Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag har bra gehör (musiker)
Jag har fläktar med motstånd för lägre rpm i hela datorn för det ska låta så lite som möjligt. Så tro mig, jag vet när det låter som det ska eller låter mycket. Min är knäpptyst... Har dock inte provat utan Kinect än. Känns mer som varken gpufläkt eller cpufläkt är i bruk.

Om fläkten går är den inte knäpptyst (sök på youtube efter Xbox One fan noise). Och om fläkten inte är igång har du en defekt enhet - den ska gå non-stop.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med enheter som väsnas har onekligen ett motigt läge. Ett utbyte mot en ny i butik innebär sannolikt samma problem även med den nya och skickar man enheten till Microsoft verkar det som att man får en "refurbished" enhet tillbaka som visserligen är fri från ljudet men använd av någon annan...

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med detta "Coil whine" ljud som andra har tagit upp i tråden, jag har en liten gissning på att det uppstod efter uppdateringen som överklockade gpu-delen i xboxen, vilket var day one uppdateringen om jag inte minns fel.

Hur som helst så skickade jag iväg min på reparation och fick en refurbished tilllbaka som är väldigt tyst, så tyst som det är menat att den ska vara, och xboxen är noterbart tystare än ps4:an men av uppenbara skäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Har du Day One inkl Kinect då? Och har du något spel som laddar ner eller quar? Tror nämligen att felet kan vara där för oss andra alltså.

Kan du kolla när din konsol gjorde också, under xboxet.

Har spel på install och que, använder inte skiva. Jag har Day One inkl Kinect. Tillverkat 2014-06-26

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av whimsy191:

Jag hade problem med detta "Coil whine" ljud som andra har tagit upp i tråden, jag har en liten gissning på att det uppstod efter uppdateringen som överklockade gpu-delen i xboxen, vilket var day one uppdateringen om jag inte minns fel.

Hur som helst så skickade jag iväg min på reparation och fick en refurbished tilllbaka som är väldigt tyst, så tyst som det är menat att den ska vara, och xboxen är noterbart tystare än ps4:an men av uppenbara skäl.

Vad har du för MFR på din "nya"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

När fick du en day one uppdatering??

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av nystrooom:

Hej alla!
Har googlat lite och hittar inget riktigt svar.
Om man köper ett EU nu kommer det gå att uppdatera till nordic sen?

elgiganten har ju riktigt bra erbjudande nu

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/XON...

Bara att handla. Alla har fått den uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Vad har du för MFR på din "nya"?

Jag tror det stod 2014-07-23 under den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

När fick du en day one uppdatering??

Första gången jag kopplade upp den till internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Första gången jag kopplade upp den till internet.

När var det?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Just, nu verkar vissa servrar vara grymt överbelastade. Forza5 går knapp att spela då den knappt kan synka med servrarna...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk

Det suger att det låter illa. Men jag tänker avvakta nån vecka innan jag lämnar in den och hålla koll på forum för att se vad som sker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag har bra gehör (musiker)
Jag har fläktar med motstånd för lägre rpm i hela datorn för det ska låta så lite som möjligt. Så tro mig, jag vet när det låter som det ska eller låter mycket. Min är knäpptyst... Har dock inte provat utan Kinect än. Känns mer som varken gpufläkt eller cpufläkt är i bruk.

Haha, en musiker som inte vet vad gehör är!

Min Xbox One (green box) verkar inte låtar eller rassla än. Köpt på Webhallen i fredags.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

jag är lite tveksam till hur fan jag ska göra med min box. känner bara att jag behöver ventilera.
av vad jag har märkt så väsnas den inte under användning eller i dashboard.
däremot när jag sätter den i standby så knastrar den och har sig, för att sedan bli knäpptyst, för att sedan knastra lite igen. den har dock lugnat ner sig lite, igår när jag installerade den så lät den som fan.. men nu är det bara små ganska låga knastringar då och då. sitter vid datorn och helt plötsligt börjar boxen låta.. inte jättestörigt, men lite, och man vill ju att enheten ska vara tyst när den inte används..

och sen till något helt annat.
kan ni rekommendera något spel som man kan spela tillsammans med damen? hon är inte så kåt på bilspel och nhl och så som jag är.
fightingspel tycker hon är okej, vi spelade en del dead or alive eller va det hette på 360.
sen är ju hon en sån som gillar typ mariokart och diverse andra mario-spel, finns det nåt liknande till one?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag är lite tveksam till hur fan jag ska göra med min box. känner bara att jag behöver ventilera.
av vad jag har märkt så väsnas den inte under användning eller i dashboard.
däremot när jag sätter den i standby så knastrar den och har sig, för att sedan bli knäpptyst, för att sedan knastra lite igen. den har dock lugnat ner sig lite, igår när jag installerade den så lät den som fan.. men nu är det bara små ganska låga knastringar då och då. sitter vid datorn och helt plötsligt börjar boxen låta.. inte jättestörigt, men lite, och man vill ju att enheten ska vara tyst när den inte används..

Det svaga lätet du beskriver i standby gäller alla Xbox One och är ur det perspektivet normalt. Dock oförståeligt att Microsoft gjort en så undermålig konstruktion anno 2013.

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar också, kan lika gärna komma en uppdatering som fixar problemet eller annan lösning då problemet är känt och det väller in nya med samma problem hela tiden på xbox forum. Är ju tyst när man spelar. Och min låter, men inget tjutande som vissa skriver, utan mer som en gammal hårddisk som tuggar. Inget som stör jätte mycket egentligen men man vet hur en xbox one ska låta egentligen, alltså typ ingenting(spelat hos en kompis med importerad). Det som just är störigt, att nåt är fel. Men avvaktar som sagt. Den börja låta efter uppdateringen, borde väl en sån kunna fixa tillbaka. Kanske.

Permalänk
Medlem

Min gissning är att ni, för att finna en röd tråd gällande vilka konsoler som låter, snarare än att jämföra tillverkningsdatum bör jämföra tillverkningsställe. På etiketten på kartongen står TEAM: följt av fyra bokstäver. Det är tillverkningsenheten ifråga. Sannolikt beror ljudskillnaderna på skillnader i komponenterna de köper in och använder på de olika tillverkningsställena.

"TEAM: VVEN" gör enligt uppgift konsoler med "coil whine".

Permalänk

Xbox live gold presentkort

När man slår in koden för xbox live gold på xbox one måste man slå in ett kredit kort också. På xbox 360 så behövde man inte det och är det lika dant på xbox one eller inte?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pallepaf:

Min gissning är att ni, för att finna en röd tråd gällande vilka konsoler som låter, snarare än att jämföra tillverkningsdatum bör jämföra tillverkningsställe. På etiketten på kartongen står TEAM: följt av fyra bokstäver. Det är tillverkningsenheten ifråga. Sannolikt beror ljudskillnaderna på skillnader i komponenterna de köper in och använder på de olika tillverkningsställena.

"TEAM: VVEN" gör enligt uppgift konsoler med "coil whine".

Vart har du läst detta? Har själv en gjord av VVEN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson188:

När man slår in koden för xbox live gold på xbox one måste man slå in ett kredit kort också. På xbox 360 så behövde man inte det och är det lika dant på xbox one eller inte?

Jag behövde inte skriva in kredit kort när jag la till koden med 14 dagar gold på xbox one.

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Någon annan æn mig som hunnit testa NHL15? Har EA Access så kørt några timmar dær nu.
Besvikelsen ær enorm. Jæmført med old-gen NHL14 ær menyerna oøversiktliga och enormt trøgmanøvrerade. Allt ær segt. Sjælva spelet ær ganska coolt inramat som en tv-sændning, men spelflytet læmnar också mycket att ønska. Hackar en del, precis som i menyerna ibland en viss trøghet.
Och så i tillægg så saknas det en hel sjuk rad med funktioner och modes som fanns med i NHL14, bland annat får man inte vælja spelare sjælv i draften i Be a GM, och man kan inte gå in och ændra på spelares utrustningar och liknande.

Har ægt varenda NHL sedan 95, men i år ær sorgligt nog førsta året jag førsøker få hæva køpet. Sjukt uselt att ta fullpris før beta-kvalitet. Tips till andra hockey-ælskare att prova det genom EA Access innan ni køper. Konstigt nog tyckte jag faktiskt demot som ligger ute var aningen bættre æn fullversionen.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Kul med lite aktivitet i tråden! Men trist för alla som har fått en defekt Box! Har haft min x1 sedan den lanserades och den har aldrig strulat.

Om det är någon som är intresserad av att vara med i betan för mjukvaran i x1:an så kan ni lägga till mig som vän och skicka ett meddelande på smartglass/xboxen så fixar jag det!

Att tänka på för er som vill prova betan! Det är som sagt betor man får, och fel kan uppstå när man är med. Dock har jag enbart varit med om en störande bugg sedan jag blev med och då kunde man inte chatta med folk som inte var med i betan. Annars så har allt funkat smidigt!

Är ni sugna så kan ni adda maccswe på Xbox live.

Tar ca 2-3 dagar efter att jag har bjudit in er tills man får ett meddelande från MS med följande instruktioner för att joina betan.

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Haha, en musiker som inte vet vad gehör är!

Min Xbox One (green box) verkar inte låtar eller rassla än. Köpt på Webhallen i fredags.

Haha! Vet du vad du pratar om? Pratar vi om skällande xboxlådor eller dina påståenden om folks kompentens?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

När var det?

För ett par månader sen, jag köpte en importerad från Gamestop.

Permalänk
Medlem

Snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Haha! Vet du vad du pratar om? Pratar vi om skällande xboxlådor eller dina påståenden om folks kompentens?

Det vet jag absolut.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Fick min xbox igår men öppna den först idag då det var en födlsedafspresent av min sambo 😀 min är nästan knäpptyst i dashboard. Ett litet metalliskt ljud från en fläkt eller liknande.

Men här sitter jag med en sk. Day one edition och jag ser inget som gör det till day one utöver forza och fifa? Ingen graverad kontroll eller liknande? Någon annan som fått det eller bara jag som har allt helt vanligt? Vad innebär day one då? Två spel?

Permalänk

Verkar vara en del som har problem med "tjut ljud".. Hur upplever ni ljudet från xbox one's PSU? min PSU till xbox 360 S låter ganska mkt, är en fläkt som håller på varvar upp o ner.. men kanske ska vara så...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Verkar vara en del som har problem med "tjut ljud".. Hur upplever ni ljudet från xbox one's PSU? min PSU till xbox 360 S låter ganska mkt, är en fläkt som håller på varvar upp o ner.. men kanske ska vara så...

Min psu låter inget. Är din hk graverad och har du fått achivment? Har day one och fått något? Eller gäller day one endast usa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Fick min xbox igår men öppna den först idag då det var en födlsedafspresent av min sambo 😀 min är nästan knäpptyst i dashboard. Ett litet metalliskt ljud från en fläkt eller liknande.

Men här sitter jag med en sk. Day one edition och jag ser inget som gör det till day one utöver forza och fifa? Ingen graverad kontroll eller liknande? Någon annan som fått det eller bara jag som har allt helt vanligt? Vad innebär day one då? Två spel?

Har du black box med Kinect?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz