Skrivet av Atlas Tasume:
Problemet kommer när "Early Access" används som ursäkt för att dra ut på utvecklingstiden och ändå sälja.
9 månader efter release ligger DayZ SA högst upp på min lista. Istället för att jobba med de verkliga problemen, som enligt min definition är : taskig pathfinding och optimization. Jag har spelat DayZ sedan 2,5 år sedan, dvs ganska tidigt mod stadie, och fortfarande finns samma problem kvar, men istället för att lösa problemen så slänger devsen mer kläder och mer taskig physics på problemen i hopp om att dölja det.
Det finns en anledning till att "arma'd" finns. Det är större chans att du glitchar till döds än att Zeds tar dig.
Skrivet av Oliver91:
köpte Assetto Corsa för ett år sedan och det är fortfarande riktigt sunkigt.. kommer aldrig mer köpa ett early access spel!
Jag vet inte vad du förväntade dig, men ett bättre early access simracing spel med multiplayer och utan ingame purchase content har jag inte hittat än. Så ge mig en hint eller två om vad du tycker är taskigt med Assetto Corsa.
Kan du inte komma runt första kurvan utan assists?
Dold text
Skrivet av Sveklockarn:
Jag tycker det är lustigt hur både Minecraft och DayZ SA verkade tappa farten när pengarna började rulla in.
Men det är väl ett hårt jobb att dricka paraplydrinkar i Karibien också, antar jag...
Mvh
Ej bitter
Kan väl inte riktigt skriva under på ej bitter(sarkasm eller inte), eftersom jag anser att ett early access spel ska ha tillgång till basfunktionerna i ett spel. Exempelvis DayZ SA, så ska enligt min egna definition ha ett fungerade Zombie system, där de faktiskt är ett hot, inte en(eller flera) jobbiga flugor som snurrar runt dig.
De gjorde något åt optimizationen, i vissa städer. Norr om Berezino, i städer och vildmarken så får mitt lilla system tufft att klämma ut 25-30FPS.
I min mening är det fungerande spel som tex 7 Days to die och The Forrest som förtjänar titlen Early Access. Där fanns den grundläggande spelfysiken, spelupplägget och ideen bakom hela spelet. Många spel som släpps idag saknar helt grundläggande funktioner, och har spelet tillräcklig hype, så drar utvecklarna in grova summor, som helt enkelt inte ursäktar den långa tiden som det har tagit att faktiskt fixa de faktiska problem som finns med deras spel.
För att ta DayZ SA som exempel igen: Förut hade de en counter som räknade hur många som har köpt spelet. Så låt oss anta att de just nu finns det: 2 542 438 Survivors(folk som har backat spelet genom att köpa early access). Så låt oss anta att varje survivor har betalat 10 euro i snitt( steam priset är högre) så har de fått in totalt :
2 542 438 x 10 = 25 424 380 Euro.
källa
Så låt oss anta att BI är ett par giriga jävlar, de anser att de har rätt till 60%. Det lämnar 10 169 752(93 516 000 kronor)euro över. De har anställt mer folk osv osv. Men var i helvete är resultatet?
Låter inte som att det saknas ekonomiska medel iallafall.
Gud nåde den som på pekar att det är ett early access spel. Att det ska ta 9 månader utan några som helst framsteg, med en sådan ekonomisk uppbackning och allt de har att visa är kläder och mat ska fan skämmas.
Edit: slänger in dig här med:
Skrivet av Atlas Tasume:
Vad vill du DayZ ska leverera, mer exakt? Du har absolut ingen rätt att kräva något alls då du accepterat Early Access villkoren.
Kräva och kräva. Hur vore de med basfunktion i ett så kallat ZOMBIE SURVIVAL spel så som DayZ? Dvs, att du faktiskt har Zombies som inte fanns de första 3 månaderna? Eller, jo, fanns gjorde dom men det var en större chans att du hittade 10 M4or än 10 Zeds. Hur vore det för en faktisk basfunktion i spelet än bandanas och pipsi cola? Eller hyffsad FPS istället för en buggad MP5a? Eller är det bara saker som vi ska acceptera för att det är ett early access spel? Så här 9 månader efter release, trotts utlovad updates? Det är för fan bara att läsa igenom deras changelogs så ser man vilket hoax det faktiskt är. Kläder, kläder, kläder, fixat aim på X vapen, kläder, kläder, kläder, minor performance change, kläder kläder, kläder and Pipsi Cola. And Rockets Face ingame.
Att du litar på Rocket säger exakt hur mycket, eller snarare lite du vet om just DayZ eftersom Rocket redan har sagt att han kommer stega ner och ta en advicer roll, eftersom han anser att han inte kan göra spelet till vad han vill, och vill istället fokusera på "that elusive, perfect multiplayer game", vilket bara talar för att han är just inget annat än en ideekille än en projekt manager. Källa:
Edit 2: För att inte nämna att skitet är en direkt dåligt port från A3 där de har ändrat gear menyn till deras egna.