Permalänk

Brummar i mina hörlurar.

Har haft mina hörlurar i 2 år, ett par Qpad HQ-1339. Nu har det börjat surra och brumma ur min mic i Skype osv. Det surrar så mycket så man inte hör sin egna röst. Jag tänkte skit, nu är dom paj, men felsökte endå, och märkte att på min tjejs bärbara fungerar dom suveränt, gämfört med min stationära. Undersökte lite till och kom fram till att det kan vara ojordade kontakter då det brummar i hörlurarna i även hennes dator när jag pluggar den till väggen. Jag läste runt på forumet och många som haft samma problem har märkt att man kan ta i metall för att eliminera mycket av ljudet, samma för mig. Jag testade att dra förlängningskabel och flyttade runt denna i lägenheten och märkte då att vilken kontakt jag än stoppade in den i, behölls ljudet i lurarna, har jag då inga jordade kontakter i min lägenhet? (testade även köket) en annan fråga, hur kan detta bara helt plötsligt ha uppstått, från att aldrig ha brummat förut? Har testat både frontkontakterna på datorn och bak, även med beyerdynamics egna usbljudkort som följde med lurarna.. utan resultat.. hur kan detta fenomen bara uppstått? kan även notera att jag dragit ut all annan elektronik förutom min dator för att kolla utan resultat.. har inte dragit om kablar.. hur kan det bara uppkomma från ingenstans? Fungerade superbt för 1 månad sedan.

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Det kan kanske bero på att kablaget har blivit skadat, tex att en skärm lossnat eller gått av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.