekniskt upp till 400 Mbps; problemet är att det är en riktig skräpkonstruktion som de har haft upprepade problem med över flera år (inklusive rena säkerhetshål), varpå de mig veterligen helt har slutat sända ut den modellen till förmån för CG3700 ("De två modem vi säljer idag är Netgear CG3700 och Compal CH7284E" — representant för Com Hems kundservice 2013-06-18). De supportar ju dock de CG3100-exemplar som redan finns ute; därav informationen på deras hemsida.

Jag antar att tanken är att CG3700 är tänkt att dras med färre problem när det används i högre hastigheter. Det är mycket troligt att du fått ut rätt hastighet med CG3100, och har du sluppit samma problem som många andra har haft så som frånkopplingar upp till flera gånger om dagen, tvingade omstarter någon gång i veckan, etc., så är det nog inte mycket att hämta (och om du har upplevt det så hade du nog behövt klaga på detta tidigare så att de hade kunnat åtgärda detta — de som sitter på CG3100 idag och inte klagar går nog under "funkar det så funkar det"-klausulen i Com Hems ögon ).

Har du mätt din hastighet under tiden du haft modemet, eller bygger du dina antaganden enbart på att de idag skickar ut ett annat modem, och bara lämnar "garanti" för CG3100 upp till 100 Mbps?

Som tips för de som har problem med sitt CG3100 så kan man antingen kontakta Com Hem och klaga, eller så kan man se till att bara använda modemet som faktiskt modem, dvs en "dum brygga" och sköta NAT och WLAN med andra interna enheter. Liksom många andra snikalternativ så kollapsar CG3100 helt enkelt när det får jobba ordentligt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Ingenting har hindrat dig å själv skaffa ett redigt modem någon annanstans ifrån...

De har tillhandahålligt dig tjänsten ....att du har rätt utrustning får du själv svara för.

Mjae, Com Hem tillhandahåller ju vanligen även utrustningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Menar du att jag kan skaffa ett eget modem för att ta emot trafik från Comhems nät? Som jag uppfattat det är jag bunden till de modem som Comhem själva levererar. Dessutom ingår utrustningen som en del av tjänsten; jag har inte själv beställt något modem utan Comhem har bundit sig till att förse mig med utrustning för att jag ska kunna utnyttja den tjänst jag abonnerar på och de har kostnadsfritt skickat hem modemet till mig i samband med beställning.

Man måste helt enkelt kunna förutsätta att Comhem levererar adekvat utrustning för att köra de tjänster man beställt, så som det står i avtalet. Många teknikokunniga har inte en chans att själva inse att modemet behöver bytas, när man faktiskt fått det levererat direkt från Comhem i samband med att man beställer tjänsten. Jag har till och med varit i kontakt med kundtjänst för att få problemet avhjälpt, utan att de insett att jag hade fel modem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag är rätt säker på att Com Hem skickade ut det modemet även till 250 Mbps-anslutningar ett tag (jag fick ett sådant för just den tjänsten i slutet av 2011; googling ger exempelvis liknande utsagor på SweClockers).

CG3100 klarar rent tekniskt upp till 400 Mbps; problemet är att det är en riktig skräpkonstruktion som de har haft upprepade problem med över flera år (inklusive rena säkerhetshål), varpå de mig veterligen helt har slutat sända ut den modellen till förmån för CG3700 ("De två modem vi säljer idag är Netgear CG3700 och Compal CH7284E" — representant för Com Hems kundservice 2013-06-18). De supportar ju dock de CG3100-exemplar som redan finns ute; därav informationen på deras hemsida.

Jag antar att tanken är att CG3700 är tänkt att dras med färre problem när det används i högre hastigheter. Det är mycket troligt att du fått ut rätt hastighet med CG3100, och har du sluppit samma problem som många andra har haft så som frånkopplingar upp till flera gånger om dagen, tvingade omstarter någon gång i veckan, etc., så är det nog inte mycket att hämta (och om du har upplevt det så hade du nog behövt klaga på detta tidigare så att de hade kunnat åtgärda detta — de som sitter på CG3100 idag och inte klagar går nog under "funkar det så funkar det"-klausulen i Com Hems ögon ).

Har du mätt din hastighet under tiden du haft modemet, eller bygger du dina antaganden enbart på att de idag skickar ut ett annat modem, och bara lämnar "garanti" för CG3100 upp till 100 Mbps?

Som tips för de som har problem med sitt CG3100 så kan man antingen kontakta Com Hem och klaga, eller så kan man se till att bara använda modemet som faktiskt modem, dvs en "dum brygga" och sköta NAT och WLAN med andra interna enheter. Liksom många andra snikalternativ så kollapsar CG3100 helt enkelt när det får jobba ordentligt.

Hej!

Det är möjligt att modemet har teoretiskt stöd för 400 Mbps, men Comhem själva specificerar en maxhastighet på 100 Mbps vilket stämmer väl överens med vad jag haft i praktiken. Visst har det strulat på andra sätt också, men det har främst varit att mina wifi-enheter kopplats bort i tid och otid.

Redan i höstas påbörjade jag mina egna mätningar av hastigheten. Då jag inte nådde upp till 250 Mbps kontaktade jag Comhem. Jag bor centralt i en nybyggd fastighet, och de gjorde vad de kunde för att avhjälpa problemet utan resultat. Istället ombads jag göra ytterligare mätningar på diverse sätt specificerade av Comhem, för att rapportera in hur hastigheten förändrades beroende när på dygnet jag mätte. Jag har med andra ord gjort ganska många mätningar under året som styrker att min hastighet legat mellan 60-100 Mbps. När jag fick mitt nya modem fick jag omedelbart ut 250 Mbps, så att det är det gamla modemet som är begränsat är jag tämligen övertygad om. Precis innan jag bytte hade jag hastigheter mellan 90-100 Mbps, fem minuter senare låg jag istället på 250-255 Mbps.

MVH
Andreas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av phz:

För något år sedan hjälpte jag en bekant att installera ett CG3100. Då fick jag för mig att det fanns någon begränsning i dem som gjorde att det inte kom över 100Mb/s. Jag mins att jag tyckte att det var ett synnerligen kasst modem att skicka ut. Nu när jag läser på om modemet hittar jag inte det utan bara de 400Mb/s du nämner. Finns det kanske olika versioner.

I slutändan gjorde vi aldrig något åt begränsningarna i modemet. Min bekant är en dam på 75, så hon bryr sig inte så mycket om hastigheten så länge det funkar att surfa och kolla mail, och det lyckades vi få till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Hej!

Det är möjligt att modemet har teoretiskt stöd för 400 Mbps, men Comhem själva specificerar en maxhastighet på 100 Mbps vilket stämmer väl överens med vad jag haft i praktiken. Visst har det strulat på andra sätt också, men det har främst varit att mina wifi-enheter kopplats bort i tid och otid.

Redan i höstas påbörjade jag mina egna mätningar av hastigheten. Då jag inte nådde upp till 250 Mbps kontaktade jag Comhem. Jag bor centralt i en nybyggd fastighet, och de gjorde vad de kunde för att avhjälpa problemet utan resultat. Istället ombads jag göra ytterligare mätningar på diverse sätt specificerade av Comhem, för att rapportera in hur hastigheten förändrades beroende när på dygnet jag mätte. Jag har med andra ord gjort ganska många mätningar under året som styrker att min hastighet legat mellan 60-100 Mbps. När jag fick mitt nya modem fick jag omedelbart ut 250 Mbps, så att det är det gamla modemet som är begränsat är jag tämligen övertygad om. Precis innan jag bytte hade jag hastigheter mellan 90-100 Mbps, fem minuter senare låg jag istället på 250-255 Mbps.

MVH
Andreas

Jag körde 250/10 Mbps på ett CG3100 tidigare och fick generellt hela tiden ut maxhastigheten. Jag har nu kvar samma modemmodell men har bytt till Com Hems 100/10-tjänst (jag hade 100/100 Mbps där jag bodde tidigare, och kunde ganska tydligt se att ökad nedströmshastighet helt kan kvitta; däremot hade jag mycket gärna haft högre uppströms…), och fick som mätpunkt ut, alldeles nyss (Bredbandskollen), 110/10 Mbps.

Eftersom det "egentligen" inte är i modemet som ska ha begränsat hastigheten, och de dessutom sålt det modemet till just den tjänsten tidigare (även om de nu nedgraderat specifikationen för att minska reklamationer, kan antas) så tror jag det kan bli svårt att få något större gehör, men jag har ingen koll på Com Hems interna riktlinjer mer än rena spekulationer.

Att de skulle ha några mjukvarubegränsningar i modemet är inget jag hört talas om.

Gällande din hastighet: använde du samma TP-kabel, eller passade du på att byta vid modembyte? Det är inte alls ovanligt att kablar är skadade (eller för den delen så gamla att de bara är specade för 100/100 Mbps; Cat 5-kabel kontra Cat 5E/Cat 6, osv). Det kan ju också ha varit en mjukvarubegränsning på datorn som av någon anledning bara ville prata 100/100 Mbps med modemet tidigare. Kanske kan testa att koppla in det gamla modemet (och då eventuellt gammal kabel) och se med vilken hastighet din dator ansluter, för om den faller ner på 100/100 Mbps så är det definitivt en "hård" hastighetsgräns.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det modemet klarar 250Mbit, jag har samma uppkoppling med samma modem och har maxfart

Skrivet av ZOiDVOiD:

Du kan inte använda vilket modem som helst med ComHem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Jag körde 250/10 Mbps på ett CG3100 tidigare och fick generellt hela tiden ut maxhastigheten. Jag har nu kvar samma modemmodell men har bytt till Com Hems 100/10-tjänst (jag hade 100/100 Mbps där jag bodde tidigare, och kunde ganska tydligt se att ökad nedströmshastighet helt kan kvitta; däremot hade jag mycket gärna haft högre uppströms…), och fick som mätpunkt ut, alldeles nyss (Bredbandskollen), 110/10 Mbps.

Eftersom det "egentligen" inte är i modemet som ska ha begränsat hastigheten, och de dessutom sålt det modemet till just den tjänsten tidigare (även om de nu nedgraderat specifikationen för att minska reklamationer, kan antas) så tror jag det kan bli svårt att få något större gehör, men jag har ingen koll på Com Hems interna riktlinjer mer än rena spekulationer.

Att de skulle ha några mjukvarubegränsningar i modemet är inget jag hört talas om.

Gällande din hastighet: använde du samma TP-kabel, eller passade du på att byta vid modembyte? Det är inte alls ovanligt att kablar är skadade (eller för den delen så gamla att de bara är specade för 100/100 Mbps; Cat 5-kabel kontra Cat 5E/Cat 6, osv). Det kan ju också ha varit en mjukvarubegränsning på datorn som av någon anledning bara ville prata 100/100 Mbps med modemet tidigare. Kanske kan testa att koppla in det gamla modemet (och då eventuellt gammal kabel) och se med vilken hastighet din dator ansluter, för om den faller ner på 100/100 Mbps så är det definitivt en "hård" hastighetsgräns.

Skrivet av Rajat:

Det modemet klarar 250Mbit, jag har samma uppkoppling med samma modem och har maxfart

Du kan inte använda vilket modem som helst med ComHem

Det låter ju onekligen som att det borde fungerat med det modem jag hade, faktum är dock att jag av någon anledning gick från 100 Mbps till 250 Mbps så fort modemet byttes ut. Samma TP-kabel användes till båda modemen (Cat-6) och jag har i tidigare kontakt med Comhems kundservice testat alla möjliga mjukvarulösningar i datorn utan resultat.

Det är också så att så fort Comhem fick höra vilket modem jag hade sa de själva att det förklarar varför jag inte får ut mer än 100 Mbps och omgående skickades ett nytt modem ut kostnadsfritt. Kan det vara så att det finns olika versioner av modemet, eller att det på något sätt är begränsat i mjukvara? Oavsett har Comhem tagit på sig ansvaret och konstaterat att de ursprungligen skickat fel modem, även om det borde fungerat. Jag kan bara gå på vad Comhem själva säger, vad som står på deras hemsida samt de faktiska hastigheterna jag mätt upp i min lägenhet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Det är också så att så fort Comhem fick höra vilket modem jag hade sa de själva att det förklarar varför jag inte får ut mer än 100 Mbps och omgående skickades ett nytt modem ut kostnadsfritt. Kan det vara så att det finns olika versioner av modemet, eller att det på något sätt är begränsat i mjukvara? Oavsett har Comhem tagit på sig ansvaret och konstaterat att de ursprungligen skickat fel modem, även om det borde fungerat. Jag kan bara gå på vad Comhem själva säger, vad som står på deras hemsida samt de faktiska hastigheterna jag mätt upp i min lägenhet.

Det låter osannolikt att det skulle finnas olika versioner av modemet. Hastighetslåsningarna sker i "källaren" hos Com Hems utrustning, inte i mjukvara. Däremot kan ju personen du pratat med på supporten bara ha tittat på deras egna nya riktlinjer, sett "100 Mbps" och dragit egna slutsatser.

Alternativt är ditt förra modem något extra mycket av ett måndagsexemplar, som kanske inte lyckas skapa en vettig anslutning med din dator även om kabeln är bra. Jag hade testat att koppla in det gamla modemet för att se med vilken hastighet ditt operativsystem säger att nätverkskommunikationen sker, för att försöka se om felet legat på "insidan" av modemet eller ej; om inte annat för att få koll på problemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det låter osannolikt att det skulle finnas olika versioner av modemet. Hastighetslåsningarna sker i "källaren" hos Com Hems utrustning, inte i mjukvara. Däremot kan ju personen du pratat med på supporten bara ha tittat på deras egna nya riktlinjer, sett "100 Mbps" och dragit egna slutsatser.

Alternativt är ditt förra modem något extra mycket av ett måndagsexemplar, som kanske inte lyckas skapa en vettig anslutning med din dator även om kabeln är bra. Jag hade testat att koppla in det gamla modemet för att se med vilken hastighet ditt operativsystem säger att nätverkskommunikationen sker, för att försöka se om felet legat på "insidan" av modemet eller ej; om inte annat för att få koll på problemet.

Det är ju inte osannolikt att hon bara gått på de nuvarande riktlinjer som finns, dock lät hon förvånad över att jag fått det modemet till 250 Mbps. Jag kan absolut koppla in det gamla, var menar du sedan att operativsystemet (Windows 7) rapporterar hastighet? Oavsett har jag ju nu full hastighet, så att det är någonting med det gamla modemet som strulade ser jag som säkert.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ande:

Det låter ju onekligen som att det borde fungerat med det modem jag hade, faktum är dock att jag av någon anledning gick från 100 Mbps till 250 Mbps så fort modemet byttes ut. Samma TP-kabel användes till båda modemen (Cat-6) och jag har i tidigare kontakt med Comhems kundservice testat alla möjliga mjukvarulösningar i datorn utan resultat.

Jag började med 25/10 från dem, gick över till 100/10 och vidare till 250/10, har haft samma modem hela tiden och när de började med 250/10 så skickades en mjukvaruuppdatering ut automatiskt från Comhem som uppgraderade modemet för att klara av högre hastighet, så den skall ha uppgraderats osynligt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Det är ju inte osannolikt att hon bara gått på de nuvarande riktlinjer som finns, dock lät hon förvånad över att jag fått det modemet till 250 Mbps. Jag kan absolut koppla in det gamla, var menar du sedan att operativsystemet (Windows 7) rapporterar hastighet? Oavsett har jag ju nu full hastighet, så att det är någonting med det gamla modemet som strulade ser jag som säkert.

Det var mest för att kontrollera ifall nätverksanslutningen mellan din dator och routern sker med 100/100 Mbps (100base-TX) i stället för 1000/1000 Mbps (1000base-T) som du behöver för att få ut mer än just 100/100 Mbps. Anledningen skulle kunna vara kabelkvalité (men du säger att du använder samma), anslutet nätverkskort (men jag antar att du använder samma där också), hårdvarubekymmer i form av exempelvs kontaktproblem i modemet, elelr mjukvarubekymmer i form av att Windows av någon anledning bestämmer sig för att inte nyttja 1000base-T-läget mot modemet av någon oklar nyck.

Ifall det visar sig att det är ett hårdvaruproblem så kanske det finns möjlighet till kompensation genom reklamation av modemet, men jag antar att det ligger långt utanför garanti i vilket fall, så en sådan undersökning kanske främst är något att göra ur nyfikenhetsperspektiv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

De har precis ringt från Comhems reklamationsavdelning, och det visade sig både att de var villiga att kompensera mig och att det gick att påverka TV-fakturan trots att det var ett bredbandsrelaterat ärende.

Vad de gör är att de stryker mina två kommande fakturor, som var och en ligger strax över 1000 kr. Därtill får jag Viasat Premium kostnadsfritt i tre månader, och därefter med 120 kr rabatt i ytterligare sex månader. Detta helt utan bindningstid.

Jag är naturligtvis nöjd med kompensationen och måste säga att jag för en gångs skull också är nöjd med hur Comhem hanterat ärendet. Tack till alla som engagerat sig!

MVH
Andreas

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Hej!

De har precis ringt från Comhems reklamationsavdelning, och det visade sig både att de var villiga att kompensera mig och att det gick att påverka TV-fakturan trots att det var ett bredbandsrelaterat ärende.

Vad de gör är att de stryker mina två kommande fakturor, som var och en ligger strax över 1000 kr. Därtill får jag Viasat Premium kostnadsfritt i tre månader, och därefter med 120 kr rabatt i ytterligare sex månader. Detta helt utan bindningstid.

Jag är naturligtvis nöjd med kompensationen och måste säga att jag för en gångs skull också är nöjd med hur Comhem hanterat ärendet. Tack till alla som engagerat sig!

MVH
Andreas

Riktigt gött att det löste sig!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!