Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

iPad har eget event, brukar vara i slutet av oktober/början på november

Jaha, där ser man, lika bra att vänta då...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmörBacon:

Är du tokig eller 6:an kommer vara här i typ Sept/Okt. Värt att vänta tycker jag.

Skrivet av Last:

Jaha, där ser man, lika bra att vänta då...

26 September släpps den i Sverige, iOS 8 den 17 September (nästa Onsdag)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Sämsta eventet någonsin.

* Livestreamen fungerar knappt, när det väl fungerar får man en kinesisk kvinna som dubbar allt som sägs...?
* iPhone 6 bara större, ingen annan skillnad, kommer vara exakt likadan att använda som en 5s, förutom skärmstorlek.
* Ingen 32GB modell, har kvar 16GB för att folk ska bli tvugna att köpa dyrare.
* Snackar om att de har bra säkerhet precis efter att iCloud blivit hackat.
* Har en tjänst som bokstavligt talat heter APPLE PAY?! Typ GIVE US YOUR MONEY!!!
* iPhone 6 Plus för $1149?!
* APPLE watch (inte iWatch) ser ut som skit. De har bara tagit en gammal iPod nano och satt på ett armband, som redan fanns? Varför fyrkantig och inte cirkulär? Varför måste man ha en iPhone för att kunna ha en Apple Watch? Plus att den kommer övervaka dina hjärtslag.

Summering: Ha dina pengar, dina fingeravtryck, din position, dina hjärtslag, dina meddelanden, dina foton hos Apple. Som utan tvekan delar vidare allt till NSA.

Visst var inte allt så innovativt... Men Apple Pay är riktigt innovativt och driver flera start-ups till döden.
Att framöver inte behöva ha några kort alls är framtiden, att kunna betala allt enkelt, snabbt och säkert med mobilen.
Folk som du är inte direkt tidiga "adopters" eller visionärer, tänk framåt istället.
Vad all denna teknik kan göra för framtiden, och mer vad som jag eller du som entreprenör kan skapa med hjälp av teknikerna.

Permalänk

Någon som förstår sig på prissättningen på den amerikanska marknaden?
Iphone 6: 199/299/399$
Iphone 6+: 299/399/499$
Iphone 5s: 99/149$
Iphone 5c: Free

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thg-linus:

Någon som förstår sig på prissättningen på den amerikanska marknaden?
Iphone 6: 199/299/399$
Iphone 6+: 299/399/499$
Iphone 5s: 99/149$
Iphone 5c: Free

Det är vad du betalar kontant men utöver det binder du dig på 2år med medföljande månadskostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devann:

Jag har haft iphone 3,4 och nu 5. Men nu blir det ingen 6:a för mig. Oförändrad batteritid jämfört med 5S och en större skärm gör helt enkelt att jag avstår. Det som ser mest intressant ut är apple pay, att de äntligen hoppar på nfc spåret känns som att en nfc revolution är på gång. Men jag vill helt enkelt inte ha en telefon som jag knappt får ner i byxan och som inte håller mer än en dags användning. Apple sålde ut sig för det icke erövrade segmentet men tappar mig.

Angående watch så känns det som ett skämt, mellan allt lag så fastnade en bild på klockan som jag var helt övertygad var en parodi på konkurrenters försök. Men icke, det är deras svar på "wearables". Jag får vibbar från iphone 3 och 3GS. Denna design kommer 4 år försent. Det är även oroväckande att de väljer att släppa fler produkter inom sina kategorier. 3 stycken klockor! Det känns som ett förvirrat apple, lite som apple in steve jobs kom tillbaka. Moto 360 ser fantastisk ut i jämförelse med denna klocka. Jag har alltid tyckt att apple har slagit sina konkurrenter i design 10 gånger av 10, funktionaliteten har vissa gånger varit bristande men just design har varit deras grej och denna gång faller de pladask.

Fruktansvärt missnöjd men intresserad av att läsa vad ni andra tycker.

som prylbög/teknikintresserad är man ju intresserad av nyheter från alla läger... hade inte tänkt byta min iPhone 5S mot en 6:a
men om läckorna stämmer (vilket dom gjort hittills) så undrar jag hur apple tänkte RAM-mässigt...
större skärm, jovisst e väl fint... men 1GB RAM???
sen det med olika modeller/storlekar tyder väl på nån brist på fantasi eller nåt
håller med om klockan, ska man köpa en fjärrkontroll till mobilen för 350$ ???
totalt fiasko

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Säger James R. Steiner ja, för han vill sälja deras egna glas

Vi får väl anta att han vet mer om det än du?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

"There are no distinct edges. No gaps. Just a smooth, seamless bond of metal and glass that feels like one continuous surface."
Väldigt skumt att alla bilder på hur tunn den är saknar den utstickande kameran
http://www.apple.com/iphone-6/design/

Någon som vet om den tål lite vatten?

Visa signatur

Workstation: i7 2600K @ 4.2GHz - Zalman 9900 MAX | MSI P67A-GD65 B3 | Corsair XMS3 1600 (16GB) | MSI GTX 1070 Gaming X | Samsung 860 EVO 1TB | Antec P280 | Corsair HX 850W
Server: Atom C2750 (ASRock C2750D4I) | Kingston 2x8GB 1600 ECC | Intel S3500 160GB | 26TB WD Red | Silverstone DS380 | Silverstone SFX ST45SF-G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jenus:

"There are no distinct edges. No gaps. Just a smooth, seamless bond of metal and glass that feels like one continuous surface."

Som deras iMac. Dom visar att den är tunn genom att bara visa ena sidan. Ändrar man vinkeln så ser man ju att den bara är så tunn längst med kanterna PR

Som LGs lila OLED-tv, den är ju tunn ett område längst med kanterna, men i mitten är det en stor klump där själva tekniken sitter för tvn

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

http://www.clickondetroit.com/consumer/wall-street-loves-appl...

Konstaterar att Apple inte sagt ett ord om safirglas på iphone.
Bara i samband med klockan.

Permalänk

Vissa smidiga finesser och ApplePay var klart intressant men i övrigt så var det få överraskningar eller revolutionerande nyheter. Retina HD med samma pixeltäthet som "vanliga" retina känns nästan löjligt när de lovordar helt nya upplevelser av skärmen. Sen när har pixeltäthet eller färgljup varit något som folk klagat på, känns som de har fixat saker som redan var bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Vi får väl anta att han vet mer om det än du?

I alla fall när det kommer till att marknadsföra sin egen produkt som bättre än alla andras (precis som alla andra företag gör), jag jobbar inte för Corning eller något annat företag som tillverkar dyligt så jag vinner inget på det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Även om det var sant så vad är problemet? De utlovar åtminstonne uppdateringar av iOS i minst 2 år (3 år har det blivit oftast) för varje modell, hur många år lovar någon som har Android uppdateringar till sina lurar? De ska ju vara glada ifall de får en uppdatering 6mån efter att de köpt den

Stämmer över huvud taget inte alls. Jag får regelbundna uppdateringar till min 2år gamla note 2. Fick det senaste Android kitkat för några månader sedan.
Och mobilen är betydligt snabbare nu än när jag köpte den.

Permalänk
Medlem

7400:- för iphone 6+ mot en ipad mini retina som kostar 3500:-
De kan inte ha så hög marginal på ipad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aarox:

Vänd på det, den okunniga pöbeln vill betala så då är det väl klart att dom sätter den prislappen, det är ju swag att ha den dyraste iphonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Vänd på det, den okunniga pöbeln vill betala så då är det väl klart att dom sätter den prislappen, det är ju swag att ha den dyraste iphonen.

100% bullshit^
Egentligen köper iPhone-ägare telefonen för att de är extremt nöjda med den. Jag har aldrig klagat mindre på en telefon än min iP5 under de 2 år jag haft den. Att tro iPhone-köpare är dumma visar bara att man själv är det. Trött på såna här ogenomtänkta argument

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aarox:

Skrivet av trollhattan:

Samsung presenterar Galaxy Note 4, 7500kr för en bit plast i nästan samma storlek (än en gång lyckades Samsung bli dyrare än Apple), vad är skillnaden?
Är det "swag" att ha den dyraste plastbiten?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kollar man specen så är ju den närmare att motsvara priset än apples dito i alla fall, men ja den är dyr.
(Dock sjunker den i pris vilket apples inte gör)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarKzY:

Visst var inte allt så innovativt... Men Apple Pay är riktigt innovativt och driver flera start-ups till döden.

Jag tror inte du förstår defenitionen av "Innovativt". Apple Pay gör absolut ingenting som kallas innovativt här, de har ju gjort en hel del groundwork för att se till att många aktörer är med från början - men inget mer. Implementationen är nära identisk första versionen av Google Wallet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Kollar man specen så är ju den närmare att motsvara priset än apples dito i alla fall, men ja den är dyr.
(Dock sjunker den i pris vilket apples inte gör)

Säljer du sedan din Apple produkt begagnad efter 2 år så får du betalt, Samsungs dito får du nästan skänka bort (ifall den fortfarande är hel), sen kan du inte säga så mycket om specen på iPhone 6 då du näst intill inte vet ett dyft om deras hårdvara då de aldrig går ut med dessa siffror

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rozzor:

Sämsta eventet någonsin.

* Livestreamen fungerar knappt, när det väl fungerar får man en kinesisk kvinna som dubbar allt som sägs...?
* iPhone 6 bara större, ingen annan skillnad, kommer vara exakt likadan att använda som en 5s, förutom skärmstorlek.
* Ingen 32GB modell, har kvar 16GB för att folk ska bli tvugna att köpa dyrare.
* Snackar om att de har bra säkerhet precis efter att iCloud blivit hackat.
* Har en tjänst som bokstavligt talat heter APPLE PAY?! Typ GIVE US YOUR MONEY!!!
* iPhone 6 Plus för $1149?!
* APPLE watch (inte iWatch) ser ut som skit. De har bara tagit en gammal iPod nano och satt på ett armband, som redan fanns? Varför fyrkantig och inte cirkulär? Varför måste man ha en iPhone för att kunna ha en Apple Watch? Plus att den kommer övervaka dina hjärtslag.

Summering: Ha dina pengar, dina fingeravtryck, din position, dina hjärtslag, dina meddelanden, dina foton hos Apple. Som utan tvekan delar vidare allt till NSA.

Skrivet av Rickard11:

Du måste ju ha en iPhone så det blir extremt dyrt om du bara vill ha klockan

Det är lustigt när NFC kom till Android så var det så jävla hype och inne och pissigt av Apple enligt många att inte dom körde NFC för minsann alla ville ju betala med sin mobil. Nu när dom väl släpper det så är det skit? Se det som positivt istället om alla kör NFC och jobbar för det så kommer ni som vill betala när ni handlar med mobil telefonen få en större chans till just det. Att det heter Apple Pay betyder inte att du ger Apple dina pengar.

Varför man skall ha en iPhone för att ha en Apple Watch ? Hört talas om integration ? Halva poängen med "smartklockor" är ju ändå att dom synkar med ens telefon så att man skall slippa ta upp den när det inte kanske behövs.

Varför skulle man vilja ha en Apple klocka om man inte vill ha en iPhone?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Så bara för att man inte kör Android så är man okunnig ? Du har aldrig bemödat dig med att tänka längre än näsan räcker och kanske för en sekund kommit till insikten att fastän du inte tycker om en viss sak så finns det andra som gör det? Du har inget annat än raljerat över hur ovärt och fult och dyra apples saker är och ändå sitter du här och krystar..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av kozmos:

Otur för dig att vi bor i Sverige då, för här får vi tycka och tänka hur vi vill och i med att det är ett materiellt ting så får vi yttra oss hur vi vill om det.

Man blir ju inte mindre troll för det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Du vet väl om att alla andra Apple-telefoner nu kommer bli jättelångsamma så fort de gjort nästkommande systemuppdatering

Jo, det kan jag tänka mig. Endera för att iOS8 helt enkelt är skräddarsytt för iPhone 6 eller för att Apple vill att man ska köpa ny telefon genom att helt enkelt göra iOS8 trögt och icke optimerat för någon av hårdvaran som kanske sitter i äldre enheter, vad vet jag. Men då handlar det ännu en gång inte om att hårdvaran skulle vara så extremt mycket kraftfullare på iPhone 6, utan att mjukvaran helt enkelt är optimerad. Precis som det jag skrev om i mitt första inlägg:

"Dessutom så är det mjukvaran i första hand som i slutändan avgör hur responsiv en telefon känns. Allt handlar om optimeringar och skräddarsydda lösningar för respektive hårdvara"

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk
Skrivet av Jenus:

Tror aldrig dom kommer göra den vattentät med tanke på hur mycket pengar dom tjänar på tasiga mobiler samt dom får nog en fin summa för alla 3 parts utvecklare som gör skal också dom är inte dumma

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bajenvraket:

Tror aldrig dom kommer göra den vattentät med tanke på hur mycket pengar dom tjänar på tasiga mobiler samt dom får nog en fin summa för alla 3 parts utvecklare som gör skal också dom är inte dumma

Vad tjänar de på trasiga mobiler? Vad har du för belägg för det uttalandet? Att den inte är VATTENTÅLIG (inte vattentät, det är väldigt få som är) är inte avgörande på ifall eller hur en mobil går sönder, i så fall gick knappt ingen mobil sönder innan 2012

Skrivet av Jenus:

Har du provat att scrolla ner på sidan du själv länkar till där du ser den utstickande kameran på första bilden under den översta?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Vad tjänar de på trasiga mobiler? Vad har du för belägg för det uttalandet? Att den inte är VATTENTÅLIG (inte vattentät, det är väldigt få som är) är inte avgörande på ifall eller hur en mobil går sönder, i så fall gick knappt ingen mobil sönder innan 2012

Vad tror du dom tjänar tror dom sysslar med välgörenhet eller ? hörtalas om reservdelar eller försäkringsbolag som cashar ut en ny mobil och vems ficka hamnar dom pengarna inte till han som äger mobilen iaf ... utan ja just de APPLE ....

nuff said

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Så bara för att man inte kör Android så är man okunnig ? Du har aldrig bemödat dig med att tänka längre än näsan räcker och kanske för en sekund kommit till insikten att fastän du inte tycker om en viss sak så finns det andra som gör det? Du har inget annat än raljerat över hur ovärt och fult och dyra apples saker är och ändå sitter du här och krystar..

Han är bara avundsjuk och vill trycka ner andra för att framhäva sig själv, inget att bry sig om.

Funderar på om det inte hade vart najs med med den mindre luren så, för att gå över till intressantare diskussioner.
Klockan är jag kluven till, vill se vad man kan åstadkomma med den först innan jag ens överväger ett köp.

Det där med att betala med mobilen som enhet tack vare NFC, att "skanna" den, det var väl Apples förtjänst att merparten av handeln i USA gick med i det tåget? Verkade tämligen svagt när det bara var samsung och Microsoft som var med, Micosoft har ju knappt en marknad för WP som är värd att nämna... Inte kan man med så få medel få en världsmarknad att gå med på en sån sak om än så länge bara i USA till att börja med.

Apple kan dom.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bajenvraket:

Vad tror du dom tjänar tror dom sysslar med välgörenhet eller ? hörtalas om reservdelar eller försäkringsbolag som cashar ut en ny mobil och vems ficka hamnar dom pengarna inte till han som äger mobilen iaf ... utan ja just de APPLE ....

nuff said

Apple har en egen service policy där de tar in din enhet och ger dig en ny, vad tjänar Apple på att bara byta ut din enhet mer än nöjda kunder?

Visa signatur