Permalänk

Bat server hacking

Jo jag har fått veta att man kan komma åt och stänga ner användare från en Server via Kommandotolken. Denna information fick jag reda på av vår programmeringslärare och därför har de stängt av Kommandotolken i skolan. Jag blev ju såklart nyfiken på hur de har gjort och vilka kommando de använde sig av så jag frågade ju läraren och såklart så säger han inte det.

Så jag undrar om ni har någon aning om hur dessa personer hade gjort och om ni kan berätta typ vilka kommando de har använt och liknande.
OBS!!! jag sa i Kommandotolken så inget C++ här eller liknande

PS. Detta kan verka som jag vill veta för att göra samma sak i skolans servrar men JAG HAR INGET SOM HELST intresse av att göra detta. Jag vill veta hur de har gjort för att kunna använda kommandona för att komma på nya grejor som är Positiva.

Permalänk

Oklart vad "stänga ner användare" ska betyda, men det lär handla om att en tjänst ligger startad med felaktig åtkomsträttighet.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Antar att du menar att man stänger av den dator? Det har jag gjort ganska mycket med folk i min gamla klass...

När du har en IP eller datornamn som sitter på samma nätverk kan du köra

shutdown -s -t 0 -m "datornam/ip"

Vilket kommer stänga av (-s) datorn (-m), efter 0 sekunder (-t 0).

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2