Glömt lösenord på MacBook Air

Permalänk

Glömt lösenord på MacBook Air

Hej!

Jag har som sagt glömt mitt lösenord till min MacBook Air (Klantigt).
Jag har löst runt på olika lösningar men har inte gått något vidare. Har testat med CMD + R, kommer bara login screen. Har testat att hålla in Alt (option) medans jag startar den, men kommer bara login screen även där.
Nu när jag har testat allt så vilja fråga er här på Sweclockers. Finns det något sätt att få fram lösenordet eller resetta det? Har inget direkt viktigt på den så om filerna försvinner bryr jag mig inte om, bara jag kommer in igen.

Tack i förväg!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av NormalGuy:

Hej!

Jag har löst runt på olika lösningar men har inte gått något vidare. Har testat med CMD + R, kommer bara login screen. Har testat att hålla in Alt (option) medans jag startar den, men kommer bara login screen även där.
Nu när jag har testat allt så vilja fråga er här på Sweclockers. Finns det något sätt att få fram lösenordet eller resetta det? Har inget direkt viktigt på den så om filerna försvinner bryr jag mig inte om, bara jag kommer in igen.

Tack i förväg!

installera om OSx då ? du kan ladda ner den gratis https://www.apple.com/osx/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Till min Air följde det med en liten USB-sticka för ominstallation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NormalGuy:

Hej!

Tack i förväg!

Detta är din skoldator ? (tänkte eftersom du är 14 bast, och Macbook AIR är väldigt vanligt på högstadiet)
Fråga i så fall IT-teknikern på din skola, om det inte var administratörskontot du var ute efter egentligen...

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Tack, visste inte riktigt vart den skulle ligga men chansa på bärbara datorer.

Skrivet av jonatan80:

installera om OSx då ? du kan ladda ner den gratis https://www.apple.com/osx/

Där finns det bara om att jag kan uppdatera det med hjälp av mac app store. Ingen instalationsfil direkt.

Skrivet av Mjuuu:

Detta är din skoldator ? (tänkte eftersom du är 14 bast, och Macbook AIR är väldigt vanligt på högstadiet)
Fråga i så fall IT-teknikern på din skola, om det inte var administratörskontot du var ute efter egentligen...

Nej, det är inte min skoldator. Mer familjens dator men eftersom alla andra började använda sina smartphones så blev det att bara jag använde den. Sen blev jag lite förvånad på att du fick reda på min ålder, har jag skrivit det någonstans? haha.

Det som då förvånar mig är att inte någon av dessa commandon fungerar, kommer bara till login screen. Har även kollat på denna metoden att hålla CMD + S vid start men då kommer jag till en blinkande mapp med ett frågetecken i. Någon som vet något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NormalGuy:

Nej, det är inte min skoldator. Mer familjens dator men eftersom alla andra började använda sina smartphones så blev det att bara jag använde den. Sen blev jag lite förvånad på att du fick reda på min ålder, har jag skrivit det någonstans? haha.

Det som då förvånar mig är att inte någon av dessa commandon fungerar, kommer bara till login screen. Har även kollat på denna metoden att hålla CMD + S vid start men då kommer jag till en blinkande mapp med ett frågetecken i. Någon som vet något annat?

Okej, har själv småbröder i den åldern som fått skoldatorer och de försöker med det ena och det andra för att lyckas att "låsa upp den", så ville bara vara säker på att det inte handlade om sånt
Angående din ålder så extraknäcker jag åt NSA så jag har tillgång till en del information... skämt och sido, det stod i en tråd du skrivit i tidigare haha

Hoppas någon vet av en lösning som inte kräver ominstallation av datorn, men förmodligen är det den enklaste lösningen. Är inte själv så insatt i just OSX tyvärr,
Lycka till

Visa signatur

net user username /domain | findstr /i password

Permalänk

Det är inte så svårt att skapa ett nytt konto från root promten men jag skulle inte rekomendera det då du kan ställa till med permanent **** om du stavar fel, eller skriver fel kommando, jag skulle inte heller rekommendera dig att följa en youtube guide eller liknande då det kan vara ett mac hatande troll som gjort instruktionerna och då kan du konvertera en prima dator till en pappersvikt. Jag kommer inte heller att ge instruktionerna här då jag inte kan vara säker på att det är din dator du vill in i. Så gå till närmaste mac återförsäljare beskriv problemet. Om de har en tekniker på plats så tar det 15 minuter att ta sig in och göra en backup på dina filer (glöm inte att ta med en godkänd legitimation, då respektabla ställen vägrar att göra detta om de inte kan bekräfta vem du är).

Visa signatur

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den_Samme:

Det är inte så svårt att skapa ett nytt konto från root promten men jag skulle inte rekomendera det då du kan ställa till med permanent **** om du stavar fel, eller skriver fel kommando, jag skulle inte heller rekommendera dig att följa en youtube guide eller liknande då det kan vara ett mac hatande troll som gjort instruktionerna och då kan du konvertera en prima dator till en pappersvikt. Jag kommer inte heller att ge instruktionerna här då jag inte kan vara säker på att det är din dator du vill in i. Så gå till närmaste mac återförsäljare beskriv problemet. Om de har en tekniker på plats så tar det 15 minuter att ta sig in och göra en backup på dina filer (glöm inte att ta med en godkänd legitimation, då respektabla ställen vägrar att göra detta om de inte kan bekräfta vem du är).

Om han nu gör något via terminalen förstår jag inte hur den permanent skulle förstöra hans dator som en ominstallation inte skulle kunna lösa.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Hej!

Det finns två sätt, men som många skriver här kan vi inte bekräfta att du äger datorn och att hjälpa dig då kan medföra att vi hjälper dig få tillgång till en maskin som det inte var menat att du skulle ha tillgång till eller som är stulen. (För övrigt kan det också vara olagligt om vi då hjälper dig).

Gå till en Mac återförsäljare, ha med din förälder eller legitimation och ett kvitto på inköpet, det tar inte många minuter att åtgärda på plats för en "tekniker" om vi nu ska vara så snälla och kalla dem det.
Om ovan av någon anledning inte är aktuellt; använd Google, sunt förnuft och ha en tom USB-sticka till hands. Mer än så vill åtminstone inte jag säga.

Lycka till!

Permalänk

Jaha, ok! Tack för era svar.