Synkroniseringsproblem

Permalänk

Synkroniseringsproblem

Jag har ett felmeddelande nere i höger hörn. Det står "Det går inte att synkronisera filer." Sedan kan man välja mellan:

"Visa synkroniseringsproblem"

och

"Pausa synkronisering"

och

"Öppna One-Drive i Utforskaren"

Sedan har jag sett att jag har två stycken filer på skrivbordet. Två stycken filer med samma namn, d.v.s. desktop.ini

Måste de verkligen vara där ? Jag vill inte att de ska vara där. Vet inte hur de kommit dit. Kanske har något med den där synkroniseringen att göra. Dock får jag tillägga att jag inte förstår varför eller vad datorn synkroniserar. Vet någon hur man löser så att filerna inte behöver vara på skrivbordet och hur man tar bort synkroniseringsproblemet, utan att skada något ?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ställ in utforskaren så du inte kan se systemfiler och sedan synka om. Förmodligen har du valt att se systemfiler och sedan valt hela mappen Skrivbordet att synka med onedrive när du väl konfigurerade upp din onedrive synkronisering.
Inte bekant med OneDrive så kan inte hjälpa dig hur du "börjar om" med onedrive, google is your friend.

Lycka till!

Permalänk

Tack för svar! Jag hittade var jag kunde ändra de dolda filerna.

Hur går jag tillväga för att ta bort OneDrive helt från datorn ? Jag vill absolut inte ha detta synkroniseringsprogram/applikation. Hittar det inte i Kontrollpanelen under Ta Bort Program. Någon som vet hur jag enkelt kan ta bort detta ?

Permalänk
Medlem

Finns ingen anlednin att ta bort onedrive. Ta bort alla filer från onedrive mappen om du inte vill ha något på microsofts servrar.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell