iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joabim:

Hur tror ni det ligger till med 4G och LTE i Sverige för iP6? Jag minns att det nästan bara var tele2 som hade nått LTE-band öppet för iP5 och 5s (1800 MHz om jag inte minns fel) vilket gjorde att man nästan bara fick LTE vid stureplan. Kommer man kunna 4G-surfa på riktigt denna gång?

Det var bara 5:an som hade problem med att den inte hade stöd för våra frekvensband (bortsett från 1800 MHz). Det var löst i och med 5S och kommer inte vara något problem med 6:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det var bara 5:an som hade problem med att den inte hade stöd för våra frekvensband (bortsett från 1800 MHz). Det var löst i och med 5S och kommer inte vara något problem med 6:an.

Kanon! Visste inte om att 5S var så kapabel, antog bara att den delade samma egenskaper som 5an på den fronten, tack!

Permalänk

Beställde min mobil igår, tror ni man har den på fredag, har könummer 861 Haha lär ju få vänta till typ nästa år, men men!

Permalänk
Medlem

Aluminium är snyggt, men är nog inte så smart att göra en mobiltelefon i det. Ni som har iPhone 6+, var försiktiga.

http://feber.se/iphone/art/309698/s_hr_ltt_r_det_att_bja_ipho...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Beställde min mobil igår, tror ni man har den på fredag, har könummer 861 Haha lär ju få vänta till typ nästa år, men men!

De som hämtar i butik kommer få den på fredag. Vi andra får nog vänta till nästa vecka med tanke på att posten ska leverera dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Aluminium är snyggt, men är nog inte så smart att göra en mobiltelefon i det. Ni som har iPhone 6+, var försiktiga.

http://feber.se/iphone/art/309698/s_hr_ltt_r_det_att_bja_ipho...

Bara klantarschlen som lyckas med sånt. Har inte lyckats böja min Iphone 5 och den är i samma material.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bara klantarschlen som lyckas med sånt. Har inte lyckats böja min Iphone 5 och den är i samma material.

Vet iaf en kompis som lyckades böja sin Iphone5, inte så den gått sönder men böjd är den.

O 6+ är betydligt större så inte alls förvånande att den kan böjas.

http://www.cnet.com/news/will-it-bend-iphone-6-takes-a-turn-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peckham:

Sådär, nu har jag ringt till 3 och dealen är att man betalar 349:- i månaden för abonnemanget + 70kr för telefonen = 419:- i 24månader för Iphone 6 16GB.
När dessa 24 månader är över återgår abonnemanget till 349:- i månaden eftersom du då betalat av telefonen. Jag tycker det är en riktigt bra deal eftersom jag endast betalar 1400 över 2 år istället för att casha mobilen för 6500kr. Nu sitter jag med ett abonnemang jag vill ha kvar.

Anledningen till att de inte ringde mig och erbjöd detta var att jag har 10% trogen kund och var alltså bunden till maj 2015. Dock hävde de rabatten och gav mig priset ovan.

Frågor?

Enda nackdelen är att detta gäller 16GB telefonen. Operativtet tar enligt Tre ca 5-6GB så det blir inte mycket mer plats kvar. Var själv sugen på detta, men vet inte hur jag ska göra med tanke på minnesmängden.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Säg inte det, den är tunnare, större och kanske internt har en svagare konstruktion.

Off topic: Får mig och tänka på Banana phone låten.

Introducing the new Apple Pants. The best pants we ever made. Will fit your new iPhone 6 perfectly.

Dold text
Permalänk
Medlem

Fortfarande ens eget fel om man stoppar ner den i en trång ficka och sedan tror man kan sitta ner utan att böja den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fortfarande ens eget fel om man stoppar ner den i en trång ficka och sedan tror man kan sitta ner utan att böja den.

Fast om det går utan problem på många andra mobiler så är det ju faktiskt en nackdel, även om man nu är extrem apple fanboy så borde man se det kan jag ju tycka

Permalänk
Medlem

Då får man kanske köpa en telefon i plast som inte böjs lika lätt. Det är ingen nyhet att Iphones har detta problemet. Det har funnits enda sen Iphone 4. Det är också rätt enkelt att undvika det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Enda nackdelen är att detta gäller 16GB telefonen. Operativtet tar enligt Tre ca 5-6GB så det blir inte mycket mer plats kvar. Var själv sugen på detta, men vet inte hur jag ska göra med tanke på minnesmängden.

Jo det gäller ju alla telefoner Samsung S5 har samma om inte större bekymmer S4 med .

Saxat från nätet:

Android Central notes:
And what you can see is that on the 16GB model of the Galaxy S5, half of the on-board storage is used up before the owner even turns on the phone. It’s not quite as dire on the 32GB model of course (and remember that there’s a little bit of funky math anyway, and you never get as much storage as manufacturers say), and Samsung will quickly tell you that’s why you have the option to use a microSD card for expanded storage.
Which is true! You can install apps, media and more to the card in the Galaxy S5’s microSD slot. But they will never run as quickly or as well as they run on the Galaxy S5 itself. At the end of the day, a 16GB Galaxy S5 only has 7.86GB of usable storage to play around with.

There’s worse offenders, though. Don’t forget that Microsoft’s 64GB Surface Pro came with less than 23GB of usable storage. Ouch.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Nja 12.7GB kan man lagra på en 16GB Iphone 5 iaf så IOS 8 tar då 3.3GB. Iofs har Iphone 6 lite fler features men 5-6GB låter lite väl mycket.

Permalänk
Medlem

12 Gig är nog standard, jag får ~12Gig på min Nexus 4 16Gig med stock rom.

Skrivet av ozo64:

Nja 12.7GB kan man lagra på en 16GB Iphone 5 iaf så IOS 8 tar då 3.3GB. Iofs har Iphone 6 lite fler features men 5-6GB låter lite väl mycket.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hoppas att alla som bokat & tänker köpa iPhone tänker på att dem böjs väldigt lätt, se http://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM. Som han säger i uppföljningsvideon där han försöker böja Note 3:an så ska man inte heller försöka böja tillbaka den då man riskerar att förstöra displayen istället! Tyckte att detta var en väldigt god nyhet då jag själv sitter och väntar på min iPhone 6, hoppas att den är mer tålig än 6 Plus.

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Medlem

"Väldigt lätt" är en smärre överdrift då snubben tar i ordentligt. Det kommer aldrig bli ngt problem för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discodns:

Hoppas att alla som bokat & tänker köpa iPhone tänker på att dem böjs väldigt lätt, se http://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM. Som han säger i uppföljningsvideon där han försöker böja Note 3:an så ska man inte heller försöka böja tillbaka den då man riskerar att förstöra displayen istället! Tyckte att detta var en väldigt god nyhet då jag själv sitter och väntar på min iPhone 6, hoppas att den är mer tålig än 6 Plus.

Har hört att i samband med stora släpp så som Apples prylar så kryper dessa som beskrivs här fram ur sina hålor.
http://bewytchme.com/what-is-an-internet-troll/

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Verkar som att iPhone 6 Plus böjs relativt enkelt men att iPhone 6 klarar sig bättre. Sen så är inte dessa de enda som drabbas.

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-ben...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Ni som har haft Tre Total 349kr och förlängt abonnemanget fick ni ett erbjudande om det eller ringde ni till Tre och frågade vad de kunde erbjuda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Har hört att i samband med stora släpp så som Apples prylar så kryper dessa som beskrivs här fram ur sina hålor.
http://bewytchme.com/what-is-an-internet-troll/

Fast detta är inte direkt trollande, det är samma på Iphone 5.
Och samma konstruktion fast 5.5" så blir konstruktionen ännu vekare, knappast något udda
Iphones konstruktion gällande skalets styrka har varit vekt sen iphone 5.

Så vitt jag vet så är konstruktionen klenare än någon annan "premium" mobil, att ignorera det är idiotiskt. Det finns och något man faktiskt får tänka på om man har tajtade kläder och vill ha den större 6+ framförallt.

Andra stora mobiler som note3 osv har aldrig haft sådant problem då det är helt annan konstruktion.

Permalänk
Medlem

Japp dessutom är de tunnare än ngnsin så de lär vara ännu känsligare nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Ni som har haft Tre Total 349kr och förlängt abonnemanget fick ni ett erbjudande om det eller ringde ni till Tre och frågade vad de kunde erbjuda?

Läs tidigare i tråden! Jag ringde dem och fick förlänga med det jag skrev!

Permalänk
Avstängd

Lite surt pratade precis med telia chatt! dom sa iphone 6 release blir i november nån gång dom som har bokat via posten! seriöst så länge väntan??????

Permalänk
Medlem

Såg att dxomark nu testat kamerorna i iPhone 6/6+ nu och de fick riktigt bra betyg. Sammanfattningsvis har de nya iPhones alltså utmärkt SoC, skärm och kamera. En väldigt bra smartphone allround helt enkelt. Måste säga att jag är lite mindre besviken nu än när den först presenterades

http://www.dxomark.com/Mobiles/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-revi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

Lite surt pratade precis med telia chatt! dom sa iphone 6 release blir i november nån gång dom som har bokat via posten! seriöst så länge väntan??????

varför beställer du det inte bara i butik om du ändå ska köpa utan tex studentrabatt. När jag köpte 5an så var det slut överallt, 3-6 veckors leveranstider. Ringde då mediamarkt som har abonnemang för de flesta operatörer och de hade en hel del i lager, var bara att åka och plocka upp en.
Så att åka till en butik är att rekommendera

Bättre support också om det skulle vara fel på den då mediamarkt går back flera miljoner årligen

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

Jag har plats 350 någonting på halebop, tror ni jag får den nästa vecka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delivers:

Fick ringa uppsägningsavdelningen för att få dealen, sa att jag kände mig diskriminerad och besviken att jag ej fått något erbjudande.

Bokade en iphone 6 plus, vilken såklart kostar mer än iphone 6.

479kr i månaden landade det på, vilket blir lite drygt 3100kr för telefonen i sig.

Nu är bara frågan om man ska behålla eller sälja på blocket, får se ut bendgate utvecklar sig.

Nåja, 3100 känns iaf som en riktigt bra deal, särskilt som vanliga 6an inte är intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Hur ser man könummer på Tele2?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

OBS! om du brukar ha telefonen i bakfickan eller i någon annan ficka bör du tänka om och titta på en OnePlus One för Iphone 6 kan böjas i byxfickan
Kolla innan du köper http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19589579.ab