Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Permalänk
Melding Plague

Apples presskonferens: Iphone 6 och Iwatch

Nätet surrar av rykten inför tisdagens presskonferens, där Apple väntas presentera nästa generation Iphone. Dessutom talas det om den mytomspunna smarta klockan Iwatch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant.... Hoppas ifs på uppgraderad Macbook Air också, men misstänker att vi lär få vänta på den tills det finns fler vettiga modeller av Broadwell att tillgå.

Edit:
En ny Apple TV hade inte heller suttit fel.... Nuvarande modell börjar bli rätt sliten.

Permalänk
Medlem

Jag tycker iPhone 6 är väldigt lik Lumia 925..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tycker iPhone 6 är väldigt lik Lumia 925..

Jag tycker den är lik HTC One.

Ska hur som helst bli intressant att se vad de har att visa upp. ATV4 hade varit något. Ser den ut så här så köper jag en dag 1.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag tycker den är lik HTC One.

Ska hur som helst bli intressant att se vad de har att visa upp. ATV4 hade varit något. Ser den åt så här så köper jag en dag 1.

http://www.appletvhacks.net/wp-content/uploads/2014/03/apple-...

Ohh dregel.... Den designen på ATV hade varit helt awesome

Permalänk
Medlem

Lite bättre processor, lite bättre kamera, lite bätt... JA! Vi fattar Apple.... Precis som alla andra tidigare modeller ni lanserat så handlar det om förbättrad hårdvara, eller i alla fall vad som marknadsförs som "bättre hårdvara". Men i ärlighetens namn, det är en telefon... När når vi egentligen gränsen för vad som krävs för att surfa på Facebook? Såvida man inte sitter klistrad framför 3DMark och jagar prestandasiffror som en blådåre Dessutom så är det mjukvaran i första hand som i slutändan avgör hur responsiv en telefon känns. Allt handlar om optimeringar och skräddarsydda lösningar för respektiva hårdvara, om det nu har något att göra med sammanhanget

Ne, nog med rage, jag vill inte verka som en fanboy. Äger själv en 4S. Men ni fattar kanske lite vad jag menar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Nu när jag ser bilderna så här tillsammans tycker jag inte att det "läckta" safirglaset och telefonerna på de läckta bilderna/filmerna/renderingarna har samma proportioner? Tycker safirglaset ser mer långsmalt ut?

EDIT: Glömde ju mina nedlåtande kommentarer om Apple!
Såå, en större telefon trots att Apple hela tiden har sagt att de tidigare telefonerna har haft den perfekta storleken och de inte tänker göra skärmen större pga att det är onödigt....
Dessutom, onödigt många pixlar, safirglas och flera "nya och revolutionerande" funktioner (som har funnits på Andriod i ett par år). Högre prislapp dessutom, som om 7000:- för en telefon inte var tillräckligt...'

EDIT2: Plus på att de faktiskt har ändrat utseendet tillräckligt mycket för att man faktiskt ska se att det är en ny modell! Dock tycker jag inte att iPhone 6 ser lika "premium" ut som de tidigare.

(Allt ovanstående bygger på att ryktena stämmer, annars kommer en ny analys imorgon )

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk

Iphone blir ju mer och mer lik android telefonerna till exempel htc one, nästan identisk baksida från iphone, IOS ser också ut som apple har tagit olika funktioner i android och slängt ihop det i en telefon.

Permalänk
Skrivet av Philip361:

Iphone blir ju mer och mer lik android telefonerna till exempel htc one, nästan identisk baksida från iphone, IOS ser också ut som apple har tagit olika funktioner i android och slängt ihop det i en telefon.

Vad det inte det som Android var från början...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ohh dregel.... Den designen på ATV hade varit helt awesome

Ja det är ett ganska rejält lyft från den nuvarande designen som enligt mig är väldigt tråkig

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

inte så stor, snälla...

åtminstone 4,3 eller något sådant rimligt, 5,5" är ju helt fantastiskt löjligt. den här trenden med att man ska köpa någon budgetvariant av telefoner för att man vill ha den mindre är ju hur dumt som helst också. såg idag reklam för sony z3 compact. "compact!", tänker jag och kikar. det visar sig att den har en skärm på 4,6", hur i hela jävla friden är 4,6" kompakt? blir så jävla trött på det här. jag vill kunna använda min telefon med en hand och att den ska få plats i fickorna på ett bra sätt. vill jag ha en tablet så köper jag det.

/rant

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag tycker den är lik HTC One.

Ska hur som helst bli intressant att se vad de har att visa upp. ATV4 hade varit något. Ser den ut så här så köper jag en dag 1.

http://www.appletvhacks.net/wp-content/uploads/2014/03/apple-...

Vad spelar det för roll hur en ATV ser ut den ligger ju ändå inslängd i ett skåp. Det är ju funktionerna som är det viktiga

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Hade hoppat på bättre batteritid (som enligt vissa källor i bästa fall är likvärdig). Ny Lightning-kontakt får man väl se sig om i stjärnorna efter men jag tycker den är betydligt sämre än 30-pinnars föregångare. Min Lightning glappar rejält redan så man vet aldrig om den laddar eller inte.

Synd att man är så insyltad i Apples ekosystem...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Ser fram emot iPhone 6. Jag är inte direkt snabb att uppgradera då jag fortfarande använder min 3GS :). Kommer köpa den dag 1 av en enda anledning, de flesta spelen kommer till iOS. Android har de senaste åren kommit ifatt men jag tycker fortfarande Apples utbud är bättre. Jag hoppas verkligen Android kommit ifatt (eller något annat) när jag uppgraderar nästa gång.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Dela gärna era åsikter och synpunkter men håll er till reglerna

§ 1.5
Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Blir en 5.5" från nuvarande 5:an.

Permalänk
Avstängd

Nej, hoppas inte på större skärm, den är bra som den är nu, gör de den större så blir min iPhone 5S min sista iPhone och leta på en annan som är i bra format inför nästa byte (om 1 år ungefär)

Skrivet av m0rk:

Ska bli intressant.... Hoppas ifs på uppgraderad Macbook Air också, men misstänker att vi lär få vänta på den tills det finns fler vettiga modeller av Broadwell att tillgå.

Edit:
En ny Apple TV hade inte heller suttit fel.... Nuvarande modell börjar bli rätt sliten.

Nya MacBooks och iMac presenteras varje år på WWDC i Juni, iPhone har detta event, iPad har event i Oktober/November, så du får vänta till i Juni innan du får se en ny MacBook i någon form.

Skrivet av -ronz:

Jag tycker iPhone 6 är väldigt lik Lumia 925..

Så du har sett den, grattis!! (Den visas för första gången imorgon)

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av versions:

inte så stor, snälla...

åtminstone 4,3 eller något sådant rimligt, 5,5" är ju helt fantastiskt löjligt. den här trenden med att man ska köpa någon budgetvariant av telefoner för att man vill ha den mindre är ju hur dumt som helst också. såg idag reklam för sony z3 compact. "compact!", tänker jag och kikar. det visar sig att den har en skärm på 4,6", hur i hela jävla friden är 4,6" kompakt? blir så jävla trött på det här. jag vill kunna använda min telefon med en hand och att den ska få plats i fickorna på ett bra sätt. vill jag ha en tablet så köper jag det.

/rant

Man bör inte stirra sig blind på " då min Xperia V med 4,3" är ändå större än Z3 compact med 4,6"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

eller

Citat:

Lite bättre processor, lite bättre kamera, lite bätt... JA! Vi fattar Samsung/Sony/HTC/LG/Motorola.... Precis som alla andra tidigare modeller ni lanserat så handlar det om förbättrad hårdvara, eller i alla fall vad som marknadsförs som "bättre hårdvara". Men i ärlighetens namn, det är en telefon... När når vi egentligen gränsen för vad som krävs för att surfa på Facebook? Såvida man inte sitter klistrad framför 3DMark och jagar prestandasiffror som en blådåre Dessutom så är det mjukvaran i första hand som i slutändan avgör hur responsiv en telefon känns. Allt handlar om optimeringar och skräddarsydda lösningar för respektiva hårdvara, om det nu har något att göra med sammanhanget

vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

Ser ut som en Htc one m8 fast med Android 1.6

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skäggig legend

Jag kommer sitta bänkad. Taggad till 1000! Och för er som vill kolla på eran TV/dator så kan jag rekommendera "AirServer" (http://www.airserver.com) gratis 7 dagar och datorn (kopplad till tvn) speglar bilden på din iPhone/ipod touch, iPad etc. Ja, fortfarande beroende av en I produkt men bättre än att kika på de enheterna Puss och kram!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag tycker att storleken på iPhone 5 var väldigt bra.
Ligger man hemma i soffan så funkar en telefon stor som en surfplatta, men ska man få ner den i en ficka blir det värre...
...då får man typ ha ryggsäck för att få plats med telefonen... klumpigt.

iPhone 5 är inte så klumpig, inte lika liten som på den tiden telefonerna blev mindre. Men får ändå plats i många fickor.

Permalänk
Medlem

Hoppas andra tillverkare stämmer skiten ur Apple nu för att den ser ut som alla andra mobil lurar, så svinigt de har betett sig mot andra tillverkare tidigare
Tycker det är vanligt bland iphone användare att klaga på skärmstorlekar själv har jag inte haft något problem med större skärmar sen jag gick över till android efter att ha ägt iphone 2g och 3gs men det är väl en personlig preferens.
Sen finns det inte många telefoner som är stora som surfplattor skulle väl vara galaxy tab isåfall, min Nexus 5 slinker ner i fickan bättre än tjejens iphone 4.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

För er som vill sitta och diskutera direkt om nyheterna så har vi skapat ett rum speciellt för tillfället på SweClockers mumbleserver.

Detta gör vi inte bara för Apple-eventet utan kommer satsa på flera större event som streamas så folk har en mötesplats för diskussioner om events.

Hoppa gärna in och snacka lite med annat gott folk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Min Lightning glappar rejält redan så man vet aldrig om den laddar eller inte.

Säker på att det inte bara rör sig om damm?: http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1242182-gu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Man bör inte stirra sig blind på " då min Xperia V med 4,3" är ändå större än Z3 compact med 4,6"

Skickades från m.sweclockers.com

ska kunna nå hela skärmen med tummen utan att behöva hålla på och sträcka sig

Permalänk
Medlem

Tycker att det blir lite tragikomiskt när jag läser kommentarer från folk som ojar sig över att storleken kan komma att öka på de nya modellerna. Hur tror man som orolig att övriga mobilvärlden ser ut egentligen? Tror man att folk idag har stora clown-brallor för att få plats med sina 5-6'' skärmar o dyl?

Det där med att man ska kunna använda telefonen bara med en hand är ju väldigt varierande från person till person men jag känner många i min bekantskap som valt bort iPhone just p.g.a. att den är för liten när man har stora händer.
Storleken på telefonen har hittills inte besvärat mig en enda gång sedan jag för något år sedan köpte en Nexus 5 (4,95'' display) den är nästan lagom stor för att ersätta en platta och passar utan problem i alla byxpar (...och shorts, tackar för det fina sommarvädret!) jag har använt det gångna året.

Skall nämnas att jag bär runt på 2st. telefoner i samma ficka arbetstid, har även en Galaxy Nexus som jobbtelefon.

Så ni kan med lätta andas ut, äpplet med bitmärket ryms i er ficka även denna gång.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Apple uppfinner klockan imorgon detta kommer ändra allt!... Eller inte!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har ägt samtliga iPhone's sedan den ursprungliga 2G, men efter att bytt till 1+1 så kommer jag aldrig gå tillbaka. Hade inte varit fel om Apple kom med lite nytänkande och innovation, känns så himla urvattnat just nu.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av versions:

ska kunna nå hela skärmen med tummen utan att behöva hålla på och sträcka sig

Vane sak tbh.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240