Nytt svenskt projekt "Scaupa" på Indiegogo

Permalänk
Skrivet av THB:

Vet du hur det funkar på NeoGaf? Behöver man göra något speciellt för att få access eller får man det efter en tid?
Har mailat dom men det tar nog tid innan man får svar.

Jag är en dinosarie i sådana sammanhang, har absolut ingen erfarenhet

Permalänk
Snusfri
Skrivet av ludde.andersson:

Vet du hur det funkar på NeoGaf? Behöver man göra något speciellt för att få access eller får man det efter en tid?
Har mailat dom men det tar nog tid innan man får svar.

Jag är en dinosarie i sådana sammanhang, har absolut ingen erfarenhet

Det kan ta ett tag innan du blir verifierad, forumet är väldigt stort och aktivt.
Normalt så brukar det ta ca 1-2v innan du får tillgång till att svara på inlägg i trådar och du startar som Junior Member, du kan inte starta egna trådar men du som developer kan få den rättigheten om du pm'ar en moderator och berättar varför du vill skapa en tråd.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av THB:

Det kan ta ett tag innan du blir verifierad, forumet är väldigt stort och aktivt.
Normalt så brukar det ta ca 1-2v innan du får tillgång till att svara på inlägg i trådar och du startar som Junior Member, du kan inte starta egna trådar men du som developer kan få den rättigheten om du pm'ar en moderator och berättar varför du vill skapa en tråd.

Ok tack för hjälpen, då fattar jag(tar lite tid ibland ).
Jag skickade email till deras support om det eftersom jag inte kunde pm:a moderatorerna.

Permalänk

Verkar vara hårda krav för att kunna registrera sig på NeoGAF...
Fick precis detta meddelande:

Citat:

Dear ludde.andersson,

Unfortunately your registration at NeoGAF did not meet our membership requirements. Therefore your registration was deleted.

Sorry,
NeoGAF

Permalänk
Medlem

Verkar vara hårda krav för att kunna registrera sig på NeoGAF...
Fick precis detta meddelande:

Whoa, det var en tunn förklaring...
Fyllde du inte i all info?
Du får väl fråga dem antar jag.. Eller försöka igen.. Trägen vinner

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Whoa, det var en tunn förklaring...
Fyllde du inte i all info?
Du får väl fråga dem antar jag.. Eller försöka igen.. Trägen vinner

Jag fyllde i allt tyckte jag...
De är kanske ovana vid att man använder sitt riktiga namn och email, kanske något lurt

Permalänk

Skum dimma...

Permalänk

Väldigt kort tur i skogen...

Permalänk
Medlem

Grymt Ludde!

När kommer en Alpha ut då? kan knappt bärga mig till att få testa lite

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ser grymt stämningsfullt ut

På nått jäkla sätt behöver vi få ut lite mer hype kring det här! Själva motorn klarar ju tydligt av det mesta man vill!

Visa signatur

Permalänk

Stort tack Roger och Oskar

Jag tror att mitt enda sätt är att visa exempel på "game-play" i bygg-mode. Man måste nog se detta för att förstå vad det handlar om, speciellt för personer som inte har hört om det innan. Efter det så är det nog bra om man får ut en liten enkel spelbar version så att man kan "känna" på det lite.

Mitt problem har varit att få tiden att räcka till helt enkelt. Som jag berättade innan så tackade jag nej till förlängning på jobb av just den anledningen. De närmaste månaderna kommer jag nu att jobba på game-play och GUI så att man ev. kan försöka sig på en ny kickstarter/indiegogo.

Men precis som du säger Roger så skadar det ju inte med en hype. Det finns ju många spel som knappt visar upp någonting men där en förväntan ändå lyckas byggas upp.
Men just nu är Scaupa kanske för diffust för att lyckas med något sådant, eller?

Permalänk
Snusfri

Väldigt knepigt att du blev nekad konto på NeoGAF.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av THB:

Väldigt knepigt att du blev nekad konto på NeoGAF.

Ja lite konstigt är det. Jag har inget konstigt email heller...
Man kanske inte ska använda sitt namn som användarnamn vilket jag gjorde?

Permalänk
Medlem

Ja lite konstigt är det. Jag har inget konstigt email heller...
Man kanske inte ska använda sitt namn som användarnamn vilket jag gjorde?

Jag tog en snabb titt på NeoGAF ToS, och kanske beror det på detta:

Citat:

B. Registration must be performed with an Internet Service Provider, education, or workplace email address. No other types of email addresses will be accepted, including all free email addresses (@gmail), addresses tied to personal domains (@myrandomblog), addresses part of standalone paid accounts (@me), or any of a limited number of domains that have been blacklisted for abuse despite otherwise falling within the bounds of ISP/education/workplace (@aol). The approval process is manual and subject to a significant waiting period.

Använde du kanske en mailadress på egen domän? I så fall kan det vara därför.

Extremt strikta regler, jag har aldrig sett något liknande förut. Förmodligen har det väl en vettig förklaring (abuse), men jag tycker allt att det stinker hyperanal fjortisadmin med hybris.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Snusfri
Skrivet av backfeed:

Extremt strikta regler, jag har aldrig sett något liknande förut. Förmodligen har det väl en vettig förklaring (abuse), men jag tycker allt att det stinker hyperanal fjortisadmin med hybris.

Det är som sagt världens största spel-forum med 600k+ trådar, nästan 69miljoner posts och över 135k medlemmar.
För att ha någon som helst kontroll över ett sådant stort forum måste man vara väldigt hård.

Visa signatur

Permalänk

Hej!
email kontot jag använde är från min egen domän men samtidigt är det ju min arbetsplats eftersom jag har enskild firma... hur gör man då?

Permalänk
Snusfri

Hej!
email kontot jag använde är från min egen domän men samtidigt är det ju min arbetsplats eftersom jag har enskild firma... hur gör man då?

Har du inte någon email från din isp? Typ telia, bbb eller vad du nu har?
Det är en sådan du måste använda.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av THB:

Har du inte någon email från din isp? Typ telia, bbb eller vad du nu har?
Det är en sådan du måste använda.

Skapade precis ett nytt email från ISP och registrerade mig på nytt på NeoGAF.
Vi får se hur det går

Tack för hjälpen

Permalänk
Snusfri

Lycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Det är som sagt världens största spel-forum med 600k+ trådar, nästan 69miljoner posts och över 135k medlemmar.
För att ha någon som helst kontroll över ett sådant stort forum måste man vara väldigt hård.

Det måste man inte, men systemet är troligtvis effektivt (medlemmarna föredrar att sköta sig då det är så pass besvärligt att skapa en ny användare om man skulle bli utkastad). Fortfarande otrevligt, osmidigt och analt. Men jag avviker från ämnet. Strunt samma.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Det måste man inte, men systemet är troligtvis effektivt (medlemmarna föredrar att sköta sig då det är så pass besvärligt att skapa en ny användare om man skulle bli utkastad). Fortfarande otrevligt, osmidigt och analt. Men jag avviker från ämnet. Strunt samma.

Jo jag känner lite samma sak, men det kanske är befogat på ett sånt stort forum.
Kändes lite som att läsa en lagtext, överdrivet komplicerat och svårt.

Permalänk

Man kan tydligen inte registrera sig på NeoGAF med vilken e-postadress som helst:

"B. Registration using a free email account (such as hotmail) is prohibited. Use the email provided by your ISP, College, or other such establishments. NeoGAF will not disclose email addresses to spam providers. "

Permalänk
Skrivet av MathNinja:

Man kan tydligen inte registrera sig på NeoGAF med vilken e-postadress som helst:

"B. Registration using a free email account (such as hotmail) is prohibited. Use the email provided by your ISP, College, or other such establishments. NeoGAF will not disclose email addresses to spam providers. "

Hej,
Nä jag märkte det också, tror jag i alla fall eftersom de aldrig nämnde anledningen. Men jag registrerade mig på nytt i slutet av Juni med ny email som är kopplad till min ISP. Jag har inte fått något besked ännu men det kommer väl snart hoppas jag.

Permalänk

Hej,
Precis fått min skapar-robot från Leonard Krylov :D.
Ska koppla funktioner till denna nu och kommer göra en liten film så fort jag fått fram något intressant.
Där finns animationer på roboten men jag har inte hunnit lägga in dem ännu.

Min dotter sa att jag såg sur ut på bilden... men det är inte helt lätt att se avslappnad ut när man håller på att styra något samtidigt

Lite bilder med bla webcam som det är tänkt att det ska fungera.

Denna visa "bältet" med olika tools. Tanken är att man tittar ner och väljer funktion direkt på roboten.

Permalänk
Medlem

Skön

Trevliga asfaltstexturer på första bilden!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Skön

Trevliga asfaltstexturer på första bilden!

Tack Roger
Lite konstigt men jag blir sugen på racing så fort jag ser lite asfalt på det sättet...

Permalänk

Huvudet på roboten kommer att kunna frikopplas från roboten. På det viset så får man en möjlighet att hantera saker från ett fågelperspektiv.

Här ser man armarna som väljer ett annat verktyg.

Permalänk

Om nån undrar så kommer styrningen inte vara baserad på robotens fysik eller larvfötter. Alltså man sitter inte och kontrollerar dessa för att styra, tror att detta hade tagit fokus från skapandet. Tanken är mer att styrningen är "fri", roboten kommer sen anpassa sin rörelse efter er.

I alla fall så kör jag på den linjen just nu men det kan givetvis ändras om det visar sig att andra sätt är roligare. Man kan ju ha både och...

Simracer RogerW vill säkert ha riktig sim...

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter logiskt det du säger. Skaparroboten ska vara ett verktyg för ska(u)pandet och inte ett hinder...

Sen är det ju bra om motorn nu är flexibel nog att låta en bygga en robot med verkligare rörelseschema om man vill

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Jag tycker det låter logiskt det du säger. Skaparroboten ska vara ett verktyg för ska(u)pandet och inte ett hinder...

Sen är det ju bra om motorn nu är flexibel nog att låta en bygga en robot med verkligare rörelseschema om man vill

Jo det hade varit coolt.
Men jag får fokusera på att få ut lite exempel på gameplay innan folk hinner tröttna...

Förresten så lade jag in ett nyhetstips på fragzone och om ni vill och är medlemmar så kanske ni kan "gilla" mitt inlägg. Vet inte om det har någon betydelse men det skadar väl inte. Bilderna känner ni igen

Längst ner på:
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/nyhetstraden-299553?page...