Nytt svenskt projekt "Scaupa" på Indiegogo

Permalänk
Snusfri

Dem textures

Ser riktigt bra ut tamejfan

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av THB:

Dem textures

Ser riktigt bra ut tamejfan

Kul att höra, tack
Nu ska jag "bara" få in lite rörelse och koppla existerande funktioner till roboten, sen kan man ju visa något mer konkret.

Permalänk

THB,
Det var två månader sen jag anökte på nytt till NeoGAF, vet du om detta är normal väntetid eller har det blivit något fel tror du?

Permalänk
Snusfri

Har du inte fått något svar ännu?
Låter väldigt skumt isf, då måste något vara galet.

Har du testat att kontakta dom från din mail (isp-mailen)?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av THB:

Har du inte fått något svar ännu?
Låter väldigt skumt isf, då måste något vara galet.

Har du testat att kontakta dom från din mail (isp-mailen)?

Oki jag kontaktar dom så får vi se vad som händer.
Vad skulle hända om tex du startade en tråd där? Det kanske är en stor risk för dig med tanke på att du "ansvarar" för tråden då, eller hur ligger det till? Hmm men jag måste ju kunna svara... glömde visst denna lilla detalj

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludde.andersson:

Förresten så lade jag in ett nyhetstips på fragzone och om ni vill och är medlemmar så kanske ni kan "gilla" mitt inlägg. Vet inte om det har någon betydelse men det skadar väl inte. Bilderna känner ni igen

Längst ner på:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/nyhetstraden-299553?page...

Bump.

Gillat inlägget på FZ!

Permalänk
Skrivet av CROE:

Bump.

Gillat inlägget på FZ!

Gött, tack!
Som sagt så vet jag inte om det gör någon skillnad men man vet ju aldrig. Det värsta är att aldrig få svar någonstans, riktigt knepigt faktiskt. Mycket bättre att de sagt "vad är detta för skit", än att aldrig få svar.

Permalänk

Provade att lägga på en environment map, det gör att man får en riktig metallkänsla.
Man ser att Leonard, han som modellerade roboten, hade detta i tankarna.
Specular texturen innehåller detaljer som gör att den ser lite sliten och kantstött ut.

Permalänk
Medlem

Antialias Ludde för bövelen

Bortsett från det: very very nice

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Antialias Ludde för bövelen

Bortsett från det: very very nice

Hahaha, jaaaa jag ska fixa det

Jag har ändrat lite i hur AA hanteras och jag måste fixa några saker innan jag aktiverar det.
Det finns många sätt att hantera AA och ibland provar jag nya tekniker, så just nu så är det avslaget.
Men det är bra du ligger på och tjatar, jag måste fixa det.

Permalänk

Ähh jag tog bort mitt inlägg...

Permalänk

THB,
Nu fick jag aktivering på NeoGAF

Permalänk
Expertgissare

THB,

Härligt hoppas det går bra för dig där. Har följt denna tråden lite titt som tätt och tycker att du gör ett grymt jobb

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Härligt hoppas det går bra för dig där. Har följt denna tråden lite titt som tätt och tycker att du gör ett grymt jobb

Tackar, kul att höra!
Funderar just nu på vad man ska skriva bara...

Permalänk

Inget speciellt alls, satt mest och testade lite prestanda.
Visade sig att GPU vertex-processing är flaskhalsen i denna scen.
Scenen består av 2560 robotar med ca 65000 trianglar vardera och med 7 material.
Alla skuggas också vilket totalt ger ca 460M trianglar som renderas i ungefär 8 fps.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt härligt ut! Förlåt om jag är lite efter men finns det något release datum eller liknande?

Permalänk
Skrivet av LudvigSm:

Ser riktigt härligt ut! Förlåt om jag är lite efter men finns det något release datum eller liknande?

Va kul
Inget datum än tyvärr. Håller som bäst på att leta finansiering, antingen via crowdfunding eller investering, så att jag kan jobba heltid med det. Beroende på hur det går så kan jag först därefter ge en uppskattning på tid.

Oavsett om det blir crowdfunding, investering eller inget av det så kommer jag nu i närmaste tiden försöka få fram lite mer demomaterial och inte bara bilder och filmer på miljöer som det hittintills varit.

Permalänk
Snusfri

THB,

Härligt det tog sin lilla tid

Du har kvar länkarna du fick av mig om i vilka trådar du skall skriva om spelet?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av THB:

Härligt det tog sin lilla tid

Du har kvar länkarna du fick av mig om i vilka trådar du skall skriva om spelet?

Tog två månader nästan exakt
Jo jag har dina länkar kvar tack.

Permalänk

En ledsen trasig robot som får hjälp...

Permalänk
Mattecoach

Du har inte funderat på att gå ihop med existerande studio eller förläggare för att få finansiering? Förstår om du vill ha kontroll över din skapelse, men sånt går säkert att avtala om. Och jag vet att många är sugna på att spelet ska komma ut!

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Du har inte funderat på att gå ihop med existerande studio eller förläggare för att få finansiering? Förstår om du vill ha kontroll över din skapelse, men sånt går säkert att avtala om. Och jag vet att många är sugna på att spelet ska komma ut!

Ah va kul att höra, gör att man hållet hoppet uppe

Angående samarbete m.m. så känner jag att det är lite tidigt, vill gärna komma ut med några spelmoment först. Helst skulle jag vilja få ut en liten miniversion också som ni kan testa innan jag går till nån studio. Anledningen är att man sitter i mycket bättre förhandlingssituation då. Men drar det ut på tiden för mycket och jag inte klarar det ekonomiskt så måste jag givetvis försöka ta kontakt. Själv försöker jag hävda att det inte är ett högriskprojekt av den anledningen att väldigt mycket redan är framtaget samt att det går att dra igång med en minibudget om man jämför med andra spel. Så även ett fiasko räcker för att täcka kostnaderna tror/hoppas jag :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Angående samarbete m.m. så känner jag att det är lite tidigt, vill gärna komma ut med några spelmoment först. Helst skulle jag vilja få ut en liten miniversion också som ni kan testa innan jag går till nån studio. Anledningen är att man sitter i mycket bättre förhandlingssituation då. Men drar det ut på tiden för mycket och jag inte klarar det ekonomiskt så måste jag givetvis försöka ta kontakt. Själv försöker jag hävda att det inte är ett högriskprojekt av den anledningen att väldigt mycket redan är framtaget samt att det går att dra igång med en minibudget om man jämför med andra spel. Så även ett fiasko räcker för att täcka kostnaderna tror/hoppas jag :D.

Har du kollat med Paradox? Om man bortser från avsaknaden av strategielementet så skulle nog det passa fint in i deras bibliotek.

Permalänk
Mattecoach

Förstår det, men från börjar har studior vanligtvis mycket mindre att gå på. Jag säger inte att du ska skriva på första bästa, men är nog inte fel att kolla hur läget ser ut idag. Det är ju möjligt att de tycker att du har kommit långt och att du redan har en bra förhandlingsposition.

Skrivet av Tjodd:

Har du kollat med Paradox? Om man bortser från avsaknaden av strategielementet så skulle nog det passa fint in i deras bibliotek.

Själv tänkte jag i första hand på Starbreeze. Tycker att de har visat att de är för innovativa spel där det inte finns någon garanti för att generera en massa pengar med tanke på Brothers: A Tale of Two Sons. Det spelet hade vissa element som jag tycker man känner igen i detta projektet. Jag tror att de skulle vara nöjda om de kan släppa ett riktigt bra spel som går +/- noll, går det bättre är det bara bonus.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Skrivet av PuMaH:

Förstår det, men från börjar har studior vanligtvis mycket mindre att gå på. Jag säger inte att du ska skriva på första bästa, men är nog inte fel att kolla hur läget ser ut idag. Det är ju möjligt att de tycker att du har kommit långt och att du redan har en bra förhandlingsposition.

Själv tänkte jag i första hand på Starbreeze. Tycker att de har visat att de är för innovativa spel där det inte finns någon garanti för att generera en massa pengar med tanke på Brothers: A Tale of Two Sons. Det spelet hade vissa element som jag tycker man känner igen i detta projektet. Jag tror att de skulle vara nöjda om de kan släppa ett riktigt bra spel som går +/- noll, går det bättre är det bara bonus.

Tack för tipsen!
Jo ni har säkert rätt. Tror att ett av mina hinder är att jag aldrig haft en kontakt inom spelbranschen, vilket gör att man inte på ett naturligt sätt träffar kontakter på ett tidigt stadium i projektet. Samtidigt har jag tvingats leta upp andra kontakter som modellerare, ljud m.m. som det funkar bra med, vilket ju är en stor fördel. Så jag tycker att jag ändå står ganska rustad att dra igång på allvar om det kommer in pengar, tex via crowdfunding.

Permalänk
Mattecoach

Tack för tipsen!
Jo ni har säkert rätt. Tror att ett av mina hinder är att jag aldrig haft en kontakt inom spelbranschen, vilket gör att man inte på ett naturligt sätt träffar kontakter på ett tidigt stadium i projektet. Samtidigt har jag tvingats leta upp andra kontakter som modellerare, ljud m.m. som det funkar bra med, vilket ju är en stor fördel. Så jag tycker att jag ändå står ganska rustad att dra igång på allvar om det kommer in pengar, tex via crowdfunding.

Jag tycker absolut att du ska göra det som du känner dig mest bekväm med. Det borde ju leda till den bästa möjliga slutprodukten, vilket är vad vi alla vill
Det enda problemet skulle ju vara om det inte kommer igång någon ordentlig crowdfunding så att du kan arbeta med det ordentligt...

Permalänk
Skrivet av PuMaH:

Jag tycker absolut att du ska göra det som du känner dig mest bekväm med. Det borde ju leda till den bästa möjliga slutprodukten, vilket är vad vi alla vill
Det enda problemet skulle ju vara om det inte kommer igång någon ordentlig crowdfunding så att du kan arbeta med det ordentligt...

Ja min plan är att försöka med crowdfunding en gång till innan jag går vidare och letar hjälp, iof så utesluter inte det ena det andra. Crowdfunding är väldigt svårt och chansen är rätt liten att man ska lyckas, men även om det går åt skogen så får man ju ut lite reklam. Allt detta kommer att behöva lösas inom de närmate månaderna oavsett vilket.

Permalänk
Medlem

går in och kollar här vääldigt ofta för att få se något nytt och fan vad det börjar rycka i fingrarna!! nu vill man testa detta!! har väntat sen tråden skapades och man blir bara mer och mer häpen över din kunskap! allt är galet snyggt!!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Jag tänkte mest att du skulle kunna ta hjälp av en utgivare/förläggare, inte studio eftersom du verkar ha koll på det mesta där (och förmodligen inte vill att andra skall komma in och tumma för mycket). Paradox har ju något slags indieutgivarepitet och borde vara vana vid "mindre" projekt.

Det där med kontakter är ju alltid svårt tyvärr men man får väl ligga på och hoppas på lite tur att man når fram någonstans.

Permalänk
Skrivet av tonix:

går in och kollar här vääldigt ofta för att få se något nytt och fan vad det börjar rycka i fingrarna!! nu vill man testa detta!! har väntat sen tråden skapades och man blir bara mer och mer häpen över din kunskap! allt är galet snyggt!!

Skitkul :), tack!
Hoppas bara att jag kan få ut något i tid innan alla hinner somna bara...

Skrivet av Tjodd:

Jag tänkte mest att du skulle kunna ta hjälp av en utgivare/förläggare, inte studio eftersom du verkar ha koll på det mesta där (och förmodligen inte vill att andra skall komma in och tumma för mycket). Paradox har ju något slags indieutgivarepitet och borde vara vana vid "mindre" projekt.

Det där med kontakter är ju alltid svårt tyvärr men man får väl ligga på och hoppas på lite tur att man når fram någonstans.

Egentligen kan jag inte säga så mycket eftersom jag aldrig varit i kontakt med en utgivare, så det är kanske precis som du säger att det finns smidiga samarbetssätt som skulle passa jättebra. Tack för tipset, ska ha det i bakhuvudet...